E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πόσο κοστίζει πραγματικά ένας γάμος εκτός πόλης για τους καλεσμένους


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories 05.07.2025
Πόσα δίνουμε για έναν γάμο-εκδρομή;

Πότε δημιουργήθηκε το πρώτο κινητό τηλέφωνο

Νέα Εποχή 05.07.2025
Σίγουρα δεν το ξέρετε

H ιστορία της συμμορίας των παππούδων στην Ιταλία

Stories 05.07.2025
Προφανώς, κάποιοι άνθρωποι δεν αλλάζουν ποτέ.

10 αποφθέγματα του αξεπέραστου Αντον Τσέχωφ

Πρόσωπα 05.07.2025
Έχει αφήσει πίσω του ένα τεράστιο διαχρονικό έργο

Ο «σκοτεινός» λόγος για τον οποίο ο αριθμός 0888 888 888 έχει καταργηθεί

Stories 05.07.2025
Κάποιοι αριθμοί είναι μάλλον περισσότερο ...spooky από τους υπόλοιπους!

Τι αποκαλύπτει έρευνα στο αρχαιότερο DNA της Αιγύπτου

Stories Χτες
Το αρχαιότερο αιγυπτιακό DNA

Νόμιζε πως ήταν ο Ιησούς – Τώρα θα περάσει 12 χρόνια στη φυλακή

Πρόσωπα Χτες
Η σοκαριστική καταδίκη που τον τελείωσε

Γιατί οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να ρίξουν δισεκατομμύρια μύγες από αεροπλάνα;

Περιβάλλον Χτες
Η New World Screwworm είναι ο σιωπηλός εχθρός

Τουριστική «καταστροφή» στη Σαντορίνη: «Ο Μάιος ήταν απελπιστικά κακός»


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On Χτες
Τι λέει ο κύριος Γιώργος Τσολακάκης συνιδιοκτήτης της Aqua Vista Hotels για τη φετινή τουριστική σεζόν της Σαντορίνης

Βαλκάνιοι τουρίστες: «Φαγητά σε ταπεράκια και γεμάτα αμάξια» ‑ Η νέα πραγματικότητα στα νησιά


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On Χτες
Η Αγγελική Παρασχά, restaurant manager σε γνωστό κατάστημα στη Λευκάδα, μας δίνει μια σαφή εικόνα της κατάστασης: