E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία αν η διώρυγα του Σουέζ είναι κλειστή;

Το Ever Given αποκολλήθηκε αλλά η διώρυγα του Σουέζ έμεινε μπλοκαρισμένη για έξι ημέρες

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/3/2021 | 00:08

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία αν η διώρυγα του Σουέζ είναι κλειστή;
@aljazeera.com

Το πλοίο Ever Given, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου, αποκολλήθηκε χθες από τη Διώρυγα του Σουέζ, ύστερα από έξι ημέρες. Περίπου 369 πλοία παρέμεναν ακινητοποιημένα όλες αυτές τις ημέρες περιμένοντας να ανοίξει ο δρόμος για να συνεχίσουν την πορεία τους. Η διώρυγα του Σουέζ είναι πολυσύχναστη καθώς πρόκειται για ένα μονοπάτι που γλιτώνει χρόνο και χρήμα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Το Ever Given ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Μαλαισία και είχε προορισμό το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Ποια θα ήταν η εναλλακτική πορεία του αν δεν χρησιμοποιούσε τη διώρυγα του Σουέζ;

Τα πλοία έχουν κάποιες επιλογές, αν και καμία από αυτές δεν είναι ιδιαίτερα καλή. Η πιο προφανής πορεία είναι ο γύρος της Αφρικής, μια πορεία που όλα τα πλοία έκαναν μέχρι και το 1869, όταν άνοιξε για πρώτη φορά η διώρυγα του Σουέζ. Ωστόσο, αυτή η διαδρομή κρατάει αρκετές εβδομάδες περισσότερο. Όπως αναφέρει στο CNN ο διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors &Co., Basil Karatzas, «αν αποφασίσουν να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, τότε θα υπάρξει καθυστέρηση 2 με 4 εβδομάδες και ένα έξτρα κόστος σε καύσιμα, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων». Δεν είναι περίεργο που αρκετά πλοία παρέμειναν στη διώρυγα ελπίζοντας να ανοίξει όσο το δυνατόν ταχύτερα.

Για ένα πλοίο με ταχύτητα 12 κόμβων, η απόσταση από το Σουέζ στο Ρότερνταμ διαρκεί 13 ημέρες. Αν το πλοίο αποφασίσει να ακολουθήσει τον δρόμο μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, τότε το ταξίδι του θα διαρκέσει 41 ημέρες.

Μια άλλη επιλογή θα ήταν να χρησιμοποιήσει τη Διώρυγα του Παναμά, διασχίζοντας αρχικά τον Ειρηνικό Ωκεανό και αργότερα τον Ατλαντικό. Αλλά πολλά μεγάλα εμπορικά πλοία σήμερα, όπως το 400 μέτρων Εver Given, είναι αρκετά μεγάλα για να μπορέσουν να περάσουν από τη διώρυγα της χώρας της Κεντρικής Αμερικής. Σε πολλές περιπτώσεις, η πρώτη εναλλακτική, ακόμα και για πλοία που χωρούν να περάσουν από τη διώρυγα του Παναμά, είναι ο γύρος της Αφρικής.

Υπάρχει ακόμα μια εναλλακτική, ωστόσο και αυτή έχει σοβαρούς περιορισμούς. Πρόκειται για έναν πιο σύντομο αλλά όχι εύκολο. Το πλοίο θα έπρεπε να διασχίσει τον Βερίγγειο Πορθμό και να βρεθεί πάνω από τη Ρωσία, πλέοντας στον Αρκτικό Ωκεανό. Ύστερα θα περνούσε πάνω από τις σκανδιναβικές χώρες πριν φτάσει στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Με το κόκκινο χρώμα είναι η πορεία μέσω της διώρυγας του Σουέζ και με το μπλε είναι η πορεία μέσω του Northern Sea Route (ξεκινώντας από λιμάνι της Κίνας με προορισμό το Ρότερνταμ)

@wsj.com

Ο αριθμός των πλοίων που χρησιμοποιούν αυτή τη διαδρομή έχει αυξηθεί σε λίγες εκατοντάδες κάθε χρόνο, κυρίως λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη που έχει μειώσει του πάγους. Η πορεία όμως των πλοίων μέσω του Northern Sea Route (NSR), είναι κατά πολύ υποπολλαπλάσια της κίνησης της διώρυγας του Σουέζ.

