Explainer: Lafufu vs Labubu ‑ O εμπορικός πόλεμος που σοκάρει την Κίνα
Πώς ξεχωρίζεις το ψεύτικο από το αληθινό Labubu
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 30/7/2025 | 00:05

Ενα πολιτισμικό και οικονομικό crash test για τη νέα Κίνα: μια χώρα που προσπαθεί να εγκαταλείψει το στίγμα των απομιμήσεων και να χτίσει το δικό της brand prestige
What's the story?
Τα Labubu είναι συλλεκτικά λούτρινα ξωτικά με αυτιά λαγού, δημιουργημένα από την κινεζική εταιρεία Pop Mart. Φέτος έγιναν viral, με celebrities όπως η Rihanna και η Lisa των Blackpink να τα αποθεώνουν. Πωλούνται έως και 40 λίρες στην Κίνα, αλλά στη μαύρη αγορά η τιμή εκτοξεύεται. Οι κινεζικές αρχές βλέπουν στο brand ένα σύμβολο της μετάβασης από το «Made in China» στο «Created in China»... Το Labubu έγινε λατρεία – και τώρα το αντιγράφουν παντού!
Tι είναι αυτά τα Lafufus και τι τα διαχωρίζει από τα αυθεντικά;
Τα Lafufus είναι απομιμήσεις των Labubu, που παράγονται και κυκλοφορούν παράνομα. Συνήθως κατασκευάζονται από μικρά, οικογενειακά «εργοστάσια» ή ακόμη και σε σπίτια, με εργάτριες να πληρώνονται λιγότερο από 1 λεπτό του ευρώ για να κόβουν και να συναρμολογούν τα ψεύτικα κεφάλια.
Τα αυθεντικά Labubu της Pop Mart έρχονται σε καλοσχεδιασμένες, υψηλής ποιότητας συσκευασίες. Έχουν barcode, λογότυπα της Pop Mart και πληροφορίες στα αγγλικά και στα κινεζικά. Τα ψεύτικα συχνά έχουν φτωχό print, θολά σχέδια ή καθόλου branding. Τα Lafufus συχνά έχουν στραβά μάτια, άτσαλες ραφές ή "φτηνιάρικο" γέμισμα. Το υλικό στα αυτιά και στα δόντια των fake είναι συχνά πιο σκληρό ή πλαστικοειδές. Ένα νέο αυθεντικό Labubu κοστίζει από 99 έως 399 γιουάν στην Κίνα (δηλαδή περίπου 13–50 ευρώ). Αν το αγοράσεις φτηνά, είναι fake.
Γιατί ανησυχεί η κινεζική κυβέρνηση για την ύπαρξη των Lafufus;
Η Pop Mart θεωρείται πλέον “εθνικό brand” και η επιτυχία των Labubu αντιπροσωπεύει τη δημιουργική πρόοδο της Κίνας. Οι απομιμήσεις πλήττουν όχι μόνο την οικονομική αξία της Pop Mart αλλά και το κύρος της χώρας στον τομέα της πνευματικής ιδιοκτησίας. Οι αρχές εξαπολύουν επιχειρήσεις κατάσχεσης, ενώ επιχειρηματίες και μεταπωλητές δρουν πλέον στα κρυφά.
«Η Κίνα δεν έχει υπάρξει ποτέ τόσο αποφασισμένη να αντιμετωπίσει την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας», τονίζει η αναλύτρια Yaling Jiang, εξηγώντας πως η επιτυχία των Labubu ως κορυφαίο εμπορικό προϊόν τα έχει μετατρέψει από επιχειρηματικό case σε θέμα εθνικού συμφέροντος.
Αυτό έχει οδηγήσει τις απομιμήσεις Lafufu να περνούν ολοένα και πιο βαθιά στην παρανομία. Στη Huaqiangbei, οι αρχές ανακοίνωσαν εντατικούς ελέγχους σε καταστήματα για προϊόντα-«μαϊμού», όμως στην πράξη, ο εντοπισμός παράνομου μεταπωλητή παραμένει εύκολη υπόθεση.
Πώς λειτουργεί το υπόγειο δίκτυο παραγωγής των Lafufus;
Σε περιοχές όπως το Σεντζέν, γυναίκες σε σπίτια ή διαμερίσματα κόβουν χιλιάδες σιλικονούχα κεφάλια-τέρατα για ελάχιστη αμοιβή. Δεν γνωρίζουν καν τι είναι τα Labubu — η επαφή τους με το προϊόν περιορίζεται στην εργασία κοπής. Η παράδοση και παραλαβή γίνεται από αγνώστους μεταφορείς με σακούλες.
@littlecajunhouse The LAFUFUS v/s LABUBUS #lafufu #labubu #real #fake #popmart ♬ original sound - Little Cajun House