E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Σήμερα έμαθα: Πως κάθε γενιά παίρνει το όνομά της;

Όλα είναι θέμα μάρκετινγκ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 12/3/2024 | 01:38

Σήμερα έμαθα: Πως κάθε γενιά παίρνει το όνομά της;
Photo by Federico Giampieri on Unsplash

Όλοι ξέρουμε τι είναι Millennials. Υπάρχουν στερεότυπα σχετικά με το τι κάνουν και τι δεν αρέσει στους Millennials, πόσο τεμπέληδες μπορεί να είναι ή όχι και πόσο συχνά ελέγχουν τις αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όλα αυτά επειδή αισθανόμαστε άνετα να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο για να αναφερθούμε σε μια ολόκληρη ηλικιακή δημογραφική ομάδα ανθρώπων. Ο όρος Millennial είναι μια ισχυρή λέξη, και όχι λόγω του ηλικιακού εύρους στο οποίο αναφέρεται, αλλά λόγω του πόσο χρήσιμος είναι αυτός που ανήκει εκεί, όπως ακριβώς με το Gen X ή το Baby Boomer.

Δεν υπάρχει κανένας μοναδικός ή έστω τυπικός τρόπος με τον οποίο οι γενιές παίρνουν ιστορικά τα ονόματά τους, επειδή το να συγκεντρώνονται όλοι όσοι έχουν περίπου την ίδια ηλικία μαζί είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο.

Όνομα ΓενιάςΧρονολογία Γέννησης
The Lost Generation1883–1900
The Greatest Generation1901–1927
The Silent Generation1928–1945
Baby Boomers1946–1964
Gen X1965–1980
Millennials1981–1996
Gen Z1997–2012
Gen AlphaΑρχές 2010s–2025

Το 1951 το TIME δημοσίευσε ένα άρθρο λέγοντας ότι «η σημερινή νεότερη γενιά ... δεν κάνει μανιφέστα, δεν κάνει ομιλίες ή κουβαλά αφίσες. Ονομάστηκε «Silent Generation». Ενώ ο όρος Silent Generation ήταν δημοφιλής στη δεκαετία του 1950 για να περιγράψει το πλήθος των εφήβων/νεαρών που γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '20 έως τις αρχές της δεκαετίας του '30, τώρα πλέον αναφέρεται συγκεκριμένα στα έτη 1928–1945.

Ακολούθησαν οι Baby Boomers. Όλα ξεκίνησαν για αυτούς όταν το Γραφείο Απογραφής άρχισε να αναφέρεται στα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο (τώρα 1946–1964) ως «Post War Baby Boom», καθώς οι γεννήσεις εκτοξεύτηκαν από περίπου 3 εκατομμύρια ετησίως σε πάνω από 4 εκατομμύρια το χρόνο. Καθώς τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αυτή την περίοδο έφτασαν στην ενηλικίωση (και ως εκ τούτου, έγιναν καταναλωτές), οι διαφημιστικές εταιρείες έστρεψαν το μάρκετινγκ των προϊόντων τους στους λεγόμενους Baby Boomers. Αυτή ήταν η πρώτη (και μέχρι στιγμής η τελευταία) φορά που το «επίσημο» όνομα μιας γενιάς θα προερχόταν από κυβερνητικό οργανισμό.

Όταν οι Baby Boomers μεγάλωσαν αρκετά, οι διαφημιστικές εταιρείες ήθελαν έναν άλλο όρο για τα νέα μέλη της ηλικιακής ομάδας - στόχου τους και άρχισαν να περιτριγυρίζουν διαφορετικούς όρους. Κι εκεί προήλθε ο όρος Millenials.

τα μίντια άρχισαν να τον χρησιμοποιούν, όχι μόνο γιατί ήταν το καταναλωτικό κοινό, αλλά έδιναν και σε αυτά πολλά θέματα για ανάλυση και γράψιμο. Όσον αφορά τον καθορισμό των ημερομηνιών για τους Millennials, όλα εξαρτήθηκαν από τα δημογραφικά στοιχεία και την παλιά παροιμία της σύγκρισης μήλων με μήλα.

Το 2010, όταν έκαναν την απογραφή, οι Baby Boomers ήταν όλοι ηλικίας 45 έως 64 ετών. Για να συγκρίνουν τους Millennials με τους Baby Boomers, επειδή ήταν η επόμενη έκρηξη πληθυσμού, πρέπει να είχαν ανάμεσα είκοσι χρόνια. Και έτσι το 2010, οι Millennials έγιναν οι άνθρωποι μεταξύ 15 και 34.

