E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily
Καρέ-Καρέ: Το νέο podcast για τον Ελληνικό Κινηματογράφο

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Πολύ σημαντικός

Δημοσίευση 4/3/2019 | 00:13

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Είναι γνωστό πως τα εμπορικά καταστήματα χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους που κινητοποιούν τις αισθήσεις μας, ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις. Βιτρίνες, μυρωδιές και ήχοι, είναι μερικά από αυτά τα παραδείγματα.

Η μουσική σε ένα εμπορικό κατάστημα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών. Εκτός από το είδος, την ένταση και τη διάθεση που μπορεί να προκαλέσει οποιαδήποτε επιλογή μουσικής, φαίνεται πως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι ο ρυθμός.

Μια έρευνα που έγινε το 1982 από τον καθηγητή marketing, Ronald E. Milliman, έδειξε πως οι πελάτες θα κινούνται πιο σιγά αν ακούν αργή απαλή μουσική σε ένα κατάστημα, άρα θα αγοράζουν και περισσότερα. Αν η μουσική είναι γρήγορη και πιο έντονη, θα κινούνται πιο γρήγορα και θα καταλήξουν να αγοράσουν λιγότερα.

Η έρευνα έδειξε πως σε καταστήματα με πιο αργή μουσική, οι πωλήσεις είχαν αύξηση 38%. Ο πελάτης δεν βιάζεται, ακολουθώντας το ν ρυθμό, που του δίνει περισσότερο χρόνο για να ανακαλύψει περισσότερα προϊόντα.

Το ίδιο συμβαίνει και στα εστιατόρια. Οι πελάτες τείνουν να κάθονται περισσότερο και να αγοράζουν περισσότερα, όταν η μουσική είναι αργή. Όπως έδειξε μια ακόμα έρευνα το 1999 από δυο καθηγητές του πανεπιστημίου Strathclyde της Σκωτίας, οι πελάτες ξοδεύουν ως και 23% περισσότερα χρήματα σε εστιατόρια με αργή μουσική. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στις παραγγελίες ποτών.

Βέβαια σε εστιατόρια που δουλεύουν γρήγορα, όπως οι αλυσίδες fast food, η γρήγορη μουσική είναι πιο λειτουργική. Μια έρευνα του 2017 από ερευνητές στην Νορβηγία και την Γερμανία, έδειξε πως η γρήγορη μουσική, αν χρησιμοποιείται σε μέρη γεμάτα από κόσμο, με συνωστισμό, τότε οι πωλήσεις θα αυξηθούν. Σε λάθε περίπτωση, ο ρυθμός είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που συνειδητοποιούμε στην ζωή μας, από πολύ μικρή ηλικία, άρα έχει επίσης τεράστια σημασία και στο marketing.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το «τέρας» που σαρώνει στο Netflix: Ο πραγματικός Εντ Γκέιν ήταν πολύ χειρότερος από όσο πιστεύεις!

Stories 15.10.2025
Αν νομίζεις ότι η ταινία Texas Chainsaw Massacre ήταν τρομακτική, περίμενε να μάθεις την αληθινή ιστορία του «χασάπη του Γουισκόνσιν»

Η γυναίκα που επέζησε από τους Δίδυμους Πύργους και αφιέρωσε τη ζωή της στη φροντίδα των άλλων

Πρόσωπα 15.10.2025
Επέζησε από την 11η Σεπτεμβρίου – και έγινε νοσοκόμα

Πού ξοδεύουν τα χρήματά τους οι νέοι εκατομμυριούχοι του Bitcoin

Stories 15.10.2025
Η ζωή των crypto-κροίσων θυμίζει τις χρυσές εποχές του ενενήντα

Η μεγάλη παγίδα με τα ασανσέρ: Πιστοποίηση ανελκυστήρα και τι κρύβεται πίσω από το χαρτί που κανείς δεν κοιτάει


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 15.10.2025
Ρωτήσαμε έναν υπεύθυνο διαχείρισης κτιρίων για να καταλάβουμε πώς γίνεται η πιστοποίηση των ανελκυστήρων και τι πραγματικά σημαίνει για την ασφάλεια μιας πολυκατοικίας.

Επιστροφή στη Γάζα: Οι πρώτες ανάσες μετά τον πόλεμο ‑ Ανάμεσα στα ερείπια, ξανά ζωή

Stories Χτες
Μετά τη συμφωνία ειρήνης, οικογένειες της Γάζας περνούν τα σύνορα για να ξαναδούν τα σπίτια τους, εκεί όπου ο πόλεμος άφησε πληγές αλλά και σπόρους ελπίδας.

Ο Στίβεν Χόκινγκ έκανε μια ανατριχιαστική πρόβλεψη για το τέλος του κόσμου και δεν είμαστε μακριά από αυτό

Νέα Εποχή Χτες
Η γεμάτη πάθος ομιλία του εκλιπόντος καθηγητή άγγιξε τον πυρηνικό πόλεμο, τους εξωγήινους και την κλιματική αλλαγή

99 ετών και ασταμάτητη: Η γιαγιά που ράβει φόρεμα κάθε μέρα για κοριτσάκια στην Αφρική!

Πρόσωπα Χτες
Μια ιστορία που λιώνει καρδιές: η Lillian Weber από την Αϊόβα αποδεικνύει ότι η καλοσύνη δεν έχει ηλικία - ούτε ημερομηνία λήξης.

Η σιωπηλή πανδημία της γενιάς Z: Χάνουμε τους νέους – και ο κόσμος δεν προλαβαίνει να αντιδράσει

Νέα Εποχή Χτες
Ας μην αργήσουμε να κινητοποιηθούμε – οι νέοι πεθαίνουν πιο γρήγορα απ’ ό,τι νομίζουμε