E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι γυναίκες που ταξίδεψαν με το Madleen για τη Γάζα

Πρόσωπα 10.06.2025
Ανάμεσα στις τελευταίες επικοινωνίες από το Madleen ήταν μια φωτογραφία που έδειχνε το πλήρωμα να φορά σωσίβια και να έχει τα χέρια ψηλά

Ποια είναι η Madleen που από αυτή πήρε το όνομά της το πλοίο για τη Γάζα

Πρόσωπα 10.06.2025
Η γυναίκα πίσω από το όνομα «Madleen», του πλοίου που προσπαθησε να φτάσει ως τη Γάζα

Πληρώνουν για να... δουλεύουν χωρίς μισθό! Το νέο σουρεαλιστικό trend στην Κίνα

Νέα Εποχή 10.06.2025
Γραφεία-μαϊμού και αφεντικά-ηθοποιοί

Το μυστικό της Αφρικής που οδηγεί στον γυναικείο οpγασμό

Ιστορικά 10.06.2025
Η μέθοδος που χρησιμοποιείται πάνω από 500 χρόνια

UEFA: Ο Ουσμάν Ντεμπελέ κορυφαίος του Champions League 2024–25!

Αθλητισμός Χτες
Ο Γάλλος άσος της PSG κατέκτησε τη διάκριση με 8 γκολ και καθοριστική συμβολή στον πρώτο τίτλο της ομάδας του

Η μοναδική γλώσσα της Ευρώπης που δεν έχει συγγένεια με καμία άλλη

Νέα Εποχή Χτες
Οι γλωσσολόγοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά

Κοστίζει εκατομμύρια να λες «ευχαριστώ» στο ChatGPT – Η απίστευτη αποκάλυψη του CEO της OpenAI

Νέα Εποχή Χτες
Όταν το «ευχαριστώ» στο ChatGPT κοστίζει… μια περιουσία

Γιατί τα fashion brands έχουν δικές τους καφετέριες;

Stories Χτες
Όταν ένα fashion brand ανοίγει τη δική του καφετέρια, δεν το κάνει απλά για να πουλάει καφέ...

Η εκδίκηση της Κίνας στο TikTok

Νέα Εποχή Χτες
Πολυτελή ρούχα σχεδιαστών στο 1/10 της τιμής

Πώς ένας έφηβος αποκάλυψε μυστικό 80 ετών από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του

Stories Χτες
Βρήκε το κομμάτι που έλειπε από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του.

Πόσο ψηλός ήταν ο Γολιάθ; Τι λένε οι επιστήμονες

Ιστορικά Χτες
Μια επιστημονική ερμηνεία για το ύψος του Γολιάθ

Γιατί χτίζουν ξύλινα σπίτια στις ΗΠΑ;

Stories Χτες
Μια ξύλινη κληρονομιά