E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Πολύ σημαντικός

Δημοσίευση 4/3/2019 | 00:13

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Είναι γνωστό πως τα εμπορικά καταστήματα χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους που κινητοποιούν τις αισθήσεις μας, ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις. Βιτρίνες, μυρωδιές και ήχοι, είναι μερικά από αυτά τα παραδείγματα.

Η μουσική σε ένα εμπορικό κατάστημα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών. Εκτός από το είδος, την ένταση και τη διάθεση που μπορεί να προκαλέσει οποιαδήποτε επιλογή μουσικής, φαίνεται πως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι ο ρυθμός.

Μια έρευνα που έγινε το 1982 από τον καθηγητή marketing, Ronald E. Milliman, έδειξε πως οι πελάτες θα κινούνται πιο σιγά αν ακούν αργή απαλή μουσική σε ένα κατάστημα, άρα θα αγοράζουν και περισσότερα. Αν η μουσική είναι γρήγορη και πιο έντονη, θα κινούνται πιο γρήγορα και θα καταλήξουν να αγοράσουν λιγότερα.

Η έρευνα έδειξε πως σε καταστήματα με πιο αργή μουσική, οι πωλήσεις είχαν αύξηση 38%. Ο πελάτης δεν βιάζεται, ακολουθώντας το ν ρυθμό, που του δίνει περισσότερο χρόνο για να ανακαλύψει περισσότερα προϊόντα.

Το ίδιο συμβαίνει και στα εστιατόρια. Οι πελάτες τείνουν να κάθονται περισσότερο και να αγοράζουν περισσότερα, όταν η μουσική είναι αργή. Όπως έδειξε μια ακόμα έρευνα το 1999 από δυο καθηγητές του πανεπιστημίου Strathclyde της Σκωτίας, οι πελάτες ξοδεύουν ως και 23% περισσότερα χρήματα σε εστιατόρια με αργή μουσική. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στις παραγγελίες ποτών.

Βέβαια σε εστιατόρια που δουλεύουν γρήγορα, όπως οι αλυσίδες fast food, η γρήγορη μουσική είναι πιο λειτουργική. Μια έρευνα του 2017 από ερευνητές στην Νορβηγία και την Γερμανία, έδειξε πως η γρήγορη μουσική, αν χρησιμοποιείται σε μέρη γεμάτα από κόσμο, με συνωστισμό, τότε οι πωλήσεις θα αυξηθούν. Σε λάθε περίπτωση, ο ρυθμός είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που συνειδητοποιούμε στην ζωή μας, από πολύ μικρή ηλικία, άρα έχει επίσης τεράστια σημασία και στο marketing.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Εxplainer: Γιατί το Σαν Φρανσίσκο κατηγορεί τις πολυεθνικές ότι «αρρωσταίνουν επίτηδες» τους πολίτες;

Stories 04.12.2025
Ποιος πληρώνει το τίμημα; Οργή στο Σαν Φρανσίσκο για τα «εθιστικά τρόφιμα» των πολυεθνικών

Το μικροσκοπικό νησί που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο – και χωράει μετά βίας ένα σπίτι και ένα… δέντρο!

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το νησί–θαύμα που είναι μόλις 310 τ.μ. και χωράει… μόνο ό,τι χρειάζεται!

Ο μανάβης που έγινε «νονός»: Η διπλή ζωή του πιο επικίνδυνου Hell’s Angel της Τουρκίας

Πρόσωπα 04.12.2025
Η σοκαριστική ιστορία του Τούρκου αρχηγού που δεν φοβάται τίποτα

O μεγαλύτερος γκολτζης όλων των εποχών στην Αγγλία που έκανε χατ τρικ στο ντεμπούτο του

Αθλητισμός 04.12.2025
Δεν ήταν απλώς μια καλή εμφάνιση. Ήταν προειδοποίηση...

Η «ψηφιακή άνοια» είναι εδώ: Η Ιαπωνία άνοιξε την πρώτη κλινική στον κόσμο

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το κινητό σου μπορεί να σε αποσυντονίσει

Η κρυφή αιτία πίσω από την κρίση στις σχέσεις των τριαντάρηδων και άνω

Stories Χτες
Η τεμπελιά των αντρών στα dating apps που τροφοδοτεί την λεγόμενη «κρίση ραντεβού»

Γιατί η Ελλάδα είναι επίσημα το Νο.1 μέρος στον κόσμο για να ζήσεις τη σύνταξή σου

Νέα Εποχή Χτες
Προσιτή, ηλιόλουστη, ασφαλής και γεμάτη ζωή: η Ελλάδα ανεβαίνει στην κορυφή του Global Retirement Index και αλλάζει τον χάρτη της ευρωπαϊκής συνταξιοδότησης

Σκληρή πραγματικότητα για αυτό το επάγγελμα: Οι θέσεις εργασίας λιγοστεύουν δραματικά

Νέα Εποχή Χτες
Τα νέα στοιχεία για τις δουλειές στην τεχνολογία είναι πραγματικά άσχημα

Η σκοτεινή πλευρά της Σουηδίας: Γιατί οι γυναίκες εγκαταλείπουν την πολιτική σκηνή;

Stories Χτες
Σουηδία, η χώρα-πρότυπο σε κρίση: Το σοκ πίσω από τις απειλές κατά γυναικών πολιτικών

Oι λέξεις της γενιάς Z για το 2025 που πρέπει να ξέρεις πριν μπούμε στη νέα χρονιά

Stories Χτες
15 νέες Gen Z αργκό λέξεις που ορίζουν το 2025 - και τι σημαίνουν πραγματικά

Μόνος στο σπίτι: Πόσο θα κόστιζε σήμερα η διαμονή του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο Plaza Hotel

Νέα Εποχή Προχτές
Το κόστος διαμονής του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, από τη σουίτα μέχρι το παγωτό που έτρωγε, έχει αυξηθεί δραματικά