Oι Έλληνες εφοπλιστές που ύψωσαν τη γαλανόλευκη το 2014
¶νοδος της χωρητικότητας του ελληνικού νηολογίου
Δημοσίευση 29/1/2015 | 00:00

Η ναυμαχία των νηολογίων καλά κρατεί παγκοσμίως. Η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πλοίων είναι στόχος κάθε κράτους που ενδιαφέρεται για τη ναυτιλία και επιζητά να καρπωθεί τα οφέλη από αυτήν, που ερμηνεύονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου παρουσίασε μείωση κατά 2,3% από πλοία 100 κόρων και άνω τον Νοέμβριο του 2014, σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2013. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012 σημειώθηκε μείωση σε ποσοστό 2,6%.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω τον Νοέμβριο 2014, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Νοεμβρίου 2013, παρουσίασε αύξηση 1,6%, έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το ελληνικό νηολόγιο της ποντοπόρου ναυτιλίας καταγράφει καθαρή άνοδο σε χωρητικότητα ενός εκατομμυρίου τόνων. Η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, μεταφορικής ικανότητας άνω των 300.000 τόνων αργού πετρελαίου.
Ύψωσαν τη γαλανόλευκη
Το 2014 η ελληνική σημαία υψώθηκε σε 45 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 3,6 εκατομμυρίων τόνων, από 27 ελληνικών συμφερόντων εταιρείες. Τα περισσότερα, 11 τον αριθμό, ανήκουν στον Όμιλο Αγγελικούση με τις εταιρείες Maran Tankers Maran Gas και Anangel Maritime, ενώ άλλα τρία στην αδελφή του, ¶ννα Αγγελικούση-Κανελλάκη, με τις εταιρείες Alpha Tankers και Pantheon Tankers. Στη λίστα υπάρχουν μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού.
- Η Springfield του Ιδρύματος Ωνάση με τέσσερα πλοία,
- η Danaos Shipping του Δρ Ιωάννη Κούστα με τρία πλοία,
- η Eletson Corporation των Κέρτσικοφ, Καρασταμάτη, Χατζηελευθεριάδη με τρία πλοία,
- η Minerva του Αθανάσιου Μαρτίνου με δύο πλοία,
- η Polembros Shipping του Σπύρου Πολέμη με δύο πλοία,
- η Marmaras Navigation και η Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη με δύο πλοία συνολικά, ένα η κάθε μία,
- η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με δύο πλοία,
- η Euronav του Σταμάτη Μπουρμπούλη με δύο πλοία.
Από ένα πλοίο ενέγραψα:
- η Thenamaris του Κωνσταντίνου Μαρτίνου,
- η AVIN International του Ομίλου Βαρδινογιάννη,
- η Golden Union του Θόδωρου Βενιάμη προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,
- η Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού, η Chandris Hellas των Χανδρή,
- η Diana Shipping του Συμεών Παληού,
- η Ηarbor Shipping του Λουκά Κτιστάκη, η Union Marine του Ορέστη Βαρώνη, η Aegean management του Νικόλαου Χόντου, η EVIA Petrol του Νικόλαου Τσαλαμανιού και η Chronos Shipping του Πρόδρομου Τσαντάογλου.
Ο τύπος πλοίων
Από τα συνολικά 45 πλοία που ύψωσαν την ελληνική σημαία το 2014 τα 22 είναι δεξαμενόπλοια, τα 15 φορτηγά και 8 μεταφοράς φυσικού αερίου, τα γνωστά LNG.
Πηγή: newmoney.gr / Μηνάς Τσαμόπουλος