E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Γιατί ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου;

Εντοπίστηκε το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά

Δημοσίευση 25/3/2015 | 00:12

Γιατί ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου;

Συγκλονίζει η νέα αεροπορική τραγωδία με το Airbus A320 της αεροπορικής εταιρείας Germanwings (θυγατρική της Lufthansa), καθώς ώρες μετά το δυστύχημα, παραμένει μυστήριο τι συνέβη και το αεροσκάφος έχασε τόσο απότομα ύψος.

Το αεροσκάφος συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στη νότια Γαλλία, στην περιοχή Digne και δεν υπάρχουν επιζώντες, μεταξύ των 150 επιβαινόντων.

Το μοιραίο Airbus απογειώθηκε στις 10.00 ώρα Γαλλίας από το αεροδρόμιο του «Marigmane» και εκτελούσε την πτήση 4U9525 Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 46 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Βαρκελώνη και συγκεκριμένα στις 10:47 ακούστηκαν τα τελευταία λόγια από το πλήρωμα του αεροσκάφους: «Emergency, emergency».

Εκτοτε, το αεροσκάφος ανέβηκε απότομα στα 38.000 πόδια και εν συνεχεία έπεσε πάλι απότομα στα 6.800 ενώ πετούσε με ασυνήθιστα χαμηλή ταχύτητα -για το συγκεκριμένο ύψος στο οποίο βρισκόταν- στους 378 κόμβους. Έπεσε από τα 38.000 πόδια μέσα σε οκτώ λεπτά, ανακοίνωσαν οι εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, χάνοντας δηλαδή ύψος 5.000 ποδιών κάθε λεπτό.

Το μυστήριο όμως μεγαλώνει, καθώς μετά την τελευταία επικοινωνία του πληρώματος και για τα υπόλοιπα περίπου 8 λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε, δεν υπήρξε καμία άλλη επαφή. Ο πύργος ελέγχου που είχε την ευθύνη του αεροσκάφους επιχειρούσε επικοινωνία με τους πιλότους χωρίς όμως αποτέλεσμα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου.

Σχεδόν αμέσως μόλις έφτασαν στο σημείο της συντριβής σωστικά συνεργεία, εντόπισαν το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Η επεξεργασία των στοιχείων του κάνει τους ειδικούς να πιστεύουν ότι θα δώσει μια σαφή εικόνα του τι συνέβη τα τελευταία εκείνα λεπτά.

Ο ειδικός σε θέματα αεροναυπηγικής, Ζεράρ Φλέτζερ, δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο "BFMTV", πως τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να είναι πολλά: «Έκρηξη, φωτιά, μπορούν ακόμα και να φταίνε πουλιά!». «Κάτι συνέβη ξαφνικά για να χάσει το αεροσκάφος τόσο απότομα ύψος» τόισε ο Ζεράρ Φλέτζερ.

Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, ενώ όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες των σωστικών συνεργείων που έσπευσαν στο σημείο, το αεροσκάφος έχει διαλυθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα μεγαλύτερα συντρίμμια έχουν μέγεθος σχεδόν όσο ένα αυτοκίνητο.

Πάνω από την περιοχή ερευνών έχει επιβληθεί απαγόρευση πτήσεων, λόγω των συχνών δρομολογίων από σωστικά μέσα, καθώς το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος είναι μία δύσβατη ορεινή περιοχή. Κάτοικος της ευρύτερης περιοχής Haute Provence στις γαλλικές ¶λπεις δήλωσε στην εφημερίδα: «Για να φτάσω στο σημείο όπου συνετρίβη το Airbus, χρειάζεται να οδηγήσω μισή ώρα με το αυτοκίνητο και να συνεχίσω με τα πόδια για άλλες πέντε ώρες!».

Η συντριβή του Airbus θεωρείται η χειρότερη αεροπορική τραγωδία σε γαλλικό έδαφος από την πτώση του Κονκόρντ το 2000. Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα της Germanwings η οποία είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για να μετονομαστεί σε Eurowings.

Το αεροπλάνο αυτό ήταν ένα από τα παλαιότερα που έχει η εταιρεία και παραδόθηκε από την Airbus το Νοέμβριο του 1990 με σειριακό αριθμό 147.

Το πιο ασφαλές σημείο μιας πτήσης θεωρείται η φάση κατά την οποία ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε ύψος πτήσης (cruise elevation), όπως ήταν δηλαδή το συγκεκριμένο Airbus. Υπολογίζεται ότι σε αυτή την φάση συμβαίνει μόνο το 10% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Αντιθέτως, το 47% των θανατηφόρων αεροπορικών ατυχημάτων συμβαίνουν στη φάση της προσγείωσης ή της τελικής προσέγγισης και το 14% των ατυχημάτων σημειώνονται στη φάση της απογείωσης


Germanwings: Χθες ο τελευταίος έλεγχος, όλα ήταν κανονικά

Ο τελευταίος έλεγχος στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκε χθες από τεχνικούς της Lufthansa και όλα ήταν κανονικά, είπαν εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, στην οποία ανήκε το Airbus A320-200.

Τα στελέχη της Germanwings, της χαμηλούς κόστους εταιρείας που ελέγχεται από τη Lufthansa, υποστήριξαν ότι η δραματικά ταχεία πτώση του Airbus που εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τα 38.000 πόδια μέχρι τη στιγμή της συντριβής διήρκεσε οκτώ (8) λεπτά.

«Πρέπει να διαπιστώσουμε τις αιτίες του δυστυχήματος», τόνισε ο εκπρόσωπος της Germanwings.

