E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι βρίσκεται πίσω από τις απολύσεις των κολοσσών της τεχνολογίας

Έχουν χαθεί περισσότερες από 120.000 θέσεις εργασίας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 17/11/2022 | 12:18

Τι βρίσκεται πίσω από τις απολύσεις των κολοσσών της τεχνολογίας

Οι κολοσσοί της τεχνολογίας και μάλιστα ο ένας μετά τον άλλον, κάνουν μαζικές απολύσεις χιλιάδων εργαζόμενων, τη στιγμή που ταυτόχρονα καταγράφουν μείωση των εσόδων τους, μετά τη διαρκή άνοδο που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Μετά την εξαγορά του Twitter, ο Elon Musk απέλυσε σχεδόν τους μισούς εργαζόμενους. Σε όσους δεν απέλυσε, έστειλε ένα email με το οποίο τους ζήτησε να ακολουθήσουν ένα «σκληροπυρηνικό πρόγραμμα» εργασίας, με πολλές ώρες κάθε εβδομάδα και υπό πολλή πίεση.

Η «σκυτάλη» πέρασε στη Meta, που απέλυσε 11.000 εργαζομένους, ενώ αυτή την εβδομάδα η Amazon επιβεβαίωσε ότι περίπου 10.000 άτομα θα χάσουν τη δουλειά τους. Αυτές δεν είναι οι μόνες περιπτώσεις. Για παράδειγμα η Snap είχε ανακοινώσει τον Αύγουστο ότι θα απολύσει το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της, που εκείνη τη στιγμή αριθμούσαν 6.500 άτομα.

Παγκοσμίως, περισσότερες από 120.000 δουλειές έχουν χαθεί, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Layoffs.fyi, που καταγράφει τις απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το BBC επιχειρεί να εξηγήσει τι βρίσκεται πίσω από το κύμα απολύσεων στους κολοσσούς αυτού του κλάδου.

Οι λάθος υπολογισμοί

Όταν εξαιτίας της πανδημίας οι ζωές μας μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο, οι τεχνολογικοί κολοσσοί γνώρισαν άνθιση και τα στελέχη τους πίστευαν ότι οι καλές- για εκείνους- εποχές θα κρατήσουν.

Για παράδειγμα, η Meta προσέλαβε περισσότερους από 15.000 ανθρώπους τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Τώρα, στελέχη που ανακοινώσουν απολύσεις λένε ότι έκαναν λάθος υπολογισμούς.

«Πήρα την απόφαση να μειώσουμε σημαντικά τις επενδύσεις μας», είπε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στους εργαζομένους της Meta, μετά την απόλυση του 13% του εργατικού δυναμικού. «Δυστυχώς, αυτό δεν εξελίχθηκε με τον τρόπο που περίμενα», συμπλήρωσε.

Οι αλλαγές της αγοράς

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές τεχνολογικές εταιρείες. Όμως, στον κλάδο της διαφήμισης έχουν συγκεντρωθεί «μαύρα σύννεφα». Εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ολοένα μεγαλύτερη αντίθεση στις παρεμβατικές διαφημιστικές πρακτικές. Για παράδειγμα, η Apple δυσκόλεψε την παρακολούθηση της online δραστηριότητας των χρηστών και την πώληση αυτών των δεδομένων σε διαφημιστές.

Καθώς η οικονομία άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, πολλές εταιρείες μείωσαν τον προϋπολογισμό τους για τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας, η αύξηση των επιτοκίων επίσης έχει πλήξει της εταιρείες.

«Ήταν ένα πραγματικά απογοητευτικό τρίμηνο κερδών για πολλές μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Κανένας δεν άτρωτος», τόνισε ο αναλυτής Πάολο Πεσκατόρε της PP Foresight.

Ακόμη και η Apple έχει επιδείξει προσοχή και ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ δήλωσε ότι η εταιρεία «ακόμη προσλαμβάνει» αλλά μόνο «μελετημένα».

Η Amazon απέδωσε τις απολύσεις που κάνει στο «ασυνήθιστο και αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον», το οποίο ανάγκασε την εταιρεία να δώσει προτεραιότητα σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες.

«Στο πλαίσιο της ετήσιας διαδικασίας αναθεώρησης του λειτουργικού σχεδιασμού μας, πάντα εξετάζουμε κάθε επιχείρησή μας και τι πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να αλλάξουμε», δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας, Κέλι Ναντέλ.

