E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Απογοήτευση: Πώς διώξαμε επένδυση της Tesla στην Ελλάδα

Η αυτοκινητοβιομηχανία σκόπευε να δημιουργήσει γραμμή παραγωγής για την Ευρώπη

Δημοσίευση 29/10/2015 | 12:24

Απογοήτευση: Πώς διώξαμε επένδυση της Tesla στην Ελλάδα

Πριν από λίγες εβδομάδες, στην πόλη Tilburg της Ολλανδίας πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια της δεύτερης γραμμής παραγωγής της Tesla Motors στην Ευρώπη. Στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2013, συναρμολογούνταν το περίφημο Model S, το ηλεκτρικό sedan το οποίο μέσα σε 2,8 δευτερόλεπτα μπορεί να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα. Το κόστος για να αποκτήσει το ηλεκτρικό super car κάποιος λάτρης της ταχύτητας στις ΗΠΑ κυμαίνεται στα 80.000 δολάρια.

Για την Ευρώπη, πάντως, τα Tesla S συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Ολλανδίας, όπου και φτάνουν από το Fremont της Καλιφόρνια τα βασικά εξαρτήματα. Με την έναρξη λειτουργίας της δεύτερης γραμμής, πλέον η ευρωπαϊκή παραγωγή θα διπλασιαστεί από τα 200 στα 450 αυτοκίνητα την εβδομάδα. Εκτός από το εργοστάσιο, το οποίο έχει μέγεθος 11 γηπέδων ποδοσφαίρου, στο Tilburg υπάρχει επίσης μια πίστα δοκιμών μήκους 750 μέτρων, η οποία βρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων. Πέρυσι το εργοστάσιο του Tilburg συναρμολόγησε 35.000 αυτοκίνητα, ενώ φέτος ο αριθμός αναμένεται να φτάσει τα 55.000.

Όλα αυτά πάνω-κάτω είναι γνωστά και δείχνουν ότι οι μεγάλοι διεθνείς επενδυτές έχουν συγκεκριμένα κριτήρια όταν επιλέγουν σε ποιες αγορές θα τοποθετηθούν και θα φτιάξουν τις γραμμές παραγωγής τους: στην περίπτωση της Tesla στην Ολλανδία σίγουρα δεν ήταν το χαμηλό εργατικό κόστος, αλλά αντίθετα, η ταχύτητα στις αδειοδοτήσεις και τις εγκρίσεις, το σταθερό φορολογικό περιβάλλον, η κατάρτιση του εργατικού δυναμικού και άλλες παράμετροι.

Εκείνο που δεν είναι γνωστό, είναι ότι πριν γίνει η επιλογή της Ολλανδίας, μία από τις χώρες που είχε εξεταστεί ως προορισμός για τη δημιουργία της ευρωπαϊκής γραμμής παραγωγής ήταν και η Ελλάδα. Αυτό αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα μιλώντας σε επενδυτικό συνέδριο ο δικηγόρος Σωτήρης Μπρέγιαννος, η δικηγορική εταιρεία του οποίου έχει συνεργασίες με εταιρείες που κατά καιρούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Μπρέγιαννος, υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στελεχών της Tesla είχε επισκεφθεί την Ελλάδα το 2012, στο πλαίσιο της αναζήτησης του προορισμού για την ευρωπαϊκή γραμμή παραγωγής.

Ωστόσο, στις επαφές που επιχείρησε να κάνει η Tesla με την τότε πολιτική ηγεσία συνάντησε απροθυμία και χλιαρή ανταπόκριση, με αποτέλεσμα η αντιπροσωπεία να αποχωρήσει άπρακτη και να επιλεγεί η Ολλανδία για την εγκατάσταση του εργοστασίου. Μεταξύ άλλων, οι Αμερικανοί είχαν διαπιστώσει τότε ότι οι αδειοδοτήσεις, ιδιαίτερα οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις, θα καθυστερούσαν, με αποτέλεσμα να επιλέξουν τελικά μια πιο φιλική στις επενδύσεις χώρα, όπως η Ολλανδία. Και δικαιώθηκαν: οι αδειοδοτήσεις για το εργοστάσιο του Tilburg βγήκαν μέσα σε λίγους μήνες, με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι έτοιμη το 2013.

