E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες

Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά πολυτελείας;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 29/7/2025 | 07:00

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες
Φωτογραφία από Lovely Ruby

Οι εύποροι Κινέζοι, που μέχρι πρότινος προτιμούσαν δυτικά brand όπως Cartier και Louis Vuitton, στρέφονται τώρα σε εγχώρια πολυτελή brand όπως Laopu, Mao Geping και Songmont.

What's the story?

Για δεκαετίες, τα δυτικά luxury brands όπως Cartier, Louis Vuitton και Gucci αποτελούσαν «ιερά τοτέμ» κοινωνικής ανέλιξης για την κινεζική μεσαία και ανώτερη τάξη. Όμως, μια ήσυχη επανάσταση συντελείται: οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε τοπικά brands, ενισχύοντας μια νέα τάση εθνικής αυτοπεποίθησης και πολιτιστικής υπερηφάνειας.

Γιατί εγκαταλείπουν τα δυτικά ονόματα;

Οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται σε εγχώρια brands λόγω της αυξανόμενης πολιτιστικής υπερηφάνειας και του εθνικισμού, της οικονομικής ανασφάλειας που τους ωθεί σε πιο σταθερές επενδύσεις όπως ο χρυσός, των ανταγωνιστικών τιμών και του ιδιαίτερου σχεδιασμού, αλλά και της επιρροής των social media και διασήμων που προωθούν τη νέα αυτή τάση.

Ποια είναι αυτά τα τοπικά brands;

Laopu: Γνωστή για τα πολυτελή χρυσά κοσμήματα με πολιτιστικά μοτίβα

Mao Geping: Brand ομορφιάς από διάσημο makeup artist, με premium προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές

Songmont: Μοντέρνες, βιώσιμες τσάντες, σχεδιασμένες από αποφοίτους καλών τεχνών

Πολλά από αυτά είναι αντικειμενικά υψηλής ποιότητας, με πρώτες ύλες από Ευρώπη, χειροποίητα στοιχεία και στιλ που συνδυάζει μοντέρνο design με κινεζική παράδοση.

Τι λένε οι δυτικοί κολοσσοί;

Ο πρόεδρος της Richemont (Cartier) αναγνώρισε τη δύναμη της Laopu, λέγοντας πως «συνδέεται με τον πατριωτισμό». Όμως, υποστήριξε πως η Cartier παραμένει «παγκόσμια». Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις τους στην Κίνα έπεσαν ραγδαία.

Πόσο έχει πέσει η αγορά των δυτικών brands στην Κίνα;

Οι συνολικές πωλήσεις πολυτελών ειδών στην Κίνα μειώθηκαν κατά 20% το 2024

Οι πωλήσεις της Richemont (Cartier, Van Cleef) έπεσαν κατά 23%

Την ίδια ώρα, η αξία της Laopu ξεπέρασε τα $15 δισ.

Πέρα από τον κινεζικό μέσο καταναλωτή, έχουν αρχίσει να τα φορούν και διεθνείς celebrities, όπως ο NBAer Victor Wembanyama, που εθεάθη με μενταγιόν Laopu στη Νέα Υόρκη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο «κανόνας του 80%» που ακολουθεί ο Μαρκ Ζουκερμπεργκ

Stories 13.09.2025
Τον ακολουθούσαν και οι Albert Einstein και Steve Jobs

Τελικά η ζωή των Μορμόνων είναι μια μεγάλη φούσκα;

Stories 13.09.2025
Μια σειρά στο Hulu έρχεται να τινάξει στον αέρα όλα τα κλισέ, αν και...

Ένα χωριό με λεβάντες και... νεύρα! Γιατί οι κάτοικοι θέλουν τους τουρίστες μόνο τις καθημερινές

Stories 13.09.2025
Η ισπανική πόλη που δεν θέλει τουρίστες τα Σαββατοκύριακα

Οι... «Υπολογίστριες»: Η ξεχασμένη γυναικεία δουλειά που έφτιαξε το μέλλον

Πρόσωπα 13.09.2025
Πριν οι υπολογιστές γίνουν μηχανές, ήταν γυναίκες. Κυριολεκτικά.

Η ταραχώδης ζωή της Αγκάθα Κρίστι

Πρόσωπα 13.09.2025
Οι σταθμοί στη ζωή της που τη σημάδεψαν

Το μονοπάτι του Όρεγκον: Ο αηδιαστικός λόγος που πολλοί άνθρωποι σκοτώθηκαν διασχίζοντάς το

Ιστορικά 13.09.2025
Η ιστορία του ανθρώπου είναι γεμάτη από τέτοιες ιστορίες

Τι θα γινόταν αν δεν βυθιζόταν ο Τιτανικός;

Ιστορικά 13.09.2025
Οι πολλές συνέπειες του ναυαγίου

Ο πιο «τυχερός άνθρωπος της Καρδίτσας» και το τραγικό τέλος του

Stories 13.09.2025
«Μακάρι να είχα σκίσει αυτό το λαχείο»

Η ενηλικίωση που περίμενε τέσσερις δεκαετίες η ιαπωνική μοναρχία

Stories Χτες
Η μείωση του πληθυσμού έφτασε και στην αυτοκρατορική οικογένεια

Στην Ελβετία πάνε στη δουλειά… κολυμπώντας στο ποτάμι!

Νέα Εποχή Χτες
Όταν τα νερά είναι τόσο καθαρά που το πρωινό δρομολόγιο γίνεται… βουτιά αναψυχής

Μια Ελληνίδα στο χαρέμι: Το μιούζικαλ που ξεγέλασε όλη την Ελλάδα ‑ Πού γυρίστηκε

Stories Χτες
Το μυστικό πίσω από τη θρυλική ταινία του Δαλιανίδη