LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed

Βρετανοί επιστήμονες μπορεί να βρήκαν θεραπεία για όλους τους καρκίνους

Η τυχαια ανακάλυψη που θα αλλάξει τα πάντα γύρω από τον καρκίνο

Δημοσίευση 21/1/2020 | 10:19

Βρετανοί επιστήμονες μπορεί να βρήκαν θεραπεία για όλους τους καρκίνους

Ένα νέο είδος ανοσοποιητικού κυττάρου που εξοντώνει σχεδόν όλα τα καρκινικά κύτταρα, ανακαλύφθηκε τυχαία από Βρετανούς επιστήμονες, οι οποίοι -αν και είναι ακόμη νωρίς- αισιοδοξούν ότι ίσως στο μέλλον η ανακάλυψη τους αποδειχθεί ιστορική για τη θεραπεία του καρκίνου. Αλλά αυτό θα πρέπει να επιβεβαιωθεί μετά από κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, με επικεφαλής τον καθηγητή 'Αντριου Σιούελ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ανοσολογίας "Nature Immunology", ανέλυαν δείγματα από μια τράπεζα αίματος της Ουαλίας, αναζητώντας ανοσοποιητικά κύτταρα που μπορούν να καταπολεμήσουν τα βακτήρια, όταν βρήκαν ένα νέο τύπο Τ-κυττάρου με σημαντικές αντικαρκινικές ικανότητες.

Το εν λόγω κύτταρο διαθέτει ένα άγνωστο έως τώρα είδος υποδοχέα (TCR), που του επιτρέπει να αναγνωρίζει και να στρέφεται εναντίον των καρκινικών κυττάρων αποκλειστικά, αγνοώντας τα υγιή κύτταρα, μέσω ενός μηχανισμού που δεν είναι ακόμη σαφής στους επιστήμονες. Οι εργαστηριακές μελέτες που ακολούθησαν, έδειξαν ότι αυτά τα ανοσοκύτταρα καταστρέφουν τους καρκίνους του δέρματος, του αίματος, του εντέρου, του μαστού, των οστών, του προστάτη, των ωοθηκών, των νεφρών και του τραχήλου της μήτρας.

Ο δρ Σιούελ δήλωσε ότι είναι «άκρως ασυνήθιστο» να βρίσκεται ένα κύτταρο με τόσες αντικαρκινικές δυνατότητες, πράγμα που δίνει ελπίδες ακόμη και για μια καθολική θεραπεία του καρκίνου στο μέλλον, σύμφωνα με το BBC και τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ».

«Ήταν μια τυχαία ανακάλυψη, κανείς δεν ήξερε ότι αυτό το κύτταρο υπήρχε. Η ανακάλυψη μας εγείρει την προοπτική μιας καθολικής θεραπείας για τον καρκίνο, ένα μοναδικό Τ-κύτταρο που θα είναι ικανό να καταστρέφει πολλούς διαφορετικούς τύπους καρκίνου στον πληθυσμό. Έως τώρα κανείς δεν πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό», τόνισε ο Βρετανός ανοσολόγος.

Δεν απέκλεισε την πιθανότητα να υπάρχουν άνθρωποι που, χάρη σε αυτό ακριβώς το είδος ανοσοκυττάρου, έχουν ήδη τέλεια ανοσία απέναντι σε οποιονδήποτε καρκίνο. «Το κύτταρο αυτό μπορεί να είναι πολύ σπάνιο ή μπορεί να το έχουν πολλοί άνθρωποι, αλλά για κάποιο λόγο να μην είναι ενεργοποιημένο. Απλώς δεν γνωρίζουμε ακόμη», ανέφερε.

Έως σήμερα υπάρχουν ορισμένες νέου τύπου αντικαρκινικές ανοσοθεραπείες, όπως οι CAR-T και TCR-T, αλλά έχουν σχετική αποτελεσματικότητα μόνο σε λίγα είδη καρκίνου, ιδίως στη λευχαιμία, ενώ δεν έχουν ιδιαίτερα οφέλη για τους συμπαγείς όγκους, που είναι και συχνότεροι. Επίσης είναι αρκετά εξατομικευμένες θεραπείες, πράγμα που αποτελεί πλεονέκτημα όσον αφορά την καταλληλότητα τους για συγκεκριμένα άτομα, αλλά και μειονέκτημα όσον αφορά το εύρος των ασθενών που μπορούν να επωφεληθούν.

Το νέο κύτταρο προσκολλάται σε ένα μόριο (MR1) των καρκινικών κυττάρων, που είναι κοινό στους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο μια μελλοντική θεραπεία μπορεί να «δουλεύει» για τους περισσότερους καρκίνους, αλλά και για όλους σχεδόν τους ανθρώπους.

Τα πρώτα πειράματα σε ποντίκια, όπου εισήχθησαν τα νέα Τ-κύτταρα, άφησαν «ενθαρρυντικά» αποτελέσματα εξάλειψης των καρκινικών όγκων. Ο Σιούελ δήλωσε ότι η πρόοδος αναμένεται να είναι γρήγορη, όσον αφορά τη δοκιμή και ανάπτυξη μιας πιθανής νέας θεραπείας. Οι πρώτες δοκιμές σε καρκινοπαθείς τελικού σταδίου αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος τον Νοέμβριο, εφόσον οι επόμενες εργαστηριακές δοκιμές δείξουν ότι η θεραπεία είναι ασφαλής.

ΗΠΑ: Νίκη και στην Νεβάδα για τον Μπέρνι Σάντερς

Ένα βήμα πιο κοντά στο χρίσμα των δημοκρατικών

Κοροναϊός: Μεγάλη ανησυχία στην Ιταλία

Απαγόρευση εισόδου-εξόδου από περιοχές με κρούσματα

Τροχαίο στη Γλυφάδα: Ελεύθερος ο οδηγός της Corvette

O ιδιοκτήτης της μαύρης Corvette παρέσυρε και σκότωσε στην Γλυφάδα 25χρονο μοτοσικλετιστή

Το «αντίο» του Αρκά στην Κική Δημουλά

Η σπουδαία ποιήτρια έφυγε από τη ζωή το απόγευμα του Σαββάτου

ΠΑΟΚ ‑ Ολυμπιακός: Ντου της αστυνομίας στην Τούμπα το πρωί της Κυριακής

Δώδεκα ώρες πριν την έναρξη του μεγάλου αγώνα

Νεκρός ο ιδιοκτήτης του ταχυφαγείου που μαχαιρώθηκε από πρώην υπάλληλό του

Ο 45χρονος είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο Παπανικολάου, όμως οι γιατροί δεν κατάφεραν να τον κρατήσουν στη ζωή

Σεισμός στα σύνορα Τουρκίας ‑ Ιράν

Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: Ντελιβεράς μαχαίρωσε τον ιδιοκτήτη 4 φορές

Σκληρές εικόνες μπροστά στους θαμώνες

Kobe Bryant: Νέες αποκαλύψεις για τον πιλότο του μοιραίου ελικοπτέρου

Αμερικανικά δημοσιεύματα που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας δίνουν νέα τροπή στα πράγματα

Γλυφάδα: Παρουσιάστηκε στην Αστυνομία ο οδηγός της Corvette

Παρουσιάστηκε στην Τροχαία Ελληνικού μαζί με δικηγόρο του. Αυτήν την ώρα καταθέτει.

Ιταλία: Ανησυχία από τα 51 νέα κρούσματα κορωναϊού μέσα σε λίγες ώρες ‑ 2 νεκροί