E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες

Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά πολυτελείας;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 29/7/2025 | 07:00

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες
Φωτογραφία από Lovely Ruby

Οι εύποροι Κινέζοι, που μέχρι πρότινος προτιμούσαν δυτικά brand όπως Cartier και Louis Vuitton, στρέφονται τώρα σε εγχώρια πολυτελή brand όπως Laopu, Mao Geping και Songmont.

What's the story?

Για δεκαετίες, τα δυτικά luxury brands όπως Cartier, Louis Vuitton και Gucci αποτελούσαν «ιερά τοτέμ» κοινωνικής ανέλιξης για την κινεζική μεσαία και ανώτερη τάξη. Όμως, μια ήσυχη επανάσταση συντελείται: οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε τοπικά brands, ενισχύοντας μια νέα τάση εθνικής αυτοπεποίθησης και πολιτιστικής υπερηφάνειας.

Γιατί εγκαταλείπουν τα δυτικά ονόματα;

Οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται σε εγχώρια brands λόγω της αυξανόμενης πολιτιστικής υπερηφάνειας και του εθνικισμού, της οικονομικής ανασφάλειας που τους ωθεί σε πιο σταθερές επενδύσεις όπως ο χρυσός, των ανταγωνιστικών τιμών και του ιδιαίτερου σχεδιασμού, αλλά και της επιρροής των social media και διασήμων που προωθούν τη νέα αυτή τάση.

Ποια είναι αυτά τα τοπικά brands;

Laopu: Γνωστή για τα πολυτελή χρυσά κοσμήματα με πολιτιστικά μοτίβα

Mao Geping: Brand ομορφιάς από διάσημο makeup artist, με premium προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές

Songmont: Μοντέρνες, βιώσιμες τσάντες, σχεδιασμένες από αποφοίτους καλών τεχνών

Πολλά από αυτά είναι αντικειμενικά υψηλής ποιότητας, με πρώτες ύλες από Ευρώπη, χειροποίητα στοιχεία και στιλ που συνδυάζει μοντέρνο design με κινεζική παράδοση.

Τι λένε οι δυτικοί κολοσσοί;

Ο πρόεδρος της Richemont (Cartier) αναγνώρισε τη δύναμη της Laopu, λέγοντας πως «συνδέεται με τον πατριωτισμό». Όμως, υποστήριξε πως η Cartier παραμένει «παγκόσμια». Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις τους στην Κίνα έπεσαν ραγδαία.

Πόσο έχει πέσει η αγορά των δυτικών brands στην Κίνα;

Οι συνολικές πωλήσεις πολυτελών ειδών στην Κίνα μειώθηκαν κατά 20% το 2024

Οι πωλήσεις της Richemont (Cartier, Van Cleef) έπεσαν κατά 23%

Την ίδια ώρα, η αξία της Laopu ξεπέρασε τα $15 δισ.

Πέρα από τον κινεζικό μέσο καταναλωτή, έχουν αρχίσει να τα φορούν και διεθνείς celebrities, όπως ο NBAer Victor Wembanyama, που εθεάθη με μενταγιόν Laopu στη Νέα Υόρκη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτή είναι η πιο βρώμικη παραλία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη WWF

Περιβάλλον 29.07.2025
Ποιες ελληνικές παραλίες είναι οι πιο ρυπασμένες – Χιλιάδες απορρίμματα κάθε χρόνο

Από τραπεζικός ... «μπακαλόγατος»: Ο ήρωας του ελληνικού σινεμά που έγινε γνωστός στα… 68 του!

Πρόσωπα 29.07.2025
Ο τραπεζικός που έγινε «μπαρμπα-Παντελής»: Ο Κώστας Δούκας και η χρυσή εποχή του ελληνικού γέλιου

Τι άφησε πίσω του ο Hulk Hogan

Πρόσωπα 29.07.2025
Από τον θεσμό της πάλης στον κόσμο της pop κουλτούρας

Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες

Stories 29.07.2025
Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά πολυτελείας;

Ο Ινδός «διπλωμάτης» που κορόιδεψε όλο τον κόσμο ‑ Τι βρήκε η αστυνομία στο σπίτι του

Stories Χτες
Έστησε πρεσβεία από το μυαλό του σε πολυτελές σπίτι!

Selfies, ταυτότητες και… ραντεβού: Η «ασφαλής» εφαρμογή Tea εκθέτει 72.000 γυναίκες

Νέα Εποχή Χτες
Το app που υποσχόταν ασφάλεια σε γυναίκες, έγινε εφιάλτης

Τα μέρη του πλανήτη με τα πιο καταθλιπτικά ονόματα που μπορείς να φανταστείς

Stories Προχτές
Μπορεί να είναι απλές πόλεις, κορυφές ή νησιά, όμως οι λέξεις που τις ονομάζουν σε στοιχειώνουν.

Πως οι ΗΠΑ επαναπροσδιορίζουν την παγκόσμια εξωτερική πολιτική

Stories Προχτές
Ο Μάρκο Ρούμπιο πριν και μετά το Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Γιατί η νέα γενιά γυρίζει πλάτη στο Tinder

Νέα Εποχή Προχτές
Τέλος οι οθόνες;

Η νύχτα που η Νέα Υόρκη ξέμεινε από φως – και από αντοχές

Stories Προχτές
48 ώρες χάους, βίας και κοινωνικής έκρηξης στη σκιά ενός μπλακ άουτ

5 χώρες της Αφρικής που δεν υπάρχουν πια

Stories Προχτές
Η αλλαγή ονομάτων στην αφρικανική ήπειρο δεν είναι σπάνια