E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Πολύ σημαντικός

Δημοσίευση 4/3/2019 | 00:13

Ο λόγος που στα εμπορικά καταστήματα ακούμε αργή απαλή μουσική

Είναι γνωστό πως τα εμπορικά καταστήματα χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους που κινητοποιούν τις αισθήσεις μας, ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις. Βιτρίνες, μυρωδιές και ήχοι, είναι μερικά από αυτά τα παραδείγματα.

Η μουσική σε ένα εμπορικό κατάστημα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών. Εκτός από το είδος, την ένταση και τη διάθεση που μπορεί να προκαλέσει οποιαδήποτε επιλογή μουσικής, φαίνεται πως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι ο ρυθμός.

Μια έρευνα που έγινε το 1982 από τον καθηγητή marketing, Ronald E. Milliman, έδειξε πως οι πελάτες θα κινούνται πιο σιγά αν ακούν αργή απαλή μουσική σε ένα κατάστημα, άρα θα αγοράζουν και περισσότερα. Αν η μουσική είναι γρήγορη και πιο έντονη, θα κινούνται πιο γρήγορα και θα καταλήξουν να αγοράσουν λιγότερα.

Η έρευνα έδειξε πως σε καταστήματα με πιο αργή μουσική, οι πωλήσεις είχαν αύξηση 38%. Ο πελάτης δεν βιάζεται, ακολουθώντας το ν ρυθμό, που του δίνει περισσότερο χρόνο για να ανακαλύψει περισσότερα προϊόντα.

Το ίδιο συμβαίνει και στα εστιατόρια. Οι πελάτες τείνουν να κάθονται περισσότερο και να αγοράζουν περισσότερα, όταν η μουσική είναι αργή. Όπως έδειξε μια ακόμα έρευνα το 1999 από δυο καθηγητές του πανεπιστημίου Strathclyde της Σκωτίας, οι πελάτες ξοδεύουν ως και 23% περισσότερα χρήματα σε εστιατόρια με αργή μουσική. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στις παραγγελίες ποτών.

Βέβαια σε εστιατόρια που δουλεύουν γρήγορα, όπως οι αλυσίδες fast food, η γρήγορη μουσική είναι πιο λειτουργική. Μια έρευνα του 2017 από ερευνητές στην Νορβηγία και την Γερμανία, έδειξε πως η γρήγορη μουσική, αν χρησιμοποιείται σε μέρη γεμάτα από κόσμο, με συνωστισμό, τότε οι πωλήσεις θα αυξηθούν. Σε λάθε περίπτωση, ο ρυθμός είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που συνειδητοποιούμε στην ζωή μας, από πολύ μικρή ηλικία, άρα έχει επίσης τεράστια σημασία και στο marketing.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η γυναίκα που ζωγράφιζε για ένα «αόρατο πνεύμα» ‑ Πίστευε πως τα έργα δεν της ανήκαν

Πρόσωπα 16.12.2025
Η ιστορία της Madge Gill, της καλλιτέχνιδας που έλεγε πως δε δημιουργούσε μόνη της και αναγνωρίστηκε μόνο μετά τον θάνατό της

Οι Έλληνες ανάμεσα στους πιο γενναιόδωρους λαούς του πλανήτη – Η θέση‑έκπληξη σε νέα παγκόσμια έρευνα

Νέα Εποχή 16.12.2025
Τι αποκαλύπτει διεθνής μελέτη για την καλοσύνη, την ενσυναίσθηση και τη φιλοξενία των Ελλήνων και γιατί η γενναιοδωρία δεν μετριέται μόνο με χρήματα

Γιατί η Gen Z κάνει «στροφή» στη ρετρό τεχνολογία;

Νέα Εποχή 16.12.2025
Η κούραση από το «πάντα online»

Τα βιβλία της Αγίας Γραφής που δεν διαβάστηκαν ποτέ

Ιστορικά 16.12.2025
Γίγαντες, άγγελοι και ένας άλλος Ιησούς Χριστός

10 σοφά αποφθέγματα του αξεπέραστου Ράινερ Μαρία Ριλκε

Stories 16.12.2025
Τα γραπτά του συνεχίζουν να διαβάζονται σαν προσωπικές εξομολογήσεις, σχεδόν σαν οδηγός εσωτερικής ζωής

Το γνωστό σπίτι του «Home Alone» ανακαινίστηκε για να μοιάζει όπως και στην ταινία

Αρχιτεκτονική Χτες
Το «Μόνος στο Σπίτι» παραμένει μια από τις αγαπημένες χριστουγεννιάτικες ταινίες

Η επιστήμη μίλησε: Πόσα ταξίδια το χρόνο χρειάζεσαι για να μειώσεις το άγχος και την κατάθλιψη;

Νέα Εποχή Χτες
Η επιστήμη αποκαλύπτει γιατί οι συχνές αποδράσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά το πιο απλό «φάρμακο» για άγχος, κατάθλιψη και ψυχική εξάντληση

Ποιο είναι τελικά το πιο μονογαμικό πλάσμα στον πλανήτη

Stories Χτες
Πόσο πιστός είναι ο άνθρωπος;

Η υπόθεση του Δότη 7069: Το γενετικό λάθος που άφησε εκατοντάδες παιδιά εκτεθειμένα

Stories Χτες
Ξεκίνησε σαν μια ιατρική λεπτομέρεια και κατέληξε σε θρίλερ που συντάραξε την Ευρώπη