E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Γιατί οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να αγοράζουμε;

Το αποδεικνύει έρευνα

Δημοσίευση 27/11/2014 | 00:00

Γιατί οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να αγοράζουμε;

Όλοι έχουμε να διηγηθούμε μια ιστορία που περιλαμβάνει έναν αγενή πωλητή ή μια αγενή πωλήτρια, ιδιαίτερα αν μιλάμε για τις fancy μπουτίκ. Όσο αγανακτισμένοι και να νιώθουμε όμως, μία νέα έρευνα τους δικαιώνει. Σύμφωνα με το πόρισμά της, οι αγενείς πωλητές μας κάνουν να θέλουμε περισσότερο να αγοράσουμε, ιδιαίτερα αν μιλάμε για luxury προϊόντα. Η έρευνα έχει τίτλο «Θα έπρεπε ο διάβολος να πουλά Prada; Η αγένεια αυξάνει την επιθυμία των καταναλωτών για ένα brand» και δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο στο «Journal of Consumer Research».

H ιστορία έχει ως εξής: ερευνητές του Πανεπιστημίου British Columbia ζήτησαν από εθελοντές να ψωνίσουν από πολυτελείς μπουτίκ, όπου το προσωπικό (το οποίο υποδύονταν ηθοποιοί) ήταν κατά περίπτωση ευγενικοί ή αγενείς. Όπως προκύπτει από την έρευνα, αυτοί που εξυπηρετήθηκαν από αγενές προσωπικό δήλωσαν αργότερα ότι αυτό τους έκανε να θέλουν τα προϊόντα περισσότερο, ενώ σε όσους ονειρεύονταν διακαώς να κατέχουν πολυτελή προϊόντα η αγενής συμπεριφορά λειτουργούσε ακόμη περισσότερο στο να τους κάνει να θέλουν να αγοράσουν. Δεν υπήρξε η ίδια αντίδραση στην περίπτωση πιο προσιτών brands. «Η αγενής συμπεριφορά πυροδοτούσε επιθυμία για αγορές μόνο στις περιπτώσεις που μιλάμε για brands που οι καταναλωτές ονειρεύονταν και που ένιωθαν ότι είναι πιο απρόσιτα», εξηγεί ο καθηγητής Daren Dahl, ειδικός στο marketing και υπεύθυνος για την έρευνα.

Ο Dahl αποδίδει το γεγονός στην ανάγκη των πελατών να ενταχθούν και να γίνουν αποδεκτοί από αυτά τα ποθητά brands των ονείρων τους. «Είναι σαν αυτός ο σνομπισμός να μετατρέπεται σε ένα έξτρα προσόν για τον προφίλ των μεγάλων οίκων. Λειτουργεί περίπου όπως μια δημοφιλής παρέα στο γυμνάσιο, της οποίας όλοι θέλουν να γίνουν μέλη», συνεχίζει ο Dahl. Μοιάζει περίεργο, αλλά η αρχή που θέλει να δείχνεις αδιαφορία σε κάποιον για να σε ποθεί εφαρμόζεται και στο luxury shopping.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πώς να διώξεις την πιτυρίδα: Τips και τα καλύτερα σαμπουάν

Style 07.05.2025
Οι πιο σύγχρονες φόρμουλες συνδυάζουν ισχυρά ενεργά συστατικά με απαλυντικές βάσεις

Τα κρυμμένα διαμάντια της Κροατίας που δε θα σου πει κανένας ταξιδιωτικός οδηγός – Τι να κάνεις σε 3 μέρες στο Ζάγκρεμπ!

Ταξίδια 07.05.2025
Ένα τριήμερο στην πιο υποτιμημένη πρωτεύουσα της Ευρώπης με γεύσεις, ποτό, vintage vibes και... hangover σε μουσείο!

Η ολόσωμη φόρμα της Ευγενίας Σαμαρά είναι η τέλεια πρόταση για ένα απλό αλλά και στιλάτο ανοιξιάτικο look

Style 07.05.2025
Η Ευγενία ξέρει από στιλ - και εμείς απλώς… την ακολουθούμε!

4 μαγαζιά για να απολαύσεις το γλυκό σου μπροστά στη θάλασσα

Eat + Drink 07.05.2025
Πάρε μαζί το βιβλιαράκι σου, βάλε αντηλιακό και χάρισε στον εαυτό σου το πιο γλυκό διάλειμμα της εβδομάδας!

Βούισμα στα αυτιά: Tι μπορεί να σημαίνει ‑ Πότε να ανησυχήσεις;

Body+Mind 07.05.2025
Μπορεί να οφείλεται σε διάφορες αιτίες

Met Gala: Οι ξεχωριστές εμφανίσεις της βραδιάς

Style Χτες
Kim Kardashian, Sabrina Carpenter, Rihanna και άλλες

5 αρώματα που μυρίζουν… ακριβά αλλά κοστίζουν κάτω από 30€

Style Χτες
Είναι όλα υπέροχα και σε απίστευτες τιμές!

Η ευρωπαϊκή πόλη που έχει κορυφαίο αξιοθέατο τα ΜΜΜ της

Ταξίδια Χτες
Όταν οι συγκοινωνίες γίνονται το πιο φωτογραφημένο αξιοθέατο

Τέλος στο πρήξιμο! Το φρούτο που εξαφανίζει την κατακράτηση υγρών φυσικά

Body+Mind Χτες
Φυσικό, νόστιμο και... θαυματουργό – αυτό το φρούτο «ξεφουσκώνει» το σώμα και αποτοξινώνει χωρίς κόπο!

MET Gala: Τα πιο iconic looks που ξεχώρισαν τις τελευταίες δεκαετίες

Style Χτες
Τα looks που άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία της μόδας