LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed
E-Daily
Παγκόσμια Ημέρα διατροφής: Πως να προσέξεις σωστά τον οργανισμό σου

Πόσο κόκκινο κρέας πρέπει να τρώμε την εβδομάδα;

Τι δείχνουν οι έρευνες

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 2/5/2018 | 00:00

Πόσο κόκκινο κρέας πρέπει να τρώμε την εβδομάδα;

Οι πρωτεϊνικές δίαιτες έχουν επαναφέρει το κόκκινο κρέας στις δημοφιλείς τροφές, λόγω της χαμηλής του περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες. Για πολλά χρόνια αποφεύγονταν συστηματικά από όσους έκαναν διατροφή, αλλά κατάφερε να μπει ξανά στην διατροφική συνείδηση του κόσμου.

Το κόκκινο κρέας παρέχει βιταμίνες B, πρωτεΐνες, σίδηρο καθώς και άλλα πολύ απαραίτητα συστατικά για τον οργανισμό, πράγμα που το κατατάσσει στις τροφές υψηλής θρεπτικής αξίας. Παρολ’ αυτά, πολλές μελέτες έχουν αποκαλύψει πως η συχνή χρήση του μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία, όπως καρκίνος, διαβήτης ή συχνότερα καρδιοπάθεια.

Υγεία

Όπως αναφέρει η διατροφολόγος Jessica Cording «Η πολύ συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με προβλήματα υγείας όπως η καρδιοπάθεια, η ανεβασμένη χοληστερόλη, οι παθήσεις του πεπτικού και ο αυξημένος κίνδυνος καρκίνου, ιδίως ορθοκολικού». Πολλές επιστημονικές μελέτες των τελευταίων ετών συμφωνούν.

Εν μέρει, ο κίνδυνος εκδήλωσης αυτών των προβλημάτων οφείλεται στη μεγάλη περιεκτικότητα του κόκκινου κρέατος σε ανθυγιεινά κορεσμένα λιπαρά. Από την άλλη, κάποιες μελέτες έχουν δείξει ότι το κόκκινο κρέας περιέχει μια ουσία που ονομάζεται L-καρνιτίνη, η οποία προωθεί τον σχηματισμό πλάκας στην καρδιά, οδηγώντας έτσι σε καρδιαγγειακές επιπλοκές.

Επιπρόσθέτως, το κόκκινο κρέας έχει συνδεθεί με την εμφάνιση διανήτη τύπου 2 και μπορεί να συμβάλλει στην εμφάνιση φλεγμομής στο έντερο. Με άλλα λόγια, οι ειδικοί το συνδέουν με πολλές περιπτώσεις πρόωρου θανάτου.

Παρόλ' αυτά, αν δεν καταναλώνεται καθημερινά, το κόκκινο κρέας μπορεί να γίνει μέρος μιας άκρως υγιεινής διατροφής.

Ποια είναι τα οφέλη;

Από τα παραπάνω δεν πρέπει βιαστεί κανείς να συμπεράνει πως το κόκκινο κρέας έχει μόνο επιβλαβείς επιδράσεις στην υγεία. Έχει και σημαντικά οφέλη, γι’ αυτό και δεν είναι αναγκαίο να το βγάλετε εντελώς από τη διατροφή σας.

Μεταξύ άλλων, τα διάφορα είδη κόκκινου κρέατος παρέχουν μεγάλη ποσότητα των βιταμινών Β6 και Β3, οι οποίες υποστηρίζουν τη λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετική πηγή σιδήρου, τον οποίο χρειαζόμαστε για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων αλλά και την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

Όπως αναφέρει η Κόρντινγκ, το κόκκινο κρέας παρέχει επίσης τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στη σύνθεση της σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που εξασφαλίζει την καλή διάθεση.

Η θερμιδική αξία και η περιεκτικότητα σε λιπαρά σε μία μερίδα κόκκινου κρέατος εξαρτώνται από το συγκεκριμένο κομμάτι κρέατος που θα επιλέξετε. Για παράδειγμα, ένα μοσχαρίσιο φιλέτο σατομπριάν (85 γρ.) παρέχει 9 γρ. λιπαρά (εκ των οποίων 3 γρ. κορεσμένα), ενώ ένα άπαχο φιλέτο λάπα ίδιου βάρους παρέχει 7 γρ. λιπαρά (εκ των οποίων 3 γρ. κορεσμένα).

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να τρώμε;

Σε ποια συχνότητα και ποσότητα πρέπει λοιπόν να καταναλώνουμε το κόκκινο κρέας ώστε να απολαύσουμε τα οφέλη του χωρίς να βλάψουμε την υγεία μας;

Επίσημη σύσταση δεν υπάρχει, ωστόσο οι πιο πρόσφατες διατροφικές κατευθυντήριες του αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) αναφέρουν ότι τα κορεσμένα λιπαρά δεν πρέπει να καταλαμβάνουν πάνω από το 10% των ημερήσιων θερμίδων που λαμβάνουμε, ενώ η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας (ΑΗΑ) συνιστά η κατανάλωση ζωικών πρωτεϊνών να μην υπερβαίνει τα 170 γραμμάρια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να επιλέγουμε τις πρωτεΐνες από τα πουλερικά, το ψάρι ή τις φυτικές τροφές (π.χ. φασόλια) έναντι του κόκκινου κρέατος όσο το δυνατόν περισσότερο.

Τέλος, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο (AICR) συνιστά η κατανάλωση μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος να μην ξεπερνά σε καμία περίπτωση τα 510 γραμμάρια την εβδομάδα, ποσότητα που αντιστοιχεί σε περίπου σε 6 μερίδες των 85 γρ.

