E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η θρυλική performance που απέδειξε πόσο βίαιοι μπορούν να γίνουν οι άνθρωποι

Μια πραγματικά σοκαριστική περφόρμανς που έλαβε χώρα το 1976

Δημοσίευση 11/7/2024 | 00:29

Η θρυλική performance που απέδειξε πόσο βίαιοι μπορούν να γίνουν οι άνθρωποι
Nextweb Studio

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι μία από τις πιο επιδραστικές και αμφιλεγόμενες καλλιτέχνιδες της εποχής μας, γνωστή για τις τολμηρές και πρωτοποριακές της performances.

Με περισσότερα από πέντε δεκαετίες καλλιτεχνικής δράσης, η Αμπράμοβιτς έχει εξερευνήσει και διαρκώς επεκτείνει τα όρια της σωματικής και ψυχικής αντοχής, δημιουργώντας έργα που αμφισβητούν τα όρια μεταξύ καλλιτέχνη και θεατή.

Γεννημένη το 1946 στο Βελιγράδι της τότε Γιουγκοσλαβίας, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς ξεκίνησε την καλλιτεχνική της καριέρα τη δεκαετία του 1970. Η πρώιμη δουλειά της περιλάμβανε τη χρήση του σώματός της ως κύριο μέσο έκφρασης, προκαλώντας συχνά τον πόνο και την ταλαιπωρία της για να δημιουργήσει ισχυρές οπτικές και συναισθηματικές αντιδράσεις από το κοινό.

"Rhythm 0" (1974)

Η performance "Rhythm 0" που πραγματοποιήθηκε το 1974 στη Νάπολη της Ιταλίας είναι από τις πιο γνωστές και σοκαριστικές της. Σε αυτή την performance, η Αμπράμοβιτς στάθηκε ακίνητη για έξι ώρες, επιτρέποντας στους θεατές να κάνουν ό,τι ήθελαν στο σώμα της, χρησιμοποιώντας 72 αντικείμενα που είχαν τοποθετηθεί σε ένα τραπέζι μπροστά της. Τα αντικείμενα αυτά περιλάμβαναν διάφορα αντικείμενα, από ένα φτερό και ένα τριαντάφυλλο μέχρι ένα μαχαίρι και ένα όπλο με μία σφαίρα.

Η "Rhythm 0" ήταν μια εξερεύνηση των ορίων της παθητικότητας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς υπό συνθήκες ακραίας ελευθερίας. Η Αμπράμοβιτς δεν αντιδρούσε σε ό,τι της έκαναν οι θεατές, παραμένοντας εντελώς παθητική. Αυτή η απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και αποκάλυψε σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Καθώς οι ώρες περνούσαν, οι θεατές έγιναν όλο και πιο τολμηροί και επιθετικοί. Άρχισαν να σκίζουν τα ρούχα της, να την κόβουν με μαχαίρια και να την πειράζουν με διάφορα αντικείμενα. Σε ένα σημείο, ένας θεατής φόρτωσε το όπλο με τη σφαίρα και το έβαλε στο χέρι της, απειλώντας τη ζωή της. Άλλοι θεατές παρενέβησαν για να σταματήσουν τον άνθρωπο αυτό, αποδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των αντιδράσεων του κοινού.

Η "Rhythm 0" παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά έργα της Αμπράμοβιτς, προκαλώντας συνεχώς συζητήσεις για τα όρια της τέχνης, την ηθική του θεατή και τη φύση της ανθρώπινης επιθετικότητας. Η Αμπράμοβιτς, μέσα από αυτή την performance, επιβεβαίωσε τη θέση της ως μία από τις κορυφαίες καλλιτέχνιδες της εποχής μας, εξερευνώντας βαθιά και συχνά δυσάρεστα θέματα με πρωτοφανή ειλικρίνεια και θάρρος.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Burneshas: Οι «ορκισμένες παρθένες» που επιλέγουν να ζουν ως άνδρες

Ιστορικά 23.10.2024
Γυναίκες της Β. Αλβανίας που ζουν ως άνδρες από μια ηλικία και μετά

Μπορεί ένα είδος μουσικής να επηρεάσει αρνητικά τη νεολαία;

Focus On 23.10.2024
Ο Κώστας Σαββόπουλος, ΥΔ και συγγραφέας, μιλάει για τη βία και το σεξισμό στη ραπ

10 αξέχαστα ρητά του Ζαν ‑ Πωλ Σαρτρ

Stories Χτες
Σαν σήμερα το 1964, ο Ζαν – Πωλ Σαρτρ προς έκπληξη όλων, αρνήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας

Γιατί δεν πρέπει να μαζεύουμε τα φύλλα από κάτω

Νέα Εποχή Χτες
Πως επηρεάζεται η άγρια ζωή

Η αληθινή οικογένεια ­«Ανταμς»

Πρόσωπα Χτες
Κυνηγά φαντάσματα και ταξιδεύει με νεκροφόρα

Όταν τα τακούνια στα παπούτσια ήταν αντρική υπόθεση

Stories Προχτές
Οι άνδρες φορούσαν ψηλά τακούνια τον 10ο αιώνα στην Περσία.

Το κοινό πρόβλημα με τα smartphones που έκανε πλούσιο έναν φοιτητή

Stories Προχτές
Το κινητό ως γνωστόν κλείνει πάντα την πιο ακατάλληλη στιγμή

Η χώρα που βυθίζεται στο σκοτάδι

Νέα Εποχή Προχτές
Δέκα εκατομμύρια κάτοικοι μένουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα

Ο άνδρας που άφησε τη δουλειά του για να παίξει video games και πέθανε

Stories Προχτές
Έπαιζε 50 ώρες σχεδόν συνεχόμενα