E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ενηλικίωση που περίμενε τέσσερις δεκαετίες η ιαπωνική μοναρχία

Stories 12.09.2025
Η μείωση του πληθυσμού έφτασε και στην αυτοκρατορική οικογένεια

Στην Ελβετία πάνε στη δουλειά… κολυμπώντας στο ποτάμι!

Νέα Εποχή 12.09.2025
Όταν τα νερά είναι τόσο καθαρά που το πρωινό δρομολόγιο γίνεται… βουτιά αναψυχής

Μια Ελληνίδα στο χαρέμι: Το μιούζικαλ που ξεγέλασε όλη την Ελλάδα ‑ Πού γυρίστηκε

Stories 12.09.2025
Το μυστικό πίσω από τη θρυλική ταινία του Δαλιανίδη

Το τετράγωνο μπιφτέκι που τρέλανε την Αθήνα – και γιατί εξαφανίστηκε ξαφνικά

Retro 12.09.2025
Μια δεκαετία φρενήρους επιτυχίας, πριν η ελληνική αγορά κάνει το… μεγάλο του κόλπο

Γιατί ο κατασκευαστής του Ozempic κόβει 9.000 θέσεις εργασίας;

Stories 12.09.2025
Ο πόλεμος στα φάρμακα αδυνατίσματος φουντώνει

Βασανιστήρια και σκλάβοι: Ο σκοτεινός κόσμος των στρατοπέδων απάτης της Μιανμάρ

Stories Χτες
Εκατοντάδες άνθρωποι κρατούνται παρά τη θέλησή τους

Οι «ασφαλείς» δουλειές που κινδυνεύουν πρώτες από την τεχνητή νοημοσύνη

Νέα Εποχή Χτες
Η τεχνητή νοημοσύνη ανεβάζει τον κίνδυνο μιας «jobless recovery» – μιας οικονομικής ανάκαμψης χωρίς ανάλογη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Οι 7 φορές που ενεργοποιήθηκε το Αρθρο 4 του ΝΑΤΟ

Stories Χτες
Η Πολωνία ζήτησε χθες την ενεργοποίησή του μετά από παραβιάσεις του εναέριου χώρου της από ρωσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Ουκρανία: Στρατιώτες «μαζεύουν πόντους» σκοτώνοντας εχθρούς για να εξασφαλίσουν drones

Stories Προχτές
Ο πόλεμος μετατρέπεται σε σύστημα ανταμοιβής