E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Συζήτηση προκάλεσαν οι δηλώσεις εκπροσώπου της σουηδικής εταιρείας

Γράφει ο ΘΑΝΑΣΣΗΣ ΓΕΝΤΙΜΗΣ Δημοσίευση 28/4/2012 | 00:00

Τα H&M στο στόχαστρο επειδή επέλεξαν «εικονικά μοντέλα» για να προβάλλουν τα ρούχα τους

Η γνωστή αλυσίδα ένδυσης H&M βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο αρνητικών δημοσιευμάτων, καθώς επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιεί «εικονικά μοντέλα» και όχι ανθρώπους για τη φωτογράφηση των ρούχων της. Πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα προς τη βιομηχανία της  μόδας που επί πολλά χρόνια δέχεται επιθέσεις για την επιλογή υπερβολικά αδύνατων μοντέλων, καθώς και για την αλόγιστη χρήση επεξεργασίας στις φωτογραφίες. Ας δούμε όμως τι έγινε γνωστό για την περίπτωση των H&M...

O κ. Hacan Andersson , εκπρόσωπος τύπου της H&M, δήλωσε στη σουηδική εφημερίδα Aftonbladet ότι για τις διαφημίσεις των μαγιό και των εσωρούχων της εταιρείας χρησιμοποιούνται σώματα φτιαγμένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Συγκεκριμένα η H&M έχει σχεδιάσει στον υπολογιστή τα σώματα, στα οποία τοποθετεί τα εκάστοτε προϊόντα και μετά «προσθέτει το κεφάλι ενός πραγματικού μοντέλου και προσαρμόζει τον τόνο του δέρματος.

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία τα περισσότερα μοντέλα στο site της H&M είναι κατασκευασμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και «εντελώς εικονικά». Παρόλα αυτά η εταιρεία υπερασπίστηκε την τεχνική της, εξηγώντας ότι σχεδιάζουν ένα σώμα που μπορεί να αναδείξει καλύτερα τα ρούχα απΆ ότι ένας άνθρωπος, όπως ακριβώς κάνει μια άψυχη κούκλα βιτρίνας.

Ο στόχος είναι η προσοχή του θεατή να εστιάζει στα ρούχα και όχι στα μοντέλα, όμως τελικά όλα τα «μοντέλα» έχουν ακριβώς την ίδια πόζα: αριστερό χέρι χαλαρό κάτω από τη μέση, δεξί χέρι τεντωμένο και πρόσωπο που κοιτάζει ευθεία μπροστά (όπως και οι κούκλες βιτρίνας).

Η Nicole Christine, εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η H&M δεν είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου που χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο. Έσπευσε μάλιστα να ζητήσει συγγνώμη, λέγοντας «Λυπούμαστε πραγματικά αν κάποιος πίστεψε ότι τα εικονικά μανεκέν ήταν αληθινά σώματα. Αυτό είναι λάθος και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας. Θα συνεχίσουμε τις ενδοεταιρικές συζητήσεις σχετικά με το πώς μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε αυτή την πληροφορία προς τους πελάτες μας».

Την ίδια στιγμή στη Σουηδία οι αρχές προστασίας της διαφήμισης επικρίνουν τη μη ρεαλιστική απόδοση ανθρώπων σε διαφημίσεις και η κα. Helle Vaagland είπε ότι «Αυτό δείχνει τις πολύ υψηλές απαιτήσεις αισθητικής στα σώματα των γυναικών […] απαιτήσεις τόσο μεγάλες, ώστε η H&M δεν μπορεί να βρει σώμα και πρόσωπο που να μπορεί να πουλήσει τα μπικίνι τους».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Weekend escapes στην Αττική: Πού να πας για να νιώσεις σαν να είσαι Κυκλάδες, αλλά χωρίς βαλίτσα

Ταξίδια 19.07.2025
Ετοίμασε μία ωραία playlist, μπες στο αμάξι και πήγαινε!

Τα 3 πιο ύπουλα κόλπα χωρισμού

Σχέσεις 19.07.2025
Μήπως στα κάνουν τώρα;

Ποια είναι τα ρούχα με φυσικά φίλτρα UV

Body+Mind 19.07.2025
Το καλοκαίρι, η προστασία από τον ήλιο δεν περιορίζεται μόνο στο αντηλιακό

5 παραλίες με κρυστάλλινα νερά μόλις 1 ώρα από την Αθήνα

Ταξίδια 19.07.2025
Δεν χρειάζεσαι πολλά για να νιώσεις καλοκαίρι – μόνο τη σωστή παραλία!

Τι έπαθε ο Τραμπ στα πόδια του; Η πάθηση που χτυπάει ύπουλα… κι έχεις 80% πιθανότητες να την κληρονομήσεις!

Body+Mind Χτες
Η «κρυφή απειλή» που ταλαιπωρεί τα πόδια εκατομμυρίων – Μάθε πώς να την αναγνωρίζεις πριν σε «πιάσει» κι εσένα!

Νύχια: Μήπως η τεχνίτριά σου κάνει κάποιο από αυτά τα λάθη;

Body+Mind Χτες
Πίσω από τα όμορφα νύχια, μπορεί να κρύβονται σοβαρά λάθη υγιεινής