E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η γυναίκα που ζωγράφιζε για ένα «αόρατο πνεύμα» ‑ Πίστευε πως τα έργα δεν της ανήκαν

Πρόσωπα 16.12.2025
Η ιστορία της Madge Gill, της καλλιτέχνιδας που έλεγε πως δε δημιουργούσε μόνη της και αναγνωρίστηκε μόνο μετά τον θάνατό της

Οι Έλληνες ανάμεσα στους πιο γενναιόδωρους λαούς του πλανήτη – Η θέση‑έκπληξη σε νέα παγκόσμια έρευνα

Νέα Εποχή 16.12.2025
Τι αποκαλύπτει διεθνής μελέτη για την καλοσύνη, την ενσυναίσθηση και τη φιλοξενία των Ελλήνων και γιατί η γενναιοδωρία δεν μετριέται μόνο με χρήματα

Τα βιβλία της Αγίας Γραφής που δεν διαβάστηκαν ποτέ

Ιστορικά 16.12.2025
Γίγαντες, άγγελοι και ένας άλλος Ιησούς Χριστός

10 σοφά αποφθέγματα του αξεπέραστου Ράινερ Μαρία Ριλκε

Stories 16.12.2025
Τα γραπτά του συνεχίζουν να διαβάζονται σαν προσωπικές εξομολογήσεις, σχεδόν σαν οδηγός εσωτερικής ζωής

Το γνωστό σπίτι του «Home Alone» ανακαινίστηκε για να μοιάζει όπως και στην ταινία

Αρχιτεκτονική Χτες
Το «Μόνος στο Σπίτι» παραμένει μια από τις αγαπημένες χριστουγεννιάτικες ταινίες

Η επιστήμη μίλησε: Πόσα ταξίδια το χρόνο χρειάζεσαι για να μειώσεις το άγχος και την κατάθλιψη;

Νέα Εποχή Χτες
Η επιστήμη αποκαλύπτει γιατί οι συχνές αποδράσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά το πιο απλό «φάρμακο» για άγχος, κατάθλιψη και ψυχική εξάντληση

Ποιο είναι τελικά το πιο μονογαμικό πλάσμα στον πλανήτη

Stories Χτες
Πόσο πιστός είναι ο άνθρωπος;

Η υπόθεση του Δότη 7069: Το γενετικό λάθος που άφησε εκατοντάδες παιδιά εκτεθειμένα

Stories Χτες
Ξεκίνησε σαν μια ιατρική λεπτομέρεια και κατέληξε σε θρίλερ που συντάραξε την Ευρώπη

Η πιο μικρή ιδιοκτησία του κόσμου: H ιστορία ενός άντρα που αρνήθηκε να… χαθεί στο πεζοδρόμιο

Stories Προχτές
Το μικρότερο οικόπεδο, ο μεγαλύτερος συμβολισμός