E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το μυστικό γιατί οι άνθρωποι διψούν για Χριστούγεννα ‑ και πώς η Mariah Carey το κατάλαβε πρώτη

Stories 19.11.2025
Γιατί οι άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να γιορτάζουν όλο και συχνότερα τα Χριστούγεννα

Το χόμπι των δισεκατομμυριούχων: Το σπορ που προσθέτει χρόνια, ευτυχία και επιτυχία

Stories 19.11.2025
Το απρόσμενο χόμπι που αποδείχθηκε… επένδυση ζωής

Η μυστική συνταγή της Ιαπωνίας για παιδιά με χαρακτήρα

Νέα Εποχή 19.11.2025
Καθαρισμός τάξης, φροντίδα φυτών και ευγένεια: Μάθημα ζωής που φτιάχνει χαρακτήρες, όχι μόνο μαθητές

Το Plaza ζωντανεύει το Home Alone 2: Ζήσε τη Νέα Υόρκη όπως ο Kevin

Stories 19.11.2025
Ζήσε τα «χαμένα» Χριστούγεννα του Home Alone 2: Lost in New York

Παραδοσιακή τεχνική 500 ετών σώζει τα σπίτια του σήμερα ‑ με έναν κάκτο!

Νέα Εποχή Χτες
Η φυσική μεμβράνη που διώχνει υγρασία, μούχλα και έντομα-χωρίς χημικά

Οι 7 μαγικές ιαπωνικές λέξεις που εξηγούν όσα νιώθεις αλλά δεν μπορείς να πεις

Νέα Εποχή Χτες
Επτά ιαπωνικές λέξεις που περιγράφουν όσα νιώθεις αλλά δεν μπορείς να εκφράσεις-μέχρι τώρα

Το 40% της ζωής σου: Η σοκαριστική αλήθεια για τον χρόνο που τρώμε μπροστά σε οθόνες

Νέα Εποχή Χτες
Πόσο πραγματικά ζεις μέσα από μια οθόνη

Το νέο πρότυπο στέγασης: Πώς τα κοντέινερ γίνονται σπίτια μέσα σε λίγες εβδομάδες

Νέα Εποχή Χτες
Το ιρλανδικό θαύμα: Παλιά ναυπηγεία γίνονται ζεστά σπίτια μέσα σε λίγες εβδομάδες

Καταδικάστηκε άδικα στα 17 του, σπούδασε Νομική και αθώωσε τον εαυτό του

Stories Χτες
Πώς ένας 17χρονος κατηγορήθηκε άδικα, καταδικάστηκε από ένα λευκό σώμα ενόρκων και τελικά έγινε ο δικηγόρος που ο ίδιος χρειάστηκε