E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η εκδίκηση της Κίνας στο TikTok

Πολυτελή ρούχα σχεδιαστών στο 1/10 της τιμής

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 22/4/2025 | 00:08

Η εκδίκηση της Κίνας στο TikTok
collage

Τα κινεζικά εργοστάσια βρήκαν τρόπο να απαντήσουν στον εμπορικό πόλεμο: πουλάνε απευθείας στο κοινό τα πολυτελή προϊόντα που κατασκευάζουν για πασίγνωστους οίκους μόδας — χωρίς, όμως, τα γνωστά λογότυπα και τις εξωφρενικές τιμές.

Αυτές τις μέρες, Κινέζοι προμηθευτές κατακλύζουν τα social media των ΗΠΑ, καλώντας τους καταναλωτές να παρακάμψουν τους δασμούς 145% του Τραμπ αγοράζοντας απευθείας από τα εργοστάσιά τους.

Ένας χρήστης του TikTok, που εμφανίζεται ως Wang Sen, ισχυρίζεται πως είναι ο αρχικός κατασκευαστής για τα περισσότερα luxury brands, ενώ στέκεται μπροστά σε έναν τοίχο γεμάτο... Birkin bags.

Οι λεγόμενοι OEM (Original Equipment Manufacturers) είναι εργοστάσια που κατασκευάζουν για άλλες εταιρείες, οι οποίες μετά τοποθετούν το δικό τους brand.

«Γιατί να μη μας προσεγγίσετε απευθείας; Δεν θα πιστεύετε τις τιμές που μπορούμε να σας δώσουμε», λέει σε ένα βίντεο – το οποίο κατέβηκε λίγο μετά.

Στο μεταξύ, η πλατφόρμα χονδρικής DHgate – γνωστή για τα «μαϊμού» είδη πολυτελείας – σκαρφάλωσε στο #2 των app stores στις ΗΠΑ. Το Taobao, η παλιά σχολή του κινεζικού e-commerce, ακολουθεί στο #7. Πολλοί ειδικοί τονίζουν πως είναι απίθανο να πρόκειται για πραγματικούς προμηθευτές ονομάτων όπως η Lululemon ή η Chanel.

Οι νόμιμοι κατασκευαστές υπογράφουν αυστηρές ρήτρες εμπιστευτικότητας και σπάνια –αν όχι ποτέ– διαφημίζονται δημόσια ως τέτοιοι. Τα βίντεο, ωστόσο, καταγράφουν κάτι πιο βαθύ: το άγχος των Αμερικανών καταναλωτών μπροστά στις τιμές και η εξάρτηση από τα κινέζικα εργοστάσια.

Παρά τις πολιτικές του Λευκού Οίκου για «πρώτα η Αμερική», οι χρήστες βλέπουν τα αγαπημένα τους προϊόντα να γίνονται είτε απλησίαστα είτε δυσεύρετα. Κάτω από ένα βίντεο που δείχνει δήθεν τους προμηθευτές των κολάν της Lululemon, ένας σχολιαστής γράφει: «Έτσι γίνεται σωστά ένας εμπορικός πόλεμος». =

Η influencer LunaSourcingChina δείχνει δύο εργοστάσια στην πόλη Yiwu και ισχυρίζεται πως η Lululemon παίρνει από εκεί τα διάσημα $98 κολάν της. «Εδώ τα βρίσκετε με 5 ή 6 δολάρια», λέει. Η Lululemon όμως απάντησε άμεσα: «Δεν συνεργαζόμαστε με τα εργοστάσια που εμφανίζονται στα συγκεκριμένα βίντεο και προειδοποιούμε το κοινό για πιθανές απομιμήσεις και παραπληροφόρηση». Τα εργοστάσια του βίντεο δεν περιλαμβάνονται στη λίστα προμηθευτών της εταιρείας για τον Απρίλιο του 2025.

