E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Συμπτώματα που δείχνουν πως σας λείπει η βιταμίνη D, μια πολύ σημαντική βιταμίνη για το σώμα σας

Επηρεάζει τη λειτουργία σχεδόν 2.000 διαφορετικών γονιδίων μας

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 29/1/2024 | 01:19

Συμπτώματα που δείχνουν πως σας λείπει η βιταμίνη D, μια πολύ σημαντική βιταμίνη για το σώμα σας
Φωτογραφία από Nathan Cowley

Η βιταμίνη D έχει λάβει το προσωνύμιο «η βιταμίνη του ήλιου», επειδή παράγεται φυσικά από τον οργανισμό μας όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα μας. Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή και επηρεάζει τη λειτουργία σχεδόν 2.000 διαφορετικών γονιδίων μας.

Η βιταμίνη D είναι κοινώς γνωστή ως η βιταμίνη του ήλιου, αλλά τα οφέλη της για την υγεία την κάνουν να αξίζει να λαμβάνεται συμπληρωματικά όλο το χρόνο. Μερικά από τα οφέλη του περιλαμβάνουν το να βοηθά το σώμα να απορροφά το ασβέστιο, να ρυθμίζει την ανάπτυξη των κυττάρων και να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Φωτογραφία από Anna Shvets

Δεδομένου ότι η βιταμίνη D παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στη συνολική υγεία, υπάρχουν πολλά συμπτώματα που μπορεί να προκύψουν από ανεπάρκεια. Από απλά σημάδια όπως κόπωση και μυϊκή αδυναμία μέχρι πιο περίπλοκα συμπτώματα όπως αυτοάνοσες ασθένειες και ηπατικά προβλήματα, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αυξήσετε την πρόσληψη βιταμίνης D.

Μειωμένη Αντοχή

Εκείνοι που προπονούνται συχνά ή είναι αθλητές μπορεί να τα βρουν σκούρα αν η αντοχή τους μειωθεί ξαφνικά αισθητά. Εάν δεν υπάρχει προφανής εξήγηση, όπως αλλαγή διατροφής ή κακές συνήθειες ύπνου, μπορεί να είναι ότι ο ύπουλος ένοχος είναι η ανεπάρκεια βιταμίνης D.

Οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι ένας από τους πολλούς ρόλους της βιταμίνης D είναι η συμβολή στα επίπεδα ενέργειας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι γκουρού της φυσικής κατάστασης προσθέτουν συμπληρώματα βιταμίνης D στα σέικ πρωτεΐνης ή στα smoothies τους. Μπορεί να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι η αντοχή σας είναι όσο το δυνατόν βέλτιστη.

Απώλεια μαλλιών

Ένα πράγμα που μπορεί εύκολα να παραβλεφθεί όσον αφορά τα οφέλη της βιταμίνης D είναι η υγεία των μαλλιών. Ενώ ορισμένα θρεπτικά συστατικά συνδέονται συνήθως με την ανάπτυξη των μαλλιών, όπως η βιοτίνη και η πρωτεΐνη, υπάρχει μια πληθώρα παραγόντων που συμβάλλουν, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης D.

Μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου διαπίστωσε ότι η απώλεια μαλλιών σε γυναίκες ηλικίας 18 έως 45 ετών συνδέεται με ανεπάρκεια βιταμίνης D. Η έρευνα έχει επίσης συνδέσει την ανεπάρκεια βιταμίνης D με την γυροειδή αλωπεκία, μια αυτοάνοση ασθένεια που προκαλεί απώλεια μαλλιών. 

Υψηλή πίεση 

Η υψηλή αρτηριακή πίεση, γνωστή και ως υπέρταση, επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο. Δυστυχώς, η υπέρταση μπορεί να συμβάλει σε υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

Μια ανασκόπηση μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ενός ατόμου να έχει υψηλή αρτηριακή πίεση. 

Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Πόνος στα οστά

Ένα άλλο σύμπτωμα που μπορεί να προκύψει από ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι ο πόνος στα οστά. Μπορεί να είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τον πόνο των οστών από αυτόν των μυών ή των αρθρώσεων, αλλά μια διάκριση είναι ότι ο πόνος στα οστά χτυπά πιο βαθιά. Επίσης, δεν σχετίζεται τόσο με την κίνηση όσο τα άλλα δύο.

Επιπλέον, η ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί επίσης να επηρεάσει τους μύες και τις αρθρώσεις σας, επομένως οποιαδήποτε από αυτές τις περιοχές αξίζει να εξεταστεί. Ο πόνος στις αρθρώσεις σχετίζεται επίσης με τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, την οποία μια μελέτη του 2012 συσχέτισε με ανεπάρκεια βιταμίνης D. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

H ελληνική παραλία που αναδείχθηκε δεύτερη καλύτερη στον κόσμο και πρώτη στην Ευρώπη

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Διαθέτει λευκή άμμο και κρυστάλλινα νερά - Μπορείτε να μαντέψετε ποια είναι;

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Παγωτό vs gelato: Η γλυκιά διαφορά που πολλοί αγνοούν

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Νομίζεις ότι είναι το ίδιο; Να γιατί το gelato ξεχωρίζει

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών

Η ζωή σου έχει κολλήσει… ή εσύ φοβάσαι να αλλάξεις;

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Στο νέο επεισόδιο του «Πόσο Εγώ;» θα μιλήσουμε για μια φάση ζωής που σχεδόν όλοι περνάμε κάποια στιγμή - αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε πραγματικά τι κρύβεται από πίσω της

The Let Them Theory: Η απλή νοοτροπία που μπορεί να σε γλιτώσει από πολλή απογοήτευση

E-Daily 3.Left Χτες
Μήπως τελικά ξοδεύεις περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξεις τους άλλους παρά να φροντίσεις τον εαυτό σου;

Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα της μέσης ηλικίας στο σeξ

E-Daily 3.Left Χτες
Η ρίζα του προβλήματος είναι βαθιά βιολογική

Back acne: Οι 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της επιδερμίδας σας

E-Daily 3.Left Χτες
Η ακμή στην πλάτη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες

5 super προστατευτικά αντηλιακά προσώπου που δεν αφήνουν λευκά ίχνη

E-Daily 3.Left Προχτές
Ξέχνα το “ασπρισμένο” look – αυτά τα αντηλιακά χαρίζουν αόρατη προστασία και τέλεια επιδερμίδα