Body+Mind
Body+Mind

5 τροφές για να παραμείνετε ήρεμοι

Τώρα με την καραντίνα είναι απαραίτητες
Body+Mind

Η διατροφή που πρότεινε ο Τσιόδρας για την διάρκεια της καραντίνας

Ο διατροφικός οδηγός που βασίζεται στην ελληνική παραδοσιακή διατροφή
Food

H διατροφή των πρωτόγονων: To μυστικό που βοηθά στην υγεία και τη διάθεση

Paleokoritso: Aνακαλύψαμε μια food blogger που ορκίζεται στο όνομα της paleo diet
Body+Mind

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν γίνεις vegan

Σημαντικές πληροφορίες για τη νέα διατροφή που θέλεις να ακολουθήσεις
Body+Mind

Τα καλύτερα μυστικά διατροφής των celebrities

Δοκίμασε τις συμβουλές τους και δεν θα χάσεις
Body+Mind

Οι τροφές που καταστρέφουν την τεστοστερόνη

Αν θες να είσαι ακμαίος, πρέπει να προσέχεις...
Body+Mind
Body+Mind

Πώς η σοκολάτα μπορεί να αντιμετωπίσει την αϋπνία σου

Άλλος ένας λόγος για να καταναλώνεται καθημερινά
Food

Η τροφή που κάνει τον ιδρώτα μας να μυρίζει άσχημα

Μια τροφή που αρκετοί καταναλώνουν καθημερινά
Body+Mind

Τι πρέπει να προσέξεις στην διατροφή σου αν έχεις τριχόπτωση

Βοήθησε τον οργανισμό σου τρώγοντας κατάλληλα
Body+Mind

5 σούπερ τροφές για υγεία και δύναμη

Το μενού που θα σε κάνει άτρωτο
Body+Mind

Αυτές οι τροφές χαρίζουν μακροζωία στους άντρες

Τα οφέλη τους θεωρούνται απίστευτα για το αρσενικό φύλο
Food

3+1 τροφές που που σου προκαλούν ημικρανίες

Αν τις περιορίσεις θα δεις αμέσως αποτελέσματα
Food

Πώς οι πατάτες μπορούν να σε δηλητηριάσουν

Η αγαπημένη μας τροφή ίσως κρύβει κάποιους κινδύνους
Body+Mind

Γιατί τρώμε όταν στενοχωριόμαστε;

Συμβουλές για να μην πέφτουμε με τα μούτρα στο φαγητό
Body+Mind

Συντήρηση κιλών: Πως να διατηρήσεις το επιθυμητό σου βάρος

Ποιος είναι ο δρόμος για μια σταθερή σιλουέτα
Body+Mind

Ήξερες ότι το ποπ κορν είναι superfood;

Δες γιατί πρέπει να το εντάξεις στην διατροφή σου
Body+Mind
Food

Αυτές είναι οι τροφές που ενισχύουν τη συγκέντρωση

Μήπως να ξανασκεφτείτε τι βάζετε στο πιάτο σας;
Food

Οι 5 πιο επικίνδυνες τροφές για δηλητηρίαση το καλοκαίρι

Έχουν στείλει πολύ κόσμο στα νοσοκομεία
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το λάθος που κάνεις με το αντισηπτικό και δεν το ξέρεις

Food Σήμερα
Δεν αρκεί απλά να το έχεις μαζί σου

Αυτά τα δυο ζώδια θα περάσουν έναν δύσκολο μήνα

Food Σήμερα
Ο Δεκέμβριος θα τους είναι αρκετά δύσκολος, αλλά θα επιβιώσουν

Συμπεριφορές που όλες έχουμε στην σχέση, όμως είναι ακραία τοξικές

Food Σήμερα
Το μόνο που κάνουν, είναι απλώς να χαλούν την αρμονία και την ωραία ατμόσφαιρα

Τα ζώδια σήμερα: 3 Δεκεμβρίου

Food Σήμερα
Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Σημάδια που αποκαλύπτουν ότι είσαι πιο έξυπνος από όσο πιστεύεις

Food Σήμερα
Μπορεί να αμφισβητείς τον εαυτό σου, όμως αυτές οι συνήθειες είναι μάλλον για καλό

Πού θα βρεις τις μαύρες καστόρινες μπότες της Ηλιάνας Παπαγεωργίου

Food Χτες
Eίναι βολικές, θηλυκές και ταιριάζουν σε όλες - και έχουν και έκπτωση!

Τα ζώδια σήμερα: 2 Δεκεμβρίου

Food Χτες
Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Περιηγήσου εντελώς δωρεάν σε μαγικά τοπία του πλανήτη από τον καναπέ σου

Food Χτες
Έτσι θα κάνεις διαδικτυακά ταξίδια στο πι και φι

Τα ζώδια του μήνα: Δεκέμβριος

Food Χτες
BONUS: Τι θα σας φέρει ο Άη Βασίλης;

It`s Christmas baby!

Food Προχτές
Τα πάντα για τα Χριστούγεννα και τις γιορτές

Τα ζώδια σήμερα: 1 Δεκεμβρίου

Food Προχτές
Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Μπάντεν ‑ Μπάντεν, το μέρος που δύσκολα ξεχνάς αν έχεις πάει

Food Προχτές
Ο αντιδήμαρχος Αθηναίων νοστάλγησε το σπίτι του στο Μπάντεν Μπάντεν, λογικό μας φαίνεται
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.