Φαίνεται όμως ότι παρέκαμψαν μια γενιά. Και ως επί το πλείστον, το έκαναν και οι διαφημιστικές εταιρείες. Το 1991, ο Douglas Coupland έγραψε το βιβλίο του Generation X: Tales for an Accelerated Culture σχετικά με την ανωνυμία που ένιωθαν ο ίδιος και οι σύγχρονοί του μεγαλώνοντας στη σκιά των Baby Boomers. Ήταν προϊόντα μιας περιόδου 10 έως 12 ετών που υπήρχε μείωση στους ρυθμούς γεννήσεων, μεταξύ των Boomers και των Millennials, και αποτελούσαν μια γενιά με λάθος μέγεθος ώστε να έχει μεγάλη σημασία για τους διαφημιστές.

Έτσι γεννήθηκε η Gen X. Από αυτή τη γενιά κι έπειτα και σε αντίθεση με το παρελθόν, οι γενιές αλλάζουν κάθε 15 χρόνια. Η Gen Z, η επόμενη στη σειρά μετά τους Millennials, έχει πλέον αποκτήσει καταναλωτική αξία και θα γίνει πιο ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Καθώς συμβαίνει αυτό, οι διαφημιστικές εταιρείες θα έχουν μια τέλεια επεξεργασμένη ετικέτα έτοιμη να κολλήσουν σε δαπάνες και σε άρθρα για το ενδυματολογικό στιλ κάθε χρόνου. Και μόλις η Gen Z ξεφύγει από το γλυκό σημείο του μάρκετινγκ, η Gen Alpha θα σηκωθεί για να αρχίσει να παίρνει τη θέση της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Φοβάσαι να γυρίσεις μόνη σπίτι; Η εφαρμογή που σου δείχνει τον πιο ασφαλή δρόμο

Νέα Εποχή 22.12.2025
Όταν η επιστροφή στο σπίτι γίνεται άσκηση εγρήγορσης και η Τεχνητή Νοημοσύνη προσπαθεί να μειώσει έναν φόβο που δεν είναι υπερβολή, αλλά καθημερινότητα

Οι ερωτήσεις που χαλαρώνουν την ατμόσφαιρα στο πρώτο ραντεβού

Stories 22.12.2025
Σπάνε την αμηχανία, ανοίγουν τον διάλογο και βοηθούν δύο αγνώστους να μετακινηθούν από το τυπικό στο ουσιαστικό

Εxplainer: Γιατί η Ρώμη βάζει εισιτήριο στη Φοντάνα ντι Τρέβι και τι προσπαθεί να ελέγξει;

Stories 22.12.2025
Η Ρώμη αλλάζει. Και μαζί της αλλάζει και ο τρόπος που στεκόμαστε απέναντι στα πιο εμβληματικά της μνημεία.

Ο «σύγχρονος Νώε» της Γκάνας και η προφητεία για παγκόσμια πλημμύρα τα Χριστούγεννα

Πρόσωπα 22.12.2025
Ένας αυτοαποκαλούμενος προφήτης από τη Γκάνα

Η αράχνη που «ενσαρκώνει» τη Θεωρία της Εξέλιξης

Stories Χτες
Αυτό που συμβαίνει είναι σκληρό, αλλά αποτελεσματικό

Γιατί η Gen Z κάνει «στροφή» στη ρετρό τεχνολογία;

Νέα Εποχή Χτες
Η κούραση από το «πάντα online»

Αυτά είναι τα πιο δυνατά διαβατήρια του πλανήτη: Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Stories Χτες
Το πιο ισχυρό διαβατήριο στον κόσμο ανοίγει πόρτες σε 193 χώρες χωρίς βίζα.

Χασισοφυτεία με… βασιλική θέα: 225 δενδρύλλια μεγάλωναν δίπλα στο σπίτι του Καρόλου

Stories Χτες
«Παραλίγο να μην χωρέσουν όλα τα τεκμήρια στο βαν μας»

Η χώρα που μετρά τους περισσότερους αιωνόβιους παγκοσμίως

Stories Χτες
Περπάτημα, καλλιγραφία και 114 χρόνια ζωής

Το φαινόμενο των Sephora kids: Γιατί οι ανήλικοι έχουν πάθει τέτοια εμμονή με το skincare;

Stories Χτες
Στο στόχαστρο τα καλλυντικά με αντιγηραντικά συστατικά για ανήλικους – Ξεκινά νέα προσπάθεια απαγόρευσης