«Ξέρουμε ότι το αεροσκάφος έχασε ύψος. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί ο πιλότος κατέβηκε τόσο γρήγορα σε χαμηλό ύψος», δήλωσε κυβερνήτης που συμμετείχε στην συνέντευξη Τύπου.

Γάλλοι αξιωματούχοι, σύμφωνα με διεθνή δίκτυα, δεν αποκλείουν καμία υπόθεση, ακόμα και το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.

Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους A320-200 είχε δεκαετή εμπειρία και 6.000 ώρες πτήσης συνολικά.

Δείτε στην φωτογραφία που ακολουθεί την ανασύνθεση της πορείας του αεροσκάφους λίγα λεπτά πριν την τραγική συντριβή.

Το Airbus της German Wings ακολουθούσε ακριβώς την ίδια πορεία με την χθεσινή πτήση, όπως αναφέρει το Flight Radar 24.

Παρόμοιο περιστατικό με απότομη αλλαγή ύψους και το Νοέμβριο

Παρόμοιο περιστατικό, απότομης αλλαγής ύψους, καταγράφηκε και τον περασμένο Νοέμβριο με αεροσκάφος της εταιρίας Lufthansa. Όπως αποκαλύπτει το περιοδικό Spiegel, τότε το αεροσκάφος έχανε ύψος ίσο με 1 χιλιόμετρο ανά λεπτό.

Τελικά οι πιλότοι κατόρθωσαν να αποτρέψουν την αεροπορική τραγωδία, καθώς συνειδητοποίησαν έγκαιρα πως το λάθος είχε γίνει στα στοιχεία με τα οποία είχαν τροφοδοτήσει τα υπολογιστικά συστήματα του αεροσκάφους.

Μόνο όταν οι υπολογιστές αυτοί απενεργοποιήθηκαν, κατόρθωσαν οι πιλότοι να ανακτήσουν τον έλεγχο, αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τουρκία: Η σοκαριστική στιγμή που ασανσέρ πολυκατοικίας κατρακυλά επτά ορόφους ‑ Νεκρή νεαρή μητέρα

Κόσμος 04.10.2025
Οι απεγνωσμένες προσπάθειες του συζύγου της να την σώσει και το τραγικό τέλος

Πάνος Ρούτσι: «Θα κάτσω εδώ και ας πεθάνω, θα πάω μέχρι τελικής πτώσεως»

Ελλάδα 04.10.2025
Δηλώνει αποφασισμένος να συνεχίσει τον αγώνα του μέχρι τέλους, τονίζοντας πως θέλει να μάθει από τι πέθανε ο γιος του

Επεισόδιο με δύο νεαρούς τραυματίες τα ξημερώματα στα Λαδάδικα

Ελλάδα 04.10.2025
Ερευνάται τυχόν συμπλοκή κατά τη διάρκεια διασκέδασης των δύο ατόμων στην περιοχή

Diddy: Πιέζουν τον Τραμπ για προεδρική χάρη – «Ικετεύω για έλεος, δεν είμαι κακός»

Κόσμος 04.10.2025
O ράπερ φέρεται να τον στήριξε στις τελευταίες εκλογές

Πέθανε ο Τζορτζ Χάρντι, ο τελευταίος πιλότος καταδιωκτικού, του θρυλικού «Μαύρου Σμήνους» των ΗΠΑ, που έδρασε στον Β’ ΠΠ

Κόσμος 04.10.2025
Το σμήνος «Αεροπόροι Τασκίγκι», αποτελούνταν αποκλειστικά από αφροαμερικανούς και πέτυχε καίρια πλήγματα στη ναζιστική Γερμανία

Diddy: Καταδικάστηκε σε φυλάκιση για τα αδικήματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης ‑ Η ποινή του

Κόσμος 04.10.2025
Η ποινή που επιβλήθηκε είναι σαφώς βαρύτερη από τους 14 μήνες φυλάκισης που είχε προτείνει η υπεράσπιση, αλλά μικρότερη από την 11ετή κάθειρξη που ζητούσαν οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς

Φρενίτιδα για τις νέες ταυτότητες: Διαθέσιμα ραντεβού… το Πάσχα!

Ελλάδα 04.10.2025
Σε ποιες περιπτώσεις η εξυπηρέτηση μπορεί να γίνει πιο άμεσα

Βελτιωμένος καιρός σήμερα: Πότε έρχεται νέα κακοκαιρία

Καιρός 04.10.2025
Τι αναφέρουν για τη νέα κακοκαιρία που θα πλήξει τη χώρα μας οι Μαρουσάκης και Τσατραφύλλιας

Στο Αιγαίο το Πίρι Ρέις ‑ Απέπλευσε από τη Σμύρνη

Ελλάδα 04.10.2025
Η Ελλάδα είχε απαντήσει με αντι-NAVTEX

Τραμπ: Η Χαμάς είναι έτοιμη για διαρκή ειρήνη ‑ Το Ισραήλ πρέπει να σταματήσει άμεσα τους βομβαρδισμούς, για ν` απελευθερώσουμε τους ομήρους

Κόσμος 04.10.2025
Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις για λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν, έγραψε στο Truth Social o Αμερικανός πρόεδρος

Καρκινοπαθής πέθανε κάνοντας κλύσματα με καφέ, μέθοδος που υποστήριζε η συνωμοσιολόγος μητέρα της

Κόσμος Χτες
Η ιατροδικαστής σημείωσε ότι η νεαρή γυναίκα επηρεαζόταν από τις δικές της πεποιθήσεις, των γονιών της και ενός οικογενειακού φίλου – όλοι υπέρμαχοι των εναλλακτικών θεραπειών