«Δεδομένου του τρέχοντος μακροοικονομικού περιβάλλοντος- όπως και αρκετών ετών γρήγορων προσλήψεων- κάποιες ομάδες κάνουν προσαρμογές, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις σημαίνει ότι συγκεκριμένοι ρόλοι δεν είναι πλέον απαραίτητοι. Δεν παίρνουμε ελαφρά αυτή την απόφαση και εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε όποιους εργαζομένους μπορεί να επηρεαστούν», συμπλήρωσε.

Μείωση του κόστους

Επιπλέον, οι επενδυτές ασκούν πίεση για τη μείωση του κόστους, κατηγορώντας τις εταιρείες ότι έχουν υπερδιογκωθεί και πως καθυστερούν να ανταποκριθούν στα σημάδια της επιβράδυνσης.

Σε ανοιχτή επιστολή προς την Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google και του YouTube, ο επενδυτής Κρίστοφερ Χον ζήτησε να γίνουν περικοπές σε υπαλλήλους και μισθούς.

Η Alphabet, έγραψε ο Χον, έπρεπε να είναι πιο συγκρατημένη με τα κόστη και να περικόψει τις απώλειες από πρότζεκτ όπως εκείνο της εταιρείας αυτόνομων οχημάτων, Waymo.

Κάποιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι υπάρχει μικρότερη ανοχή σε μεγάλες δαπάνες για high-tech στοιχήματα- όπως η εικονική πραγματικότητα ή τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα- που μπορεί να μην αποδώσουν βραχυπρόθεσμα.

Επιπλέον, επενδυτές θεωρούν ότι οι υψηλοί μισθοί και τα προνόμια που απολαμβάνουν κάποιοι σε αυτό τον κλάδο είναι μη βιώσιμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Παγωνιά, άλκες και ατελείωτο χιόνι: Πώς είναι πραγματικά, να ζεις στο νορβηγικό... πουθενά

Stories 13.12.2025
Γιατί όλο και περισσότεροι μετακομίζουν στη Νορβηγία

Ηρθε από την Αιθιοπία, βρήκε ρίζες στην Ελλάδα: Η Séblé φτιάχνει τον δικό της κόσμο γεμάτο φως

Πρόσωπα 13.12.2025
Η Séblé μιλά για την πατρίδα, την υιοθεσία και το πώς έμαθε να αγαπά τον εαυτό της χωρίς “πρέπει”

Σε ποια χώρα τρως πρόστιμο αν οδηγείς μόνος

Νέα Εποχή 13.12.2025
Νέες ρυθμίσεις σε Ευρώπη και Αμερική για το περιβάλλον και καλύτερη καθημερινότητα

Γιατί χτίζουν ξύλινα σπίτια στις ΗΠΑ;

Stories 13.12.2025
Μια ξύλινη κληρονομιά

Η πιο πετυχημένη συγγραφέας ερωτικών μυθιστορημάτων είχε μια κακή σχέση με... το σeξ

Πρόσωπα 13.12.2025
Μέχρι και τα 98 της χρόνια, έγραψε 723 μυθιστορήματα (κυρίως ρομαντικά), τα οποία πούλησαν περισσότερα από 750 εκατομμύρια αντίτυπα μαζί.

Πότε μπήκαν οι υπολογιστές στα σπίτια των ανθρώπων; Η περίπτωση της Ελλάδας

Stories 13.12.2025
Πότε έγιναν κομμάτι της καθημερινότητας της Ελλάδας

5 μέρη του κόσμου που δεν θα δούμε ποτέ

Stories 13.12.2025
Η πρόσβαση απαγορεύεται, δεν προτείνεται ή είναι ακριβή

Γιατί γιορτάζουν σήμερα Κέρκυρα και Πειραιάς

Ιστορικά Χτες
Ο Αγιος Σπυρίδων αναδείχτηκε από τους λαμπρούς υπερασπιστές της Ορθόδοξης πίστης

Η πόλη όπου το εισιτήριο του λεωφορείου το «πληρώνεις» … με 20 καθίσματα!

Νέα Εποχή Χτες
Μια πρωτοποριακή ιδέα που συνδυάζει άσκηση, τεχνολογία και δωρεάν μετακίνηση ...και αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες

Το TIME άλλαξε τους κανόνες: Δες ποιον διάλεξε φέτος για «Πρόσωπο της Χρονιάς»

Stories Χτες
Η πιο ανατρεπτική επιλογή του TIME μέχρι σήμερα – όχι, δεν είναι άτομο.

Μπορεί η έρημος Σαχάρα να λύσει το ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη;

Stories Χτες
Μια αχαρτογράφητη ενεργειακή «φλέβα χρυσού»