E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία αν η διώρυγα του Σουέζ είναι κλειστή;

Το Ever Given αποκολλήθηκε αλλά η διώρυγα του Σουέζ έμεινε μπλοκαρισμένη για έξι ημέρες

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/3/2021 | 00:08

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία αν η διώρυγα του Σουέζ είναι κλειστή;
@aljazeera.com

Το πλοίο Ever Given, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου, αποκολλήθηκε χθες από τη Διώρυγα του Σουέζ, ύστερα από έξι ημέρες. Περίπου 369 πλοία παρέμεναν ακινητοποιημένα όλες αυτές τις ημέρες περιμένοντας να ανοίξει ο δρόμος για να συνεχίσουν την πορεία τους. Η διώρυγα του Σουέζ είναι πολυσύχναστη καθώς πρόκειται για ένα μονοπάτι που γλιτώνει χρόνο και χρήμα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Το Ever Given ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Μαλαισία και είχε προορισμό το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Ποια θα ήταν η εναλλακτική πορεία του αν δεν χρησιμοποιούσε τη διώρυγα του Σουέζ;

Τα πλοία έχουν κάποιες επιλογές, αν και καμία από αυτές δεν είναι ιδιαίτερα καλή. Η πιο προφανής πορεία είναι ο γύρος της Αφρικής, μια πορεία που όλα τα πλοία έκαναν μέχρι και το 1869, όταν άνοιξε για πρώτη φορά η διώρυγα του Σουέζ. Ωστόσο, αυτή η διαδρομή κρατάει αρκετές εβδομάδες περισσότερο. Όπως αναφέρει στο CNN ο διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors &Co., Basil Karatzas, «αν αποφασίσουν να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, τότε θα υπάρξει καθυστέρηση 2 με 4 εβδομάδες και ένα έξτρα κόστος σε καύσιμα, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων». Δεν είναι περίεργο που αρκετά πλοία παρέμειναν στη διώρυγα ελπίζοντας να ανοίξει όσο το δυνατόν ταχύτερα.

Για ένα πλοίο με ταχύτητα 12 κόμβων, η απόσταση από το Σουέζ στο Ρότερνταμ διαρκεί 13 ημέρες. Αν το πλοίο αποφασίσει να ακολουθήσει τον δρόμο μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, τότε το ταξίδι του θα διαρκέσει 41 ημέρες.

Μια άλλη επιλογή θα ήταν να χρησιμοποιήσει τη Διώρυγα του Παναμά, διασχίζοντας αρχικά τον Ειρηνικό Ωκεανό και αργότερα τον Ατλαντικό. Αλλά πολλά μεγάλα εμπορικά πλοία σήμερα, όπως το 400 μέτρων Εver Given, είναι αρκετά μεγάλα για να μπορέσουν να περάσουν από τη διώρυγα της χώρας της Κεντρικής Αμερικής. Σε πολλές περιπτώσεις, η πρώτη εναλλακτική, ακόμα και για πλοία που χωρούν να περάσουν από τη διώρυγα του Παναμά, είναι ο γύρος της Αφρικής.

Υπάρχει ακόμα μια εναλλακτική, ωστόσο και αυτή έχει σοβαρούς περιορισμούς. Πρόκειται για έναν πιο σύντομο αλλά όχι εύκολο. Το πλοίο θα έπρεπε να διασχίσει τον Βερίγγειο Πορθμό και να βρεθεί πάνω από τη Ρωσία, πλέοντας στον Αρκτικό Ωκεανό. Ύστερα θα περνούσε πάνω από τις σκανδιναβικές χώρες πριν φτάσει στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Με το κόκκινο χρώμα είναι η πορεία μέσω της διώρυγας του Σουέζ και με το μπλε είναι η πορεία μέσω του Northern Sea Route (ξεκινώντας από λιμάνι της Κίνας με προορισμό το Ρότερνταμ)

@wsj.com

Ο αριθμός των πλοίων που χρησιμοποιούν αυτή τη διαδρομή έχει αυξηθεί σε λίγες εκατοντάδες κάθε χρόνο, κυρίως λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη που έχει μειώσει του πάγους. Η πορεία όμως των πλοίων μέσω του Northern Sea Route (NSR), είναι κατά πολύ υποπολλαπλάσια της κίνησης της διώρυγας του Σουέζ.

Το πιο μεγάλο σε διάρκεια κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ έγινε το 1967 και κράτησε για 8 χρόνια, με το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Αιγύπτου και Ισραήλ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα για όλο αυτό το διάστημα, τα πλοία να κάνουν κυρίως τον γύρο της Αφρικής, για να φτάσουν στον προορισμό τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

2+1 δημοσιογράφοι που τιμωρήθηκαν για fake news

Πρόσωπα 08.05.2024
Τι κάνουν σήμερα;

Η βασίλισσα των Ληστών και το άδοξο τέλος της

Πρόσωπα 08.05.2024
Έκανε παντού εχθρούς και είχε μια πολυτάραχη ζωή

Ο Έλληνας που έκανε το καπέλο μόδα παγκοσμίως

Ιστορικά 08.05.2024
Χαμός και εκτός συνόρων

Γάμοι χωρισμού: Το κοινωνικό φαινόμενο της Ιαπωνίας που εξαπλώνεται

Stories 08.05.2024
Πόσο βιώσιμη είναι μια τέτοια λύση; Οι Ιάπωνες θα σου πουν

Σε αυτή την πόλη, οι άνθρωποι ζουν κάτω από τη γη εξαιτίας της ζέστης

Stories 08.05.2024
Η πόλη στην οποία το 60% του πληθυσμού ζει υπόγεια

Tα παμφορεία της Αθήνας: Τα πρώτα λεωφορεία που τα έσερναν άλογα

Ιστορικά Χτες
Όταν η συγκοινωνία γινόταν με εξαντλημένα ζώα

Με τι ασχολείται η εταιρεία σου; 5 απίθανες περιπτώσεις χιλιάδων δολαρίων

Νέα Εποχή Χτες
5 startups που δεν θα πιστέψετε το πεδίο στο οποίο εργάστηκαν

Πώς μια ακτιβίστρια κατέληξε σε μια διαφήμιση καλλυντικών, δεκαετίες μετά τον θάνατό της

Πρόσωπα Χτες
Η Julia Howe ήταν υπέρμαχος της κατάργησης της δουλείας, υποστηρικτής του δικαιώματος ψήφου των γυναικών και ιδρυτικό μέλος πολλών οργανώσεων για τα δικαιώματα των γυναικών

Γιατί έχουμε τόσα αγάλματα με σπασμένες μύτες;

Ιστορικά Χτες
Mια ερώτηση που είναι πολύ συχνή στο Google