E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης ‑ Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Νέα Εποχή 25.06.2025
Οι πιο αγαπητές χώρες της Ευρώπης: Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Tι είναι το «needle spiking» και γιατί ανησυχούν οι αρχές

Stories 25.06.2025
Γαλλία: 145 περιστατικά με σύριγγες στη Γιορτή της Μουσικής

Γιατί οι αράχνες «μεταμφιέζονται» σε μυρμήγκια;

Περιβάλλον 25.06.2025
Είναι για λόγους επιβίωσης

Ο μεγαλύτερος σε ηλικία πλάτανος της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα – Έχει ξεπεράσει τα 1.000 χρόνια ζωής!

Περιβάλλον Χτες
Το δέντρο-φαινόμενο που «κοιτάει» αιώνες ανθρώπινης ιστορίας

Lauren Drain: Η νοσοκόμα που εξορίστηκε από σκληρή αίρεση και έγινε influencer

Πρόσωπα Χτες
Μια συγκλονιστική προσωπική ιστορία

Αγγλία: Υποχρεωτικός έλεγχος DNA για όλα τα νεογέννητα

Νέα Εποχή Χτες
Μέσα στην επόμενη δεκαετία

Οι στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ σε Ελλάδα και Μέση Ανατολή

Stories Χτες
Η Τεχεράνη εξετάζει τις επιλογές της, που κυμαίνονται από πλήγματα σε αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις έως κυβερνοεπιθέσεις και παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας

Η μπυραρία ‑ χρηματιστήριο: Δες πώς λειτουργεί το πιο τρελό μπαρ της Κίνας!

Stories Προχτές
Η Qingdao Beer Exchange αποτελεί ένα πρωτότυπο concept μπυραρίας

Το φαινόμενο Johatsu: Γιατί 100.000 Ιάπωνες «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο;

Νέα Εποχή Προχτές
Όταν η απόδραση γίνεται πράξη και όχι παρόρμηση

Βρέθηκαν παράξενοι καρποί σε ελληνικές παραλίες – Τι κρύβει αυτό το θαλάσσιο μυστήριο;

Περιβάλλον Προχτές
Μοιάζουν με ξεβρασμένα ρεβίθια – αλλά κρύβουν το μέλλον των θαλασσών μας

«Δεν αντέχω άλλες ειδοποιήσεις»: Η νέα τάση φυγής από τις ειδήσεις

Νέα Εποχή Προχτές
Πλέον πρόκειται για φαινόμενο