Το πιο μεγάλο σε διάρκεια κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ έγινε το 1967 και κράτησε για 8 χρόνια, με το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Αιγύπτου και Ισραήλ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα για όλο αυτό το διάστημα, τα πλοία να κάνουν κυρίως τον γύρο της Αφρικής, για να φτάσουν στον προορισμό τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Εxplainer: Γιατί το Σαν Φρανσίσκο κατηγορεί τις πολυεθνικές ότι «αρρωσταίνουν επίτηδες» τους πολίτες;

Stories 04.12.2025
Ποιος πληρώνει το τίμημα; Οργή στο Σαν Φρανσίσκο για τα «εθιστικά τρόφιμα» των πολυεθνικών

Το μικροσκοπικό νησί που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο – και χωράει μετά βίας ένα σπίτι και ένα… δέντρο!

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το νησί–θαύμα που είναι μόλις 310 τ.μ. και χωράει… μόνο ό,τι χρειάζεται!

Ο μανάβης που έγινε «νονός»: Η διπλή ζωή του πιο επικίνδυνου Hell’s Angel της Τουρκίας

Πρόσωπα 04.12.2025
Η σοκαριστική ιστορία του Τούρκου αρχηγού που δεν φοβάται τίποτα

O μεγαλύτερος γκολτζης όλων των εποχών στην Αγγλία που έκανε χατ τρικ στο ντεμπούτο του

Αθλητισμός 04.12.2025
Δεν ήταν απλώς μια καλή εμφάνιση. Ήταν προειδοποίηση...

Η «ψηφιακή άνοια» είναι εδώ: Η Ιαπωνία άνοιξε την πρώτη κλινική στον κόσμο

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το κινητό σου μπορεί να σε αποσυντονίσει

Η κρυφή αιτία πίσω από την κρίση στις σχέσεις των τριαντάρηδων και άνω

Stories Χτες
Η τεμπελιά των αντρών στα dating apps που τροφοδοτεί την λεγόμενη «κρίση ραντεβού»

Γιατί η Ελλάδα είναι επίσημα το Νο.1 μέρος στον κόσμο για να ζήσεις τη σύνταξή σου

Νέα Εποχή Χτες
Προσιτή, ηλιόλουστη, ασφαλής και γεμάτη ζωή: η Ελλάδα ανεβαίνει στην κορυφή του Global Retirement Index και αλλάζει τον χάρτη της ευρωπαϊκής συνταξιοδότησης

Σκληρή πραγματικότητα για αυτό το επάγγελμα: Οι θέσεις εργασίας λιγοστεύουν δραματικά

Νέα Εποχή Χτες
Τα νέα στοιχεία για τις δουλειές στην τεχνολογία είναι πραγματικά άσχημα

Η σκοτεινή πλευρά της Σουηδίας: Γιατί οι γυναίκες εγκαταλείπουν την πολιτική σκηνή;

Stories Χτες
Σουηδία, η χώρα-πρότυπο σε κρίση: Το σοκ πίσω από τις απειλές κατά γυναικών πολιτικών

Oι λέξεις της γενιάς Z για το 2025 που πρέπει να ξέρεις πριν μπούμε στη νέα χρονιά

Stories Χτες
15 νέες Gen Z αργκό λέξεις που ορίζουν το 2025 - και τι σημαίνουν πραγματικά

Μόνος στο σπίτι: Πόσο θα κόστιζε σήμερα η διαμονή του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο Plaza Hotel

Νέα Εποχή Προχτές
Το κόστος διαμονής του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, από τη σουίτα μέχρι το παγωτό που έτρωγε, έχει αυξηθεί δραματικά