Explainer: Γιατί οι πλούσιοι Κινέζοι παρατάνε τις ευρωπαϊκές πολυτέλειες
Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά πολυτελείας;
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 29/7/2025 | 07:00

Οι εύποροι Κινέζοι, που μέχρι πρότινος προτιμούσαν δυτικά brand όπως Cartier και Louis Vuitton, στρέφονται τώρα σε εγχώρια πολυτελή brand όπως Laopu, Mao Geping και Songmont.
What's the story?
Για δεκαετίες, τα δυτικά luxury brands όπως Cartier, Louis Vuitton και Gucci αποτελούσαν «ιερά τοτέμ» κοινωνικής ανέλιξης για την κινεζική μεσαία και ανώτερη τάξη. Όμως, μια ήσυχη επανάσταση συντελείται: οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε τοπικά brands, ενισχύοντας μια νέα τάση εθνικής αυτοπεποίθησης και πολιτιστικής υπερηφάνειας.
Γιατί εγκαταλείπουν τα δυτικά ονόματα;
Οι εύποροι Κινέζοι στρέφονται σε εγχώρια brands λόγω της αυξανόμενης πολιτιστικής υπερηφάνειας και του εθνικισμού, της οικονομικής ανασφάλειας που τους ωθεί σε πιο σταθερές επενδύσεις όπως ο χρυσός, των ανταγωνιστικών τιμών και του ιδιαίτερου σχεδιασμού, αλλά και της επιρροής των social media και διασήμων που προωθούν τη νέα αυτή τάση.
Ποια είναι αυτά τα τοπικά brands;
Laopu: Γνωστή για τα πολυτελή χρυσά κοσμήματα με πολιτιστικά μοτίβα
Mao Geping: Brand ομορφιάς από διάσημο makeup artist, με premium προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές
Songmont: Μοντέρνες, βιώσιμες τσάντες, σχεδιασμένες από αποφοίτους καλών τεχνών
Πολλά από αυτά είναι αντικειμενικά υψηλής ποιότητας, με πρώτες ύλες από Ευρώπη, χειροποίητα στοιχεία και στιλ που συνδυάζει μοντέρνο design με κινεζική παράδοση.
Τι λένε οι δυτικοί κολοσσοί;
Ο πρόεδρος της Richemont (Cartier) αναγνώρισε τη δύναμη της Laopu, λέγοντας πως «συνδέεται με τον πατριωτισμό». Όμως, υποστήριξε πως η Cartier παραμένει «παγκόσμια». Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις τους στην Κίνα έπεσαν ραγδαία.
Πόσο έχει πέσει η αγορά των δυτικών brands στην Κίνα;
Οι συνολικές πωλήσεις πολυτελών ειδών στην Κίνα μειώθηκαν κατά 20% το 2024
Οι πωλήσεις της Richemont (Cartier, Van Cleef) έπεσαν κατά 23%
Την ίδια ώρα, η αξία της Laopu ξεπέρασε τα $15 δισ.
Πέρα από τον κινεζικό μέσο καταναλωτή, έχουν αρχίσει να τα φορούν και διεθνείς celebrities, όπως ο NBAer Victor Wembanyama, που εθεάθη με μενταγιόν Laopu στη Νέα Υόρκη.