E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Κυριακή των Βαΐων: Τι γιορτάζουμε σήμερα ‑ Τα βάγια, οι παραδόσεις και τα έθιμα

Ιστορικά 28.04.2024
Πρόκειται για την τελευταία Κυριακή της Σαρακοστής και ταυτόχρονα την πρώτη ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας

Οι έρευνες που θα αλλάξουν την ιατρική

Νέα Εποχή 28.04.2024
Ελπιδοφόρα μηνύματα

Πώς ένα μέντιουμ, η Ελένη Ζακυνθινού οδήγησε την αστυνομία στην εξιχνίαση μιας υπόθεσης το 1934

Ιστορικά 28.04.2024
«Πώς ένα μέντιουμ οδήγησε τας αστυνομικάς αρχάς εις την ανακάλυψιν δύο διαρρηκτών»

Βίλα Μαργαρίτα, η έπαυλη των Αθηνών που δεν υπάρχει πια

Ιστορικά 28.04.2024
Βρισκόταν στη συνοικία των Αμπελοκήπων

Πώς η Βιέννη κράτησε τις τιμές των κατοικιών της σε λογικά επίπεδα και γκρέμισε τα ταμπού

Stories 28.04.2024
Τι είναι τα Gemeindebau που κάνουν τη Βιέννη να ξεχωρίζει στον ευρωπαϊκό χάρτη για τη σταθερότητα της πολιτικής της στη στέγαση

Γιατί οι γυναίκες στη Νότια Κορέα αρνούνται να βγαίνουν με άνδρες

Stories 28.04.2024
Ο πόλεμος των φύλων στη Νότια Κορέα

Η ηθοποιός Jean Spangler εξαφανίστηκε μια νύχτα. Το μόνο που βρήκαν ήταν ένα σημείωμα

Πρόσωπα 28.04.2024
Η περίπτωση της Jean Spangler, της επίδοξης ηθοποιού που εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη το 1949

Οι κήποι των celebrities που έγιναν viral

Αρχιτεκτονική Χτες
Αν έχεις χρήματα όλα είναι κάπως πιο εύκολα

Οι χώρες με το χαμηλότερο IQ παγκοσμίως

Νέα Εποχή Χτες
Ο παγκόσμιος μέσος όρος IQ είναι 82,12

Ο ερασιτέχνης αστρονόμος που τελικά ανακάλυψε έναν πλανήτη

Ιστορικά Χτες
Αλλά δεν τον ονόμασε αυτός