E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η επιστήμη μίλησε: Πόσα ταξίδια το χρόνο χρειάζεσαι για να μειώσεις το άγχος και την κατάθλιψη;

Νέα Εποχή 15.12.2025
Η επιστήμη αποκαλύπτει γιατί οι συχνές αποδράσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά το πιο απλό «φάρμακο» για άγχος, κατάθλιψη και ψυχική εξάντληση

Ποιο είναι τελικά το πιο μονογαμικό πλάσμα στον πλανήτη

Stories 15.12.2025
Πόσο πιστός είναι ο άνθρωπος;

Το πείραμα με τη μύγα των Ολλανδών στις τουαλέτες που... δούλεψε

Stories 15.12.2025
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό

Η υπόθεση του Δότη 7069: Το γενετικό λάθος που άφησε εκατοντάδες παιδιά εκτεθειμένα

Stories 15.12.2025
Ξεκίνησε σαν μια ιατρική λεπτομέρεια και κατέληξε σε θρίλερ που συντάραξε την Ευρώπη

«Κίτρινη ηχώ»: Όταν 30 ‑άγνωστα μεταξύ τους‑ παιδιά ζωγράφισαν τον ίδιο φανταστικό φίλο

Stories Χτες
Ο εφιάλτης χωρίς στόμα: Η ανεξήγητη υπόθεση που ακόμη στοιχειώνει το Γουαϊόμινγκ

Η γυναίκα που έκανε το… παρκάρισμα επάγγελμα – και αλλάζει τους κανόνες του side hustle

Πρόσωπα Χτες
Μία από τις πιο ευρηματικές ιδέες έρχεται από τη Νέα Υόρκη και ακούει στο όνομα car sitting

Γιατί στα χαρτονομίσματα των ΗΠΑ γράφει «In God We Trust»;

Ιστορικά Χτες
Μια ιστορία με ιδεολογικό πρόσημο

Οι απίθανες ιστορίες μπεκρουλιάσματος ενός διάσημου παλαιστή

Stories Χτες
Μια φορά ήπιε 119 μπύρες σε έξι ώρες