E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το κόλπο με το οποίο ξεπεράστηκε η φοβία των Αθηναίων για τον υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο

Ο τρόμος ότι οι σήραγγες θα έπεφταν στο κεφάλι τους

Δημοσίευση 19/3/2018 | 00:18

Το κόλπο με το οποίο ξεπεράστηκε η φοβία των Αθηναίων για τον υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο

Μπορεί η Αθήνα να απέκτησε το σύγχρονο μετρό της μόλις το 2000, όμως 100 χρόνια πριν είχε αποκτήσει τον πρόδρομο του, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Επρόκειτο ουσιαστικά για κανονικό μετρό, καθώς ήταν ένα μητροπολιτικός σιδηρόδρομος που ένωνε περιοχές της πόλης και στα κεντρικά του σημεία ήταν υπόγειος.

Το 1893 οι Αθηναίοι περνούσαν από την οδό Αθηνάς για να δουν τα έργα της κατασκευής του, καθώς η υπόγεια σήραγγα του ήταν ένα πρωτοποριακό έργο. Οι πρώτες δοκιμές για την αντοχή της σήραγγας μάλιστα απασχολούσαν τον Τύπο που σε δημοσιεύματα εξέφραζε φόβους ότι «η γη θα πέσει να πλακώσει εκείνους που θα βρίσκονται από κάτω παγιδευμένοι».

Οι αρμόδιες αρχές έπρεπε να αποδείξουν ότι η υπόγεια μετακίνηση ήταν μια ασφαλής υπόθεση. 'Ετσι έβαλαν να πηγαινοέρχονται πάνω-κάτω στην Αθηνάς (που βρίσκεται κατά μήκος πάνω από τη σήραγγα) τέσσερις οδοστρωτήρες που ζύγιζαν εξήντα τόνους.

Χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας παρακολουθούσαν τη δοκιμή αυτή, πάντα σε απόσταση από τον φόβο μη βρεθούν στα ορύγματα. Μάλιστα ο ίδιος ο κατασκευαστής του έργου, Ψύχας, εκκένωσε τη σήραγγα και παρέμεινε μόνος του «δια να δείξη την πεποίθησίν του δια την ασφάλειαν του έργου και των επιβατών του μέλλοντος», όπως έγραψε ο Τύπος. Αρμόδια επιτροπή του Τμήματος Δημοσίων Έργων του Υπουργείο Εσωτερικών επέβλεπε τις δοκιμές. Μετά την επιθεώρηση του έργου «η επιτροπή επείσθη ότι ουδεμία βλάβη επήλθεν εις την σήραγγα».

Στη συνέχεια υπήρξαν και άλλες επιδείξεις ώστε να πεισθεί και ο τελευταίος Αθηναίος για την ασφάλεια του έργου. Έτσι επιστάτευσαν μέχρι και πυροβολαρχία του στρατού για να περάσει πάνω από την σήραγγα που συνέδεε την πλατεία Μοναστηρακίου με τον σταθμό που βρισκόταν στο πλάι του Δημαρχιακού Μεγάρου της οδού Αθηνάς. 

Η αντοχή του έργου μέχρι και τις μέρες μας, σχεδόν 130 χρόνια μετά,  αποδεικνύει πως η κατασκευή του έγινε σίγουρα με υψηλές προδιαγραφές.

Με πληροφορίες από τις εκδόσεις του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

2+1 δημοσιογράφοι που τιμωρήθηκαν για fake news

Πρόσωπα 08.05.2024
Τι κάνουν σήμερα;

Η βασίλισσα των Ληστών και το άδοξο τέλος της

Πρόσωπα 08.05.2024
Έκανε παντού εχθρούς και είχε μια πολυτάραχη ζωή

Ο Έλληνας που έκανε το καπέλο μόδα παγκοσμίως

Ιστορικά 08.05.2024
Χαμός και εκτός συνόρων

Γάμοι χωρισμού: Το κοινωνικό φαινόμενο της Ιαπωνίας που εξαπλώνεται

Stories 08.05.2024
Πόσο βιώσιμη είναι μια τέτοια λύση; Οι Ιάπωνες θα σου πουν

Σε αυτή την πόλη, οι άνθρωποι ζουν κάτω από τη γη εξαιτίας της ζέστης

Stories 08.05.2024
Η πόλη στην οποία το 60% του πληθυσμού ζει υπόγεια

Tα παμφορεία της Αθήνας: Τα πρώτα λεωφορεία που τα έσερναν άλογα

Ιστορικά Χτες
Όταν η συγκοινωνία γινόταν με εξαντλημένα ζώα

Με τι ασχολείται η εταιρεία σου; 5 απίθανες περιπτώσεις χιλιάδων δολαρίων

Νέα Εποχή Χτες
5 startups που δεν θα πιστέψετε το πεδίο στο οποίο εργάστηκαν

Πώς μια ακτιβίστρια κατέληξε σε μια διαφήμιση καλλυντικών, δεκαετίες μετά τον θάνατό της

Πρόσωπα Χτες
Η Julia Howe ήταν υπέρμαχος της κατάργησης της δουλείας, υποστηρικτής του δικαιώματος ψήφου των γυναικών και ιδρυτικό μέλος πολλών οργανώσεων για τα δικαιώματα των γυναικών

Γιατί έχουμε τόσα αγάλματα με σπασμένες μύτες;

Ιστορικά Χτες
Mια ερώτηση που είναι πολύ συχνή στο Google