H κωδική ονομασία για τους πελάτες που κλέβουν στα ΖΑRA και ο ρατσισμός
Αποκαλυπτική έρευνα κατηγορεί τον κολοσσό της μόδας για διακρίσεις
Δημοσίευση 25/6/2015 | 00:00

Λιγότερο από ένα μήνα πριν, ο πρώην γενικός σύμβουλος της ZARA Ian Miller ξεκίνησε μια δικαστική διαμάχη με τον ισπανικό κολοσσό, τον οποίο κατηγορεί για διακρίσεις, ενώ ισχυρίστηκε ότι μετά από επτά χρόνια εργασίας, απολύθηκε λόγω του σeξουαλικού προσανατολισμού του και της θρησκείας του. Η υπόθεση θα εκδικαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά, αλλά πριν από λίγες μέρες προέκυψε ένας ακόμη πονοκέφαλος για τον όμιλο ΖΑRA.
Mια έρευνα του Center for Popular Democracy, με έδρα τη Νέα Υόρκη, αποκαλύπτει πως οι εργαζόμενοι των ZARA σχεδόν καταρτίζονται στις ρατσιστικές πρακτικές.
251 εργαζόμενοι στα ZARA κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με τις πρακτικές της εταιρείας. Σύμφωνα με την έκθεση, oι εργαζόμενοι με σκούρο δέρμα αναφέρουν ότι ήταν λιγότερο πιθανό να προωθηθούν σε καλύτερες θέσεις και, επιπλέον, είχαν τρεις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν μάρτυρες ευνοιοκρατίας προς λευκούς εργαζόμενους. Επιπλέον, το 25% σε σύνολο 59 μαύρων εργαζομένων δήλωσαν πως δεν ήταν ικανοποιημένοι με τις ώρες εργασίας τους. Αυτό συγκρίνεται με το 15% μεταξύ των 130 Λατίνων και 12% μεταξύ των 34 λευκών.
Οι εργαζόμενοι ρωτήθηκαν επίσης σχετικά με τον όρο «ειδική παραγγελία» (special order), μια κωδικοποιημένη φράση που χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει τους άλλους εργαζομένους για πελάτη ο οποίος είναι ύποπτος για κλοπή σε κατάστημα. Από το 57% που απάντησαν, το 47% δήλωσε ότι οι μαύροι πελάτες πάντα χαρακτηρίζονται ως «ειδική παραγγελία» και το 36,4% των συμμετεχόντων στην έρευνα συμφώνησαν ότι οι μαύροι αγοραστές είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να θεωρηθούν ύποπτοι κλέφτες.
Οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι οι πελάτες «ειδική παραγγελία» αναγνωρίζονται από τον τρόπο ντυσίματος και είναι κυρίως Αφροαμερικανοί.
Παρά αυτά τα άσχημα ευρήματα, η ZARA αρνείται τις κατηγορίες και ανακοίνωσε πως ψηλά στις δεσμεύσεις της είναι η πολυμορφία και τα υψηλά ηθικά πρότυπα για όλους τους πελάτες και τους υπαλλήλους. Επιπλέον, αναφέρει πως 1.100 υπάλληλοι στα καταστήματα της Νέας Υόρκης και 3.500 συνολικά στις ΗΠΑ δεν συμβαδίζουν σε όσα η έρευνα αποκαλύπτει.