E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Παγωνιά, άλκες και ατελείωτο χιόνι: Πώς είναι πραγματικά, να ζεις στο νορβηγικό... πουθενά

Stories 13.12.2025
Γιατί όλο και περισσότεροι μετακομίζουν στη Νορβηγία

Ηρθε από την Αιθιοπία, βρήκε ρίζες στην Ελλάδα: Η Séblé φτιάχνει τον δικό της κόσμο γεμάτο φως

Πρόσωπα 13.12.2025
Η Séblé μιλά για την πατρίδα, την υιοθεσία και το πώς έμαθε να αγαπά τον εαυτό της χωρίς “πρέπει”

Σε ποια χώρα τρως πρόστιμο αν οδηγείς μόνος

Νέα Εποχή 13.12.2025
Νέες ρυθμίσεις σε Ευρώπη και Αμερική για το περιβάλλον και καλύτερη καθημερινότητα

Γιατί χτίζουν ξύλινα σπίτια στις ΗΠΑ;

Stories 13.12.2025
Μια ξύλινη κληρονομιά

Η πιο πετυχημένη συγγραφέας ερωτικών μυθιστορημάτων είχε μια κακή σχέση με... το σeξ

Πρόσωπα 13.12.2025
Μέχρι και τα 98 της χρόνια, έγραψε 723 μυθιστορήματα (κυρίως ρομαντικά), τα οποία πούλησαν περισσότερα από 750 εκατομμύρια αντίτυπα μαζί.

Πότε μπήκαν οι υπολογιστές στα σπίτια των ανθρώπων; Η περίπτωση της Ελλάδας

Stories 13.12.2025
Πότε έγιναν κομμάτι της καθημερινότητας της Ελλάδας

5 μέρη του κόσμου που δεν θα δούμε ποτέ

Stories 13.12.2025
Η πρόσβαση απαγορεύεται, δεν προτείνεται ή είναι ακριβή

Γιατί γιορτάζουν σήμερα Κέρκυρα και Πειραιάς

Ιστορικά Χτες
Ο Αγιος Σπυρίδων αναδείχτηκε από τους λαμπρούς υπερασπιστές της Ορθόδοξης πίστης

Η πόλη όπου το εισιτήριο του λεωφορείου το «πληρώνεις» … με 20 καθίσματα!

Νέα Εποχή Χτες
Μια πρωτοποριακή ιδέα που συνδυάζει άσκηση, τεχνολογία και δωρεάν μετακίνηση ...και αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες

Το TIME άλλαξε τους κανόνες: Δες ποιον διάλεξε φέτος για «Πρόσωπο της Χρονιάς»

Stories Χτες
Η πιο ανατρεπτική επιλογή του TIME μέχρι σήμερα – όχι, δεν είναι άτομο.

Μπορεί η έρημος Σαχάρα να λύσει το ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη;

Stories Χτες
Μια αχαρτογράφητη ενεργειακή «φλέβα χρυσού»