E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις

Πλέον πρόκειται για φαινόμενο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/6/2025 | 00:29

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις
@freepik.com

Η καθημερινότητα μας πλέον περιλαμβάνει τη δόνηση και το κουδούνισμα του κινητού μας για διάφορες ειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των έκτακτων ειδήσεων. Κι αυτό γιατί κάποιες ειδήσεις είναι πολύ σημαντικές και θα έπρεπε να τις ξέρουν όσοι περισσότεροι γίνεται.

Αλλά πλέον υπάρχει μια σημαντική ένδειξη, ότι αυτές οι συνεχείς ειδοποιήσεις για ειδήσεις έχουν προκαλέσει ένα νέο φαινόμενο που ονομάζεται «κόπωση από ειδοποιήσεις». Υπάρχουν περιπτώσεις που οι χρήστες λαμβάνουν διψήφιο αριθμό ειδοποιήσεων κάθε ημέρα, που πολλές φορές αφορούν το ίδιο γεγονός.

Μια έρευνα που έκανε το Reuters Institute for the Study of Journalism σε 28 χώρες έδειξε πως:

  • το 79% των ερωτηθέντων δεν λαμβάνουν ούτε μια ειδοποίηση κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας
  • ενώ το 43% εξ αυτών, τις έχουν απενεργοποιήσει συνειδητά

Και ο λόγος για να το κάνουν αυτό, είναι πως πολλές ειδοποιήσεις που φτάνουν σε αυτούς, δεν τους είναι καθόλου χρήσιμες.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια ειδοποίηση από το BBC News φτάνει σε 4 εκατομμύρια χρήστες κάθε φορά, κάτι που φανερώνει μια μεγάλη ισχύ. Τελευταία, οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί προσπαθούν συνεχώς να βρουν μια ισορροπία ανάμεσα στην ενημέρωση και την υπερφόρτωση του κοινού με πληροφορίες:

  • The Times (UK): αυστηρά έως 4 ειδοποιήσεις την ημέρα
  • Financial Times: μία γενική + μία προσωποποιημένη ειδοποίηση την ημέρα
  • BBC News: μέσος όρος 8.3 ειδοποιήσεις την ημέρα
  • Guardian: περίπου κατά μέσο όρο 7 ημερησίως
  • New York Times: έως 10 την ημέρα

Ο επικεφαλής της έρευνας Nick Newman αναφέρει ότι «οι χρήστες θέλουν να προστατεύουν την καθημερινότητά τους. Δεν σημαίνει ότι δεν τους ενδιαφέρουν οι ειδήσεις, απλώς δεν θέλουν να τις ‘δέχονται’ συνεχώς σαν τρένο υψηλής ταχύτητας».

Η μάχη που δίνεται για το ποιος θα κυριαρχήσει στην οθόνη είναι σκληρή, με τις ειδοποιήσεις ειδήσεων να ανταγωνίζονται εκείνες που έρχονται από τα social media, εφαρμογές παιχνιδιών και λοιπών εφαρμογών.

Τόσο η Apple, όσο και η Google έχουν ήδη προειδοποιήσει τους εκδότες να περιορίσουν αισθητά την ποσότητα των notifications, αλλιώς στο μέλλον μπορεί να επιβάλλουν περιορισμούς.

Η υπερβολή στις ειδοποιήσεις ειδήσεων δεν ενισχύει την εμπλοκή, αλλά αντίθετα προκαλεί κόπωση και αποστροφή. Οι εκδότες πρέπει να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους αν δεν θέλουν να χάσουν το κοινό τους, κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

«Ουδέ εις άρτος υπάρχει»: Ο σεισμός που ισοπέδωσε την Ιερισσό και γονάτισε τη Χαλκιδική – Η νύχτα που δεν ξεχάστηκε ποτέ

Ιστορικά 18.07.2025
161 νεκροί, πάνω από 9.000 άστεγοι και ένα τηλεγράφημα-κραυγή απελπισίας που συγκλόνισε την Ελλάδα – Το χρονικό του φονικού σεισμού που άλλαξε τη μοίρα ενός τόπου

Αυτός είναι ο πλουσιότερος βασιλιάς του κόσμου

Stories 18.07.2025
Η περιουσία του εκτιμάται σε πάνω από 43 δισ. δολάρια

Πώς η Ρουάντα αναπτύχθηκε ραγδαία μετά τη γενοκτονία του 1994

Stories 18.07.2025
Το σύμβολο μιας σύγχρονης τραγωδίας αναγεννήθηκε από τις στάχυτες του

Γιατί η νέα γενιά γυρίζει πλάτη στο Tinder

Νέα Εποχή 18.07.2025
Τέλος οι οθόνες;

Μέσα στο παριζιάνικο παλάτι του Lenny Kravitz

Αρχιτεκτονική Χτες
Τέχνη, ιστορία και... πάρτι στο υπόγειο

Γιατί το Ισραήλ άρχισε να βομβαρδίζει τη Συρία

Stories Χτες
Ποιοι είναι οι Δρούζοι και τι ρόλο παίζουν;

Η πιο «τρελή» δημοκρατία του κόσμου: Το χωριό που ψηφίζουν... με το χέρι ψηλά!

Νέα Εποχή Χτες
Όχι κάλπες, όχι μηχανήματα, μόνο χέρια στον αέρα

Οι... «Υπολογίστριες»: Η ξεχασμένη γυναικεία δουλειά που έφτιαξε το μέλλον

Πρόσωπα Χτες
Πριν οι υπολογιστές γίνουν μηχανές, ήταν γυναίκες. Κυριολεκτικά.

Πώς έφτασε η τσάντα της Jane Birkin να κοστίζει 10 εκατ. ευρώ;

Stories Προχτές
Δεν θα πιστέψεις τι είχε πάνω της η τσάντα που έγινε η πιο ακριβή στην ιστορία