Βεβαίως μια επένδυση αυτού του μεγέθους για να γίνει θα προϋπέθετε τη χορήγηση μιας σειράς κινήτρων, αλλά και την εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών: εύκολη πρόσβαση σε λιμάνια και σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, σταθερό φορολογικό περιβάλλον, που αποτελούν ζητούμενο κάθε σοβαρής μεγάλης επιχείρησης.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Ολλανδία, η οποία διαθέτει αυτές τις υποδομές, προκειμένου να ληφθεί η απόφαση και να επιλεγεί το Tilburg, το κράτος παραχώρησε ακόμη και το οικόπεδο στο οποίο εγκαταστάθηκε τελικώς το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κάπως έτσι, στους διαδρόμους της ελληνικής γραφειοκρατίας και της απροθυμίας του κράτους να δημιουργήσει πραγματικά κίνητρα για την υποδοχή σοβαρών παραγωγικών επενδύσεων, χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Google Search 2025: Αυτή είναι η δημοφιλέστερη αναζήτηση στην Ελλάδα για το 2025

Ελλάδα 04.12.2025
Τι κέντρισε το ενδιαφέρον των χρηστών στην αναζήτηση της Google;

Αδιανόητο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη: Ιρακινός έδειχνε τα γεννητικά του όργανα μέσα σε λεωφορείο

Ελλάδα 04.12.2025
Ο 48χρονος άνδρας επιδεικνύοντας τα γεννητικά του όργανα σε τρεις επιβάτες

Ίλιον: 89χρονος θώπευσε ανήλικη σε παιδική χαρά και της πρότεινε να συνευρεθούν έναντι αμοιβής

Ελλάδα 04.12.2025
Συνελήφθη ο υπερήλικας που φέρεται να προσέγγισε την ανήλικη που καθόταν σε παγκάκι

Ιταλίδα ερευνήτρια έλαβε 4.000.000 ευρώ από την ΕΕ για να απαντήσει στο ερώτημα «τι σκέφτονται τα κοτόπουλα»

Κόσμος 04.12.2025
Ο λόγος για το Synergy Grant 2025 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC)

Κοζάνη: Εκτροπή λεωφορείου με 58 εργαζόμενους ‑ Νεκρός ο οδηγός από ανακοπή

Ελλάδα 04.12.2025
Ένας από τους επιβαίνοντες όταν κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά φέρεται να έπιασε το τιμόνι πατώντας φρένο και ακινητοποιώντας το λεωφορείο

Σφίγγει ο κλοιός για τις ρευματοκλοπές: Στη μάχη μπαίνει και η ΑΑΔΕ

Οικονομία 04.12.2025
Θα δίνει φορολογικά στοιχεία των καταναλωτών στον ΔΕΔΔΗΕ για διασταυρώσεις και ελέγχους. Στόχος ο εντοπισμός παραβατών.

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών ‑Σε ποιες περιοχές υπάρχουν μπλόκα, οι επόμενες κινήσεις τους

Ελλάδα 04.12.2025
Oι αγρότες συνεχίζουν να κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους

«Έδιναν ηρεμιστικά στα παιδιά, είχαν και εγκαύματα» – Τι λέει ο Κ. Γιαννόπουλος για την οικογένεια με τα 8 παιδιά

Ελλάδα 04.12.2025
Ναρκωτικά, ξύλο, εγκαύματα και χάπια περιλαμβάνουν τα επεισόδια που πρωταγωνίστησε η οικογένεια με τα 8 παιδιά στο Ηράκλειο.

Πού θα πάει ο Γιάννης Αντετοκούνμπο; Η φωτιά που καίει στο Μιλγουόκι, οι τάσεις φυγής και τα σενάρια ανταλλαγής

Αθλητικά Νέα 04.12.2025
Για πρώτη φορά απ` τη μέρα που μετακόμισε στο Μιλγουόκι, ο Γιάννης σκέφτεται να ανοίξει την πόρτα της εξόδου

Τροχαίο στον Κηφισό: Ανετράπη φορτηγό έπειτα από σύγκρουση με αυτοκίνητο

Ελλάδα 04.12.2025
Στο «κόκκινο» η κίνηση λόγω τροχαίου

Το πραγματικό εισόδημα των Ελλήνων 15% χαμηλότερο από το 2009

Οικονομία 04.12.2025
Η Ελλάδα και οριακά η Ιταλία είναι οι μόνες χώρες της κρίσης που δεν έχουν επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα πραγματικού εισοδήματος - Τι δείχνει η μελέτη του ΚΕΦΙΜ