E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι τροφές χρειάζεται ο εγκέφαλός μας για να είναι δυνατός

Πως θα καθυστερήσουμε την εξασθένιση του

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 16/12/2021 | 01:03

Τι τροφές χρειάζεται ο εγκέφαλός μας για να είναι δυνατός
Φωτογραφία από τον χρήστη SHVETS production στο Pexels

Η Ερευνητική Ομάδα Biomarkers and Nutritional Food Metabolomics της Σχολής Φαρμακευτικής και Επιστημών Τροφίμων του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (UB) και του CIBER on Frailty and Healthy Aging (CIBERFES), επένδυσε χρόνο πάνω σε μια έρευνα σχετικά με τις δυνατότητες που έχουμε στο να διατηρήσουμε άφθαρτο τον εγκέφαλό μας και παρουσίασε μια νέα μελέτη που δίνει ελπίδες.

Όσο η επιστήμη κάνει θαύματα απέναντι στο γήρας του σώματος αλλά και τη καταπολέμηση ασθενειών που μείωναν το προσδόκιμο ζωής, αυτό που μένει είναι να βρεθεί ο τρόπος να παραμένει λειτουργικός και ο εγκέφαλός μας ώστε να μπορούμε να είμαστε ανεξάρτητοι και ικανοί μέχρι τα βαθιά γεράματα.

Η έρευνα απέδειξε ότι ο κίνδυνος μείωσης της γνωστικής ικανότητας του εγκεφάλου επηρεάζεται άμεσα από την διατροφή μας.

Βρήκαν ότι οι πολυφαινόλες παίζουν εξαιρετικά κρίσιμο ρόλο, στη προστασία του εγκεφάλου από φθορές και γήρανση. Τροφές όπως το κακάο, το κρασί, οι ξηροί καρποί, τα μανιτάρια, τα μήλα, τα βατόμουρα, το πορτοκάλι και το ρόδι, είναι πηγές πολυφαινολών και πρέπει να τις εντάξουμε στην καθημερινότητά μας.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα διατροφικά μοντέλα του παρελθόντος έχουν αποτύχει και εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου συνδέονται άμεσα με αυτά.

«Η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών και τροφών φυτικής προέλευσης παρέχει πολυφαινόλες και άλλες βιοδραστικές ενώσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου γνωστικής εξασθένισης λόγω της γήρανσης», καταλήγουν οι ερευνητές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

H ελληνική παραλία που αναδείχθηκε δεύτερη καλύτερη στον κόσμο και πρώτη στην Ευρώπη

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Διαθέτει λευκή άμμο και κρυστάλλινα νερά - Μπορείτε να μαντέψετε ποια είναι;

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Παγωτό vs gelato: Η γλυκιά διαφορά που πολλοί αγνοούν

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Νομίζεις ότι είναι το ίδιο; Να γιατί το gelato ξεχωρίζει

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών

Η ζωή σου έχει κολλήσει… ή εσύ φοβάσαι να αλλάξεις;

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Στο νέο επεισόδιο του «Πόσο Εγώ;» θα μιλήσουμε για μια φάση ζωής που σχεδόν όλοι περνάμε κάποια στιγμή - αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε πραγματικά τι κρύβεται από πίσω της

The Let Them Theory: Η απλή νοοτροπία που μπορεί να σε γλιτώσει από πολλή απογοήτευση

E-Daily 3.Left Χτες
Μήπως τελικά ξοδεύεις περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξεις τους άλλους παρά να φροντίσεις τον εαυτό σου;

Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα της μέσης ηλικίας στο σeξ

E-Daily 3.Left Χτες
Η ρίζα του προβλήματος είναι βαθιά βιολογική

Back acne: Οι 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της επιδερμίδας σας

E-Daily 3.Left Χτες
Η ακμή στην πλάτη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες

5 super προστατευτικά αντηλιακά προσώπου που δεν αφήνουν λευκά ίχνη

E-Daily 3.Left Προχτές
Ξέχνα το “ασπρισμένο” look – αυτά τα αντηλιακά χαρίζουν αόρατη προστασία και τέλεια επιδερμίδα