E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Απίστευτες ιστορίες: Στην Αμερική οι καταληψίες έχουν γίνει ο εφιάλτης των ιδιοκτητών σπιτιών

Stories 24.04.2024
Νομικές ασάφειες και προκλήσεις και ακραίες ιστορίες

Αντρας που έφυγε από την Αγγλία το 2008, εγκλωβίστηκε στην Αιθιοπία για 16 χρόνια

Stories 24.04.2024
Εχασε το ταξιδιωτικό του έγγραφο για τους πρόσφυγες και δεν μπορούσε να επιστρέψει στην οικογένειά του

Η συγγραφέας που υπερασπίζεται τους άντρες και κάνει πάταγο στη Βρετανία

Stories 24.04.2024
Είναι κι αυτοί θύματα της πατριαρχίας

Αυτό το νησί έχει την καλύτερη παραλία στον κόσμο

Περιβάλλον 24.04.2024
Σύμφωνα με τους Travel Experts, αξίζει να το επισκεφτείς!

Εορτολόγιο: Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου

Ιστορικά Χτες
Το αιώνιο ερώτημα...

Η εποχή του Οzempic: Ένα φάρμακο που δημιούργησε κουλτούρα

Stories Χτες
Η κουλτούρα της δίαιτας, την εποχή της υπερκατανάλωσης

Πως κάνουν τατουάζ οι φυλακισμένοι;

Stories Χτες
Ο περιορισμός τους κάνει όλο και πιο εφευρετικούς

Το αρχαίο εpωτικό γκράφιτι που βρέθηκε σε ελληνικό νησί

Ιστορικά Προχτές
Αφορούσε τη συνέυρεση δυο αντρών

Ένας άνδρας που ο κόσμος δεν του έδωσε την αναγνώριση που άξιζε

Πρόσωπα Προχτές
Το επίτευγμά του και η αναγνώριση που δεν ήρθε

Εξωγήινοι: Οι 3 πιο γνωστές περιπτώσεις «στενών επαφών»

Stories Προχτές
Κάποιοι είδαν, κάποιοι έκαναν ότι δεν είδαν

Παγκόσμια Ημέρα Γης: Ποιο είναι το μέλλον μας σε αυτό τον πλανήτη;

Περιβάλλον Προχτές
To μέλλον διαγράφεται... ζεστό