Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002
Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.
Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν.
Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:
- Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
- Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
- Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.
Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.
Πόσο κοστίζει πραγματικά ένας γάμος εκτός πόλης για τους καλεσμένους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Stories 05.07.2025
H ιστορία της συμμορίας των παππούδων στην Ιταλία
10 αποφθέγματα του αξεπέραστου Αντον Τσέχωφ
Ο «σκοτεινός» λόγος για τον οποίο ο αριθμός 0888 888 888 έχει καταργηθεί
Ο τελειόφοιτος λυκείου που ζήτησε ένα σεντ από 2,8 εκατομμύρια ανθρώπους
Νόμιζε πως ήταν ο Ιησούς – Τώρα θα περάσει 12 χρόνια στη φυλακή
Γιατί οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να ρίξουν δισεκατομμύρια μύγες από αεροπλάνα;
Τουριστική «καταστροφή» στη Σαντορίνη: «Ο Μάιος ήταν απελπιστικά κακός»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On Χτες
Βαλκάνιοι τουρίστες: «Φαγητά σε ταπεράκια και γεμάτα αμάξια» ‑ Η νέα πραγματικότητα στα νησιά
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On Χτες