E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Γιατί οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να αγοράζουμε;

Το αποδεικνύει έρευνα

Δημοσίευση 27/11/2014 | 00:00

Γιατί οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να αγοράζουμε;

Όλοι έχουμε να διηγηθούμε μια ιστορία που περιλαμβάνει έναν αγενή πωλητή ή μια αγενή πωλήτρια, ιδιαίτερα αν μιλάμε για τις fancy μπουτίκ. Όσο αγανακτισμένοι και να νιώθουμε όμως, μία νέα έρευνα τους δικαιώνει. Σύμφωνα με το πόρισμά της, οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να θέλουμε περισσότερο να αγοράσουμε, ιδιαίτερα αν μιλάμε για luxury προϊόντα. Η έρευνα έχει τίτλο «Θα έπρεπε ο διάβολος να πουλά Prada; Η αγένεια αυξάνει την επιθυμία των καταναλωτών για ένα brand» και δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο στο «Journal of Consumer Research».

H ιστορία έχει ως εξής: ερευνητές του Πανεπιστημίου British Columbia ζήτησαν από εθελοντές να ψωνίσουν από πολυτελείς μπουτίκ, όπου το προσωπικό (το οποίο υποδύονταν ηθοποιοί) ήταν κατά περίπτωση ευγενικοί ή αγενείς. Όπως προκύπτει από την έρευνα, αυτοί που εξυπηρετήθηκαν από αγενές προσωπικό δήλωσαν αργότερα ότι αυτό τους έκανε να θέλουν τα προϊόντα περισσότερο, ενώ σε όσους ονειρεύονταν διακαώς να κατέχουν πολυτελή προϊόντα η αγενής συμπεριφορά λειτουργούσε ακόμη περισσότερο στο να τους κάνει να θέλουν να αγοράσουν. Δεν υπήρξε η ίδια αντίδραση στην περίπτωση πιο προσιτών brands. «Η αγενής συμπεριφορά πυροδοτούσε επιθυμία για αγορές μόνο στις περιπτώσεις που μιλάμε για brands που οι καταναλωτές ονειρεύονταν και που ένιωθαν ότι είναι πιο απρόσιτα», εξηγεί ο καθηγητής Daren Dahl, ειδικός στο marketing και υπεύθυνος για την έρευνα.

Ο Dahl αποδίδει το γεγονός στην ανάγκη των πελατών να ενταχθούν και να γίνουν αποδεκτοί από αυτά τα ποθητά brands των ονείρων τους. «Είναι σαν αυτός ο σνομπισμός να μετατρέπεται σε ένα έξτρα προσόν για τον προφίλ των μεγάλων οίκων. Λειτουργεί περίπου όπως μια δημοφιλής παρέα στο γυμνάσιο, της οποίας όλοι θέλουν να γίνουν μέλη», συνεχίζει ο Dahl. Μοιάζει περίεργο, αλλά η αρχή που θέλει να δείχνεις αδιαφορία σε κάποιον για να σε ποθεί εφαρμόζεται και στο luxury shopping.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι είναι η αυτοαξία: 6 τρόποι να την ενισχύσετε

Body+Mind 22.06.2025
Τι είναι η αυτοαξία;

Πώς να ερμηνεύετε τα όνειρά σας

Body+Mind 22.06.2025
Τα όνειρα λένε κάτι – το θέμα είναι αν τα ακούς

Θέλεις ιταλικό εστιατόριο με θέα; Έχουμε 4 προτάσεις για σένα!

Eat + Drink 22.06.2025
Αν λατρεύεις (όπως και εμείς) την ιταλική κουζίνα, πρέπει σίγουρα να τα δοκιμάσεις!

Μήπως το «Perfect Moment Syndrome» σαμποτάρει τη ζωή σου;

Body+Mind 22.06.2025
Και πώς να το… διώξεις!

Mental detox: Η τεχνική που θα σε αποφορτίσει από την ψυχική κούραση!

Body+Mind 22.06.2025
Όλοι γνωρίζουμε το detox στην διατροφή αλλά έχεις ξανά ακούσει για το πνευματικό detox;

Αισθάνεσαι συνεχώς πρησμένη; Δοκίμασε αυτά τα πανεύκολα τρικ που θα σε βοηθήσουν

Body+Mind 22.06.2025
Ειδικά αν πρήζεται η κοιλιά σου θα δεις διαφορά

Η πιο κοινή διατροφική διαταραχή που κανείς δεν μιλάει γι’ αυτή – και έχεις σίγουρα συναντήσει χωρίς να το ξέρεις

Body+Mind Χτες
Η πιο παρεξηγημένη διατροφική διαταραχή: Όσα δεν σου είπε ποτέ κανείς για τη Βουλιμική Υπερφαγία

Αν κάνεις συχνά αυτά τα 3 πράγματα, το υποσυνείδητό σου προσπαθεί να σου πει κάτι σοβαρό

Body+Mind Χτες
Πολλές από τις καθημερινές μας συνήθειες δεν είναι τόσο τυχαίες όσο νομίζουμε

4 ταβερνάκια στην Αθήνα βγαλμένα από άλλη εποχή

Eat + Drink Χτες
Θρυλικές ταβέρνες με μεγάλη ιστορία που σε ταξιδεύουν στο χρόνο!

Star bathing: Η τεχνική που χρειάζεσαι για να απογειώσεις την ψυχολογία σου

Body+Mind Χτες
Πότε ήταν η τελευταία φορά που βγήκες έξω και κοίταξες τα αστέρια;