E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

10 μέρη‑«παράδεισος» όπου ζεις σαν βασιλιάς με τα μισά λεφτά – Δες πού μετακομίζουν όλοι!

Νέα Εποχή 26.11.2025
Πόσο κοστίζει πραγματικά μια ζωή στον παράδεισο; Οι χώρες όπου το πορτοφόλι σου… ανασαίνει!

Έφυγε από το κακοποιητικό σπίτι στα 4 και βρήκε οικογένεια σε μια αγέλη αδέσποτων σκύλων

Stories 26.11.2025
Ο δρόμος αποδείχτηκε πιο ασφαλής από το ίδιο του το σπίτι

O Μαμντάνι δεν περίμενε ποτέ να δει αυτό το πράγμα στο γραφείο του Ντόναλντ Τραμπ

Stories 26.11.2025
Μια συνάντηση που όλοι περίμεναν… να εκραγεί

Η χώρα που θέλει να θανατώσει 2,5 εκατομμύρια γάτες μέχρι το 2050

Stories 26.11.2025
Η χώρα έχει ζήσει ξανά εκρήξεις οργής γύρω από το θέμα

Το ροζ πουλόβερ που διχάζει την αμερικανική δεξιά

Stories 26.11.2025
Η συζήτηση πήρε και πολιτική διάσταση

Ο νόμος στη Σαουδική Αραβία που δεν ισχύει μόνο για τον Κριστιάνο Ρονάλντο

Αθλητισμός Χτες
Ο Ρονάλντο ως… εξωτερική πολιτική

Ένα απλό αντικείμενο από τα 90s κάνει θραύση: Μάντεψε τι ζητά ξανά η Gen Z

Νέα Εποχή Χτες
Ποιο αντικείμενο από το παρελθόν κάνει comeback

Γιατί αυτή η influencer έγινε ο εφιάλτης των εστιατορίων στο Μπρούκλιν;

Πρόσωπα Χτες
40.000 δολάρια χρέη, viral συλλήψεις και άθικτα πιάτα: Η απίθανη ζωή της Pei Lu Chung

5 celebrities που παραλίγο να δολοφονηθούν

Stories Χτες
Κάπου εκεί, μέσα στον θόρυβο της δόξας, κρύβεται πάντα μια σκοτεινή πιθανότητα

Τι συνέβη στην τάξη όταν αντί για καθηγητής, το μάθημα το έκανε το ΑΙ

Νέα Εποχή Χτες
Οι φοιτητές ζητούν άμεση παρέμβαση