E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι αποκαλύπτει έρευνα στο αρχαιότερο DNA της Αιγύπτου

Stories 04.07.2025
Το αρχαιότερο αιγυπτιακό DNA

Νόμιζε πως ήταν ο Ιησούς – Τώρα θα περάσει 12 χρόνια στη φυλακή

Πρόσωπα 04.07.2025
Η σοκαριστική καταδίκη που τον τελείωσε

Γιατί οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να ρίξουν δισεκατομμύρια μύγες από αεροπλάνα;

Περιβάλλον 04.07.2025
Η New World Screwworm είναι ο σιωπηλός εχθρός

Τουριστική «καταστροφή» στη Σαντορίνη: «Ο Μάιος ήταν απελπιστικά κακός»


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 04.07.2025
Τι λέει ο κύριος Γιώργος Τσολακάκης συνιδιοκτήτης της Aqua Vista Hotels για τη φετινή τουριστική σεζόν της Σαντορίνης

Βαλκάνιοι τουρίστες: «Φαγητά σε ταπεράκια και γεμάτα αμάξια» ‑ Η νέα πραγματικότητα στα νησιά


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 04.07.2025
Η Αγγελική Παρασχά, restaurant manager σε γνωστό κατάστημα στη Λευκάδα, μας δίνει μια σαφή εικόνα της κατάστασης:

Το μυστηριώδες σπήλαιο που γίνονται συναυλίες 60 μέτρα κάτω από τη γη

Νέα Εποχή Χτες
150 εκατομμύρια χρόνια ιστορίας, μια ανεπανάληπτη ακουστική εμπειρία και συναυλίες μέσα στη γη

Gen Z και ταρό: Μια ολόκληρη γενιά ερωτεύτηκε τη μαγεία και δεν ντρέπεται καθόλου

Stories Χτες
Γιατί η Gen Z γουστάρει τα ταρό, τα ζώδια και τις ενεργειακές πέτρες περισσότερο από την εκκλησία

Οι δύο ταφές της Τζούντι Γκάρλαντ – Το μυστήριο γύρω από τον θάνατο της σταρ του Χόλιγουντ

Πρόσωπα Χτες
Η Τζούντι Γκάρλαντ έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 47 ετών

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο εκεχειρίας των 60 ημερών στη Γάζα

Stories Προχτές
Τι περιλαμβάνει το νέο πλαίσιο

Η τεράστια χαμένη πόλη που μόλις ανακαλύφθηκε κάτω από τη Μεσόγειο

Νέα Εποχή Προχτές
7.000 χρόνια ιστορίας βυθισμένα στην Αδριατική – Η κλιματική αλλαγή την «έθαψε», η τεχνολογία την ανέσυρε