E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς προκύπτουν οι τιμές στις μεγάλες συναυλίες στην Ελλάδα

Γιατί τα εισιτήρια των συναυλιών είναι ακριβά;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/5/2025 | 00:53

Πώς προκύπτουν οι τιμές στις μεγάλες συναυλίες στην Ελλάδα
Φωτογραφία από Wendy Wei

Είναι καλοκαίρι, έχουν ανακοινώσει περιοδεία μεγάλα ονόματα της μουσικής και μαθαίνεις ότι θα περάσουν και από Ελλάδα. Χαρά! Μέχρι που βλέπεις ότι το εισιτήριο κάνει… 100 ευρώ. Ή 150. Ή και παραπάνω για τις VIP εμπειρίες. Και αναρωτιέσαι: «Ρε παιδιά, γιατί τόσο ακριβά;».

Πάμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι πίσω από την τιμή ενός εισιτηρίου – ειδικά όταν μιλάμε για κολοσσούς της μουσικής σκηνής, όπως οι Metallica, οι Coldplay, οι AC/DC κ.λπ.

Πρώτο και βασικότερο: τα συγκροτήματα δεν έρχονται τσάμπα. Μιλάμε για ένα συγκρότημα που μπορεί να ζητά εκατομμύρια δολάρια ανά εμφάνιση. Το ποσό εξαρτάται από τη δυναμική της αγοράς (π.χ. τι δυνατότητα πληρωμής έχει το κοινό σε κάθε χώρα), το μέγεθος του χώρου, το αν είναι σταθμός μεγάλης περιοδείας ή one-off εμφάνιση.

Για την Ελλάδα, οι διοργανωτές πρέπει να καλύψουν το ποσό προκαταβολικά – χωρίς να ξέρουν καν αν θα κάνουν sold out.

Η περιοδεία μιας μπάντας όπως οι Metallica δεν περιλαμβάνει μόνο τα μέλη της. Μιλάμε για στρατό από τεχνικούς, σκηνικά, φώτα, ήχο, βίντεο, tour buses, φορτηγά, containers με εξοπλισμό, ακόμα και ιδιωτικά τζετ. Κάθε μέρα περιοδείας κοστίζει δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Για να έρθει αυτό το τεράστιο μηχάνημα στην Ελλάδα – σε μια χώρα με δύσκολη πρόσβαση για τέτοιες παραγωγές – το κόστος ανεβαίνει.

Ο χώρος που φιλοξενεί τη συναυλία (Καραϊσκάκης, ΟΑΚΑ, Ολυμπιακό Στάδιο, Water Plaza κ.λπ.) χρεώνει ενοίκιο, ενώ ο διοργανωτής πρέπει να πληρώσει: Ασφάλεια, προσωπικό, εταιρείες φύλαξης, γιατρούς, ειδικές άδειες από δήμους, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κ.ά.

Φωτογραφία από cottonbro studio

Όλα αυτά προστίθενται στον τελικό λογαριασμό.

Στην Ελλάδα έχουμε 24% ΦΠΑ στα εισιτήρια, ενώ κάθε ηλεκτρονική πλατφόρμα (π.χ. Viva) παίρνει και τη δική της προμήθεια. Οπότε από τα 100 ευρώ του εισιτηρίου, δεν πάνε 100 στον διοργανωτή – ένα καλό ποσοστό φεύγει σε φόρους και υπηρεσίες.

Ο promoter παίρνει το ρίσκο: αν δεν πουληθούν εισιτήρια, μπορεί να μπει μέσα με πολλά χρήματα. Οπότε θέλει να βγάλει κέρδος όχι μόνο για να πληρωθεί, αλλά και για να συνεχίσει να φέρνει τέτοιες παραγωγές στη χώρα.

Η ελληνική αγορά είναι μικρή. Δεν μπορεί να γεμίσει ένα στάδιο για τρεις μέρες όπως στο Παρίσι ή στο Μιλάνο. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος πρέπει να καλυφθεί από λιγότερα εισιτήρια, άρα πιο ακριβά. Και σε αυτό προσθέτουμε: Χαμηλότερη αγοραστική δύναμη, περιορισμένα sponsorships, πολιτιστικές αγκυλώσεις.

Αν είσαι φαν, μπορεί να αξίζει κάθε ευρώ. Αν όχι, σε καταλαβαίνουμε. Όμως να θυμάσαι: το live μιας τέτοιας μπάντας είναι σαν κινηματογραφική υπερπαραγωγή – και κοστίζει αντίστοιχα. Το θέμα είναι να μπορεί και να θέλει κάποιος να το πληρώσει.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ένα μυστικό νησί στην Ελλάδα που δεν έχει κατοίκους, μόνο… γουρουνάκια!

Περιβάλλον 02.09.2025
40 εκατομμύρια για ένα νησί χωρίς ανθρώπους – μόνο χοίρους και σμαραγδένια νερά!

Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος μήνας γενεθλίων

Stories 02.09.2025
Πολλά παιδιά συλλαμβάνονται μια συγκεκριμένη εποχή

5 ανατριχιαστικές περιπτώσεις που η συνομιλία με το AI πήγε τελείως λάθος

Νέα Εποχή 02.09.2025
Έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου οι αλληλεπιδράσεις με την τεχνητή νοημοσύνη έχουν οδηγήσει τους χρήστες να προβούν σε λανθασμένες πράξεις

Drones, σκύλοι και επιστήμονες σε πόλεμο με ένα έντομο‑φονιά

Stories 02.09.2025
Πώς ένα σκαθάρι απειλεί να αλλάξει για πάντα τα δάση

Μεξικό: Η «πόλη» που χάθηκε για πάντα – 130.000 ζωές εξαφανισμένες στον πόλεμο των ναρκωτικών

Stories Χτες
Χιλιάδες οικογένειες ψάχνουν τους αγνοουμένους τους στο Μεξικό

Αφρική: Γιατί ζητά να ξαναγραφτούν οι παγκόσμιοι χάρτες

Stories Χτες
Από το 1569 μέχρι σήμερα: Το λάθος που αλλάζει την εικόνα του κόσμου μας

Trans Rights υπό επίθεση: Το Τέξας ψηφίζει νόμο που θίγει την αξιοπρέπεια

Stories Χτες
Όταν η πολιτική μπαίνει... στην τουαλέτα

Ένα χωριό με λεβάντες και... νεύρα! Γιατί οι κάτοικοι θέλουν τους τουρίστες μόνο τις καθημερινές

Stories Προχτές
Η ισπανική πόλη που δεν θέλει τουρίστες τα Σαββατοκύριακα

Πώς η μουσική έσωσε τη ζωή μιας Εβραίας τσελίστριας

Πρόσωπα Προχτές
Σήμερα, σε ηλικία 99 ετών, η Ανίτα Λάσκερ-Βάλφις είναι η τελευταία επιζήσασα της Γυναικείας Ορχήστρας του Αουσβιτς