Σύμφωνα με ειδικούς, όποιο εργοστάσιο ισχυρίζεται ότι πουλάει direct to consumer για επώνυμα brands, πιθανότατα παραπλανά. Και ακόμα κι αν τα προϊόντα είναι «ποιοτικές απομιμήσεις», δεν παρέχουν εγγυήσεις ή δυνατότητα επιστροφής. Η αλήθεια πίσω από την πολυτέλεια

Είναι τελικά οι τσάντες «made in Italy» ή τα ρολόγια «made in Switzerland» φτιαγμένα στην Κίνα;

Η απάντηση είναι: ούτε ναι, ούτε όχι. Πολλά luxury brands κατασκευάζουν εξαρτήματα ή τμήματα των προϊόντων τους στην Κίνα και τα τελικά συναρμολογούν σε Ιταλία ή Γαλλία. Αλλά οι εφοδιαστικές αλυσίδες τους είναι τόσο αδιαφανείς, που είναι δύσκολο να ξέρει κανείς με σιγουριά. Αν όμως αγοράσεις απευθείας από εργοστάσιο TikTok, δεν υπάρχει καμία εγγύηση για την ποιότητα, την ασφάλεια ή τη γνησιότητα.

Επιπλέον, ακόμα και αν καταφέρεις να παραγγείλεις, τα επερχόμενα μέτρα στις ΗΠΑ θα καταργήσουν την εξαίρεση δασμών για πακέτα κάτω των $800 — άρα οι τιμές αναμένονται να ανέβουν. Εξάρτηση και οικολογικό κόστος Τα viral βίντεο δεν δείχνουν μόνο την εμπορική αβεβαιότητα αλλά και την εξάρτηση των ΗΠΑ από τις παγκόσμιες (και κινεζικές) αλυσίδες παραγωγής.

Όπως λέει και μια ειδικός: «Αν σταματούσε να παράγει η Κίνα, τα μαγαζιά μας θα ήταν άδεια.» Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται και η περιβαλλοντική ζημιά: με την έκρηξη του Temu και του Shein, όλο και περισσότερα πακέτα ταξιδεύουν αεροπορικώς ή με καράβι, τυλιγμένα σε πλαστικό – και καταλήγουν πολλές φορές στα σκουπίδια. Όπως είπε ένας χρήστης με χιούμορ στο TikTok: «Ζούμε το τέλος του καπιταλισμού;»

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Γιατί στις περισσότερες διαφημίσεις τα ρολόγια δείχνουν ώρα 10:10;

Stories 23.05.2025
Υπάρχει λόγος και φαίνεται να δουλεύει

Τι είναι η χρηματική δυσμορφία που αντιμετωπίζει η νέα γενιά

Νέα Εποχή 23.05.2025
Περίπου 4 στους 10 νέους της Γενιάς Ζ έχουν δηλώσει πως έχουν φτάσει να χρεωθούν, μόνο και μόνο για να διατηρήσουν μια εικόνα «λαμπερής ζωής» στα social media.

Πώς η Kim Kardashian θα γίνει δικηγόρος χωρίς πτυχίο Νομικής: Oι σπουδές που ακολούθησε

Stories 23.05.2025
Πήγε σε law school; Όχι. Πήρε πτυχίο; Όχι. Είναι δικηγόρος; Σχεδόν. Η παράξενη πορεία της Kim Kardashian

Αγγελος Ποστέκολγου: Η ζωή του Έλληνα προπονητή που ξέρει να κρατά τις υποσχέσεις του

Αθλητισμός 23.05.2025
Ο πρώτος Έλληνας προπονητής που κατακτά ευρωπαϊκό τίτλο

Ένα αρχοντικό, τέσσερις θρύλοι: Η μυστική κρυψώνα των μεγάλων Ελλήνων ποιητών!

Stories Χτες
Το κρυφό καταφύγιο που φιλοξένησε συζητήσεις-φωτιά για την ψυχή, την ποίηση και την Ελλάδα

Πόλη‑φαινόμενο στην Ελλάδα: Κυκλοφορούν χωρίς φανάρια και… δεν σκοτώνονται!

Νέα Εποχή Χτες
Καλώς ήρθατε στην πόλη, όπου τα φανάρια είναι περιττά και οι οδηγοί σταματούν πριν καν πατήσεις τη διάβαση!

Explainer: Το ρύζι και η φράση που «έκαψε» τον Ιάπωνα υπουργό

Stories Χτες
Χαμός σε μια χώρα που χρειάζεται απαντήσεις

Σπούδασε λογοτεχνία, τον κέρδισε η μόδα: Ποιος είναι ο Ιταλός που αναλαμβάνει τον οίκο Balenciaga

Πρόσωπα Προχτές
Ο Πιερπάολο Πιτσιόλι αναλαμβάνει χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή