E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Συζήτηση προκάλεσαν οι δηλώσεις εκπροσώπου της σουηδικής εταιρείας

Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 28/4/2012 | 00:00

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Η γνωστή αλυσίδα ένδυσης H&M βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο αρνητικών δημοσιευμάτων, καθώς επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιεί «εικονικά μοντέλα» και όχι ανθρώπους για τη φωτογράφηση των ρούχων της. Πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα προς τη βιομηχανία της  μόδας που επί πολλά χρόνια δέχεται επιθέσεις για την επιλογή υπερβολικά αδύνατων μοντέλων, καθώς και για την αλόγιστη χρήση επεξεργασίας στις φωτογραφίες. Ας δούμε όμως τι έγινε γνωστό για την περίπτωση των H&M...

O κ. Hacan Andersson , εκπρόσωπος τύπου της H&M, δήλωσε στη σουηδική εφημερίδα Aftonbladet ότι για τις διαφημίσεις των μαγιό και των εσωρούχων της εταιρείας χρησιμοποιούνται σώματα φτιαγμένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Συγκεκριμένα η H&M έχει σχεδιάσει στον υπολογιστή τα σώματα, στα οποία τοποθετεί τα εκάστοτε προϊόντα και μετά «προσθέτει το κεφάλι ενός πραγματικού μοντέλου και προσαρμόζει τον τόνο του δέρματος.

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία τα περισσότερα μοντέλα στο site της H&M είναι κατασκευασμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και «εντελώς εικονικά». Παρόλα αυτά η εταιρεία υπερασπίστηκε την τεχνική της, εξηγώντας ότι σχεδιάζουν ένα σώμα που μπορεί να αναδείξει καλύτερα τα ρούχα απΆ ότι ένας άνθρωπος, όπως ακριβώς κάνει μια άψυχη κούκλα βιτρίνας.

Ο στόχος είναι η προσοχή του θεατή να εστιάζει στα ρούχα και όχι στα μοντέλα, όμως τελικά όλα τα «μοντέλα» έχουν ακριβώς την ίδια πόζα: αριστερό χέρι χαλαρό κάτω από τη μέση, δεξί χέρι τεντωμένο και πρόσωπο που κοιτάζει ευθεία μπροστά (όπως και οι κούκλες βιτρίνας).

Η Nicole Christine, εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η H&M δεν είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου που χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο. Έσπευσε μάλιστα να ζητήσει συγγνώμη, λέγοντας «Λυπούμαστε πραγματικά αν κάποιος πίστεψε ότι τα εικονικά μανεκέν ήταν αληθινά σώματα. Αυτό είναι λάθος και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας. Θα συνεχίσουμε τις ενδοεταιρικές συζητήσεις σχετικά με το πώς μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε αυτή την πληροφορία προς τους πελάτες μας».

Την ίδια στιγμή στη Σουηδία οι αρχές προστασίας της διαφήμισης επικρίνουν τη μη ρεαλιστική απόδοση ανθρώπων σε διαφημίσεις και η κα. Helle Vaagland είπε ότι «Αυτό δείχνει τις πολύ υψηλές απαιτήσεις αισθητικής στα σώματα των γυναικών […] απαιτήσεις τόσο μεγάλες, ώστε η H&M δεν μπορεί να βρει σώμα και πρόσωπο που να μπορεί να πουλήσει τα μπικίνι τους».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αντιμετώπισε τις αρνητικές σκέψεις: η μέθοδος των 3 βημάτων που εφαρμόζουν οι ψυχολόγοι

Body+Mind 26.12.2025
Μάθε πώς να «εκπαιδεύεις» το μυαλό σου με μια απλή, επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδο τριών βημάτων που προτείνουν οι ψυχολόγοι

7 μέρη στην Αθήνα για τέλειες σούπες

Eat + Drink 26.12.2025
Γιατί ο χειμώνας θέλει τις σουπιτσες του και τα μαγαζιά που τις ετοιμάζουν σε διάφορες εκδοχές, είναι πολλά!

Κοινωνικό χανγκόβερ: Mήπως σου έχει συμβεί;

Body+Mind 26.12.2025
Το αίσθημα της απόλυτης εξάντλησης μετά τη συναναστροφή με φίλους

Το έντερο «μιλάει»: Τα 6 σημάδια που προειδοποιούν ότι κάτι δεν πάει καλά ‑ και πώς να το διορθώσετε

Body+Mind Χτες
Τα απροσδόκητα σημάδια που δείχνουν διαταραγμένη λειτουργία του εντέρου και οι καθημερινές κινήσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Αυτά τα μέρη γίνονται σαν παραμύθι κάθε Χριστούγεννα – Το Νο.3 δεν μοιάζει αληθινό

Ταξίδια Χτες
Αν νομίζεις ότι τα Χριστούγεννα είναι απλώς δέντρο και δώρα, αυτές οι πόλεις αποδεικνύουν ότι μπορούν να γίνουν εμπειρία ζωής.

Γυναίκες και Χριστούγεννα: Τι δείχνουν οι έρευνες για την πιο φωτεινή αλλά και πιο απαιτητική εποχή του χρόνου

Family Χτες
Πίσω από τα στολισμένα σπίτια και τις γιορτινές μυρωδιές κρύβεται μια αλήθεια που δεν λέγεται συχνά

Οι 5 χώρες που θα σε ταξιδέψουν με τις πιο εμβληματικές γλυκές δημιουργίες τους

Food Χτες
Κάθε προορισμός έχει τη δική του ιστορία μέσα από ένα γλυκό που μπορεί να σε ταξιδέψει!

Γιατί οι Ουκρανοί κρεμούν ιστούς αράχνης στα χριστουγεννιάτικα δέντρα τους

Xmas Χτες
Η ιστορία έχει εμπνεύσει ακόμη και μια όπερα

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου σε ένα urban‑edgy combo που αφήνει το cool να μιλήσει μόνο του

Style Προχτές
Το urban στοιχείο δεν είναι “στημένο”, αλλά φυσική προέκταση της προσωπικότητάς της!

4 μοναδικά αρώματα για να χαρίσεις στη μητέρα σου τα Χριστούγεννα

Style Προχτές
Πέντε επιλογές που μυρίζουν αγάπη, κομψότητα και “μαμά” - γιατί το άρωμα είναι πάντα το πιο προσωπικό δώρο