Ο επιστήμονας που ήπιε τα βακτηρίδια και κέρδισε Νόμπελ Ιατρικής

Ο Barry J. Marshall ρίσκαρε και βγήκε διπλά νικητής

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 7/6/2022 | 15:35

Ο επιστήμονας που ήπιε τα βακτηρίδια και κέρδισε Νόμπελ Ιατρικής
@esmoa.org

Οι επιστήμονες δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι. Και οφείλουν να μην είναι, διότι για να κάνουν μια σπουδαία ανακάλυψη θα πρέπει να σκεφτούν πολύ «έξω από το κουτί», όπως θα έλεγαν και οι Αμερικανοί. Θα έφταναν ακόμα να ρισκάρουν να κάνουν κακό στην υγεία τους ώστε να αποδείξουν ότι έχουν δίκιο. Αυτό έκανε ο Barry J. Marshall. Ρίσκαρε και κέρδισε όχι μόνο το Νόμπελ Ιατρικής, αλλά και μια επαναστατική ανακάλυψη που βοήθησε εκατομμύρια κόσμου.

Το Ελικοβακτηρίδιο του Πυλωρού ανακαλύφθηκε το 1982. Μέχρι τότε οι αιτίες που οδηγούσαν στο πεπτικό έλκος θεωρούνταν πως ήταν το στρες και η κακή ζωή. Ο Αυστραλός παθολόγος Robin Warren παρατήρησε ότι τουλάχιστον στο 50% των βιοψιών που πήρε από ασθενείς με πεπτικό έλκος, υπήρχαν αποικίες συγκεκριμένων βακτηριδίων. Ο Barry Marshall ήταν τότε ένας νεαρός κλινικός ερευνητής και έδειξε αμέσως ενδιαφέρον στις ανακαλύψεις του Warren.

O Barry J. Marshall

@ddw.org

Μαζί ξεκίνησαν μια λεπτομερή έρευνα. Κάποια στιγμή ο Marshall κατάφερε να αναπτύξει μια αποικία του βακτηριδίου, το οποίο αργότερα ονομάστηκε Ελικοβακτηρίδιο του Πυλωρού.

Περισσότερες έρευνες έδειξαν ότι το βακτηρίδιο ήταν σχεδόν πάντα παρόν στους ασθενείς με φλεγμονή στο στομάχι και με έλκος. Για να αποδείξουν ότι η φλεγμονή προκαλούνταν από το Ελικοβακτηρίδιο προσπάθησαν να αναπαράγουν την ασθένεια σε ζώα χρησιμοποιώντας το εν λόγω βακτηρίδιο. Ωστόσο, η «γνωριμία» των Ελικοβακτηριδίου με τα στομάχια των μικρών γουρουνιών δεν έκαναν τη διαφορά στις βιοψίες. Θεώρησαν πως τα πειράματα είχαν αποτύχει και τα αποτελέσματα δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ.

O Barry J. Marshall και ο Robin Warren

@cosmosmagazine.com

Χωρίς λοιπόν ένα ταιριαστό μοντέλο ζώου και με την απαγόρευση να δοκιμαστεί σε ανθρώπους να ισχύει, ο Marshall έκανε κάτι πολύ παράτολμο. Έκανε το πείραμα στον εαυτό του. Ήπιε τα ζωντανά βακτηρίδια και μέσα σε λίγες ημέρες υπέφερε από σοβαρή φλεγμονή στο στομάχι, μια καθαρή σύνδεση μεταξύ του Ελικοβακτηριδίου του Πυλωρού και της ανάπτυξης πεπτικού έλκους. Έκανε μόνος του θεραπεία με αντιβιοτικά και θεραπεύτηκε. Η ανακάλυψη των Marshall και Warren έσωσε πολλές ζωές νεαρών ανθρώπων.

Το 2005 το Νόμπελ Ιατρικής απονεμήθηκε και στους δυο για την ανακάλυψη του Ελικοβακτηριδιού του Πυλώρου και τον ρόλο που έχει στη γαστρίτιδα και στη δημιουργία πεπτικού έλκους. Ο Marshall ρίσκαρε και δεν κέρδισε μόνο ο ίδιος, αλλά ολόκληρη η ανθρωπότητα.

Σήμερα έμαθα: Γιατί αποζητά κάποιος τσιγάρο όταν πίνει αλκοόλ;

Υπάρχουν δυο λόγοι σύμφωνα με την επιστήμη

5 τρελές περιπτώσεις celebrity που δολοφονήθηκαν από φανατικούς θαυμαστές

Δολοφονήθηκαν στο απόγειο της καριέρας τους!

Boeing 747: Τέλος εποχής για το αεροπλάνο που άλλαξε τον κόσμο