Η καθημερινότητα μας πλέον περιλαμβάνει τη δόνηση και το κουδούνισμα του κινητού μας για διάφορες ειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των έκτακτων ειδήσεων. Κι αυτό γιατί κάποιες ειδήσεις είναι πολύ σημαντικές και θα έπρεπε να τις ξέρουν όσοι περισσότεροι γίνεται.
Αλλά πλέον υπάρχει μια σημαντική ένδειξη, ότι αυτές οι συνεχείς ειδοποιήσεις για ειδήσεις έχουν προκαλέσει ένα νέο φαινόμενο που ονομάζεται «κόπωση από ειδοποιήσεις». Υπάρχουν περιπτώσεις που οι χρήστες λαμβάνουν διψήφιο αριθμό ειδοποιήσεων κάθε ημέρα, που πολλές φορές αφορούν το ίδιο γεγονός.
Μια έρευνα που έκανε το Reuters Institute for the Study of Journalism σε 28 χώρες έδειξε πως:
- το 79% των ερωτηθέντων δεν λαμβάνουν ούτε μια ειδοποίηση κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας
- ενώ το 43% εξ αυτών, τις έχουν απενεργοποιήσει συνειδητά
Και ο λόγος για να το κάνουν αυτό, είναι πως πολλές ειδοποιήσεις που φτάνουν σε αυτούς, δεν τους είναι καθόλου χρήσιμες.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια ειδοποίηση από το BBC News φτάνει σε 4 εκατομμύρια χρήστες κάθε φορά, κάτι που φανερώνει μια μεγάλη ισχύ. Τελευταία, οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί προσπαθούν συνεχώς να βρουν μια ισορροπία ανάμεσα στην ενημέρωση και την υπερφόρτωση του κοινού με πληροφορίες:
- The Times (UK): αυστηρά έως 4 ειδοποιήσεις την ημέρα
- Financial Times: μία γενική + μία προσωποποιημένη ειδοποίηση την ημέρα
- BBC News: μέσος όρος 8.3 ειδοποιήσεις την ημέρα
- Guardian: περίπου κατά μέσο όρο 7 ημερησίως
- New York Times: έως 10 την ημέρα
Ο επικεφαλής της έρευνας Nick Newman αναφέρει ότι «οι χρήστες θέλουν να προστατεύουν την καθημερινότητά τους. Δεν σημαίνει ότι δεν τους ενδιαφέρουν οι ειδήσεις, απλώς δεν θέλουν να τις ‘δέχονται’ συνεχώς σαν τρένο υψηλής ταχύτητας».
Η μάχη που δίνεται για το ποιος θα κυριαρχήσει στην οθόνη είναι σκληρή, με τις ειδοποιήσεις ειδήσεων να ανταγωνίζονται εκείνες που έρχονται από τα social media, εφαρμογές παιχνιδιών και λοιπών εφαρμογών.
Τόσο η Apple, όσο και η Google έχουν ήδη προειδοποιήσει τους εκδότες να περιορίσουν αισθητά την ποσότητα των notifications, αλλιώς στο μέλλον μπορεί να επιβάλλουν περιορισμούς.
Η υπερβολή στις ειδοποιήσεις ειδήσεων δεν ενισχύει την εμπλοκή, αλλά αντίθετα προκαλεί κόπωση και αποστροφή. Οι εκδότες πρέπει να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους αν δεν θέλουν να χάσουν το κοινό τους, κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού.