LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Bang & Olufsen ανακοινώνει την κυκλοφορία του καινοτόμου ηχείου Beolab 8

Τεχνολογία 04.12.2023
Ιδανικός ήχος και κομψός σχεδιασμός

Το γεγονός που προκάλεσε τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο

Ιστορικά 04.12.2023
Μια λάθος στροφή έφερε την πρώτη δολοφονία

Πως θα είναι η Αριστοτέλους και ο Πειραιάς αν ανέβει η στάθμη της θάλασσας

Επιστήμη 04.12.2023
Πόσο απειλείται ο πλανήτης με την άνοδο της στάθμης της θάλασσας

Πότε και πού στολίστηκε το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο

Retro Προχτές
Η ιστορία της πιο διάσημης παράδοσης των γιορτών

Η πιο άπληστη φοροφυγάς

Άνθρωποι Προχτές
«Εμείς δεν πληρώνουμε φόρους. Μόνο τα ανθρωπάκια πληρώνουν φόρους»

O άντρας που πέρασε όλη του τη ζωή... πεθαμένος

Κόσμος Προχτές
Xρειάστηκε μάρτυρες για να επιβεβαιώσουν ότι δεν ήταν πραγματικά... νεκρός

Το ερωτικό ελληνικό τραγούδι που γράφτηκε μέσα σε 10 λεπτά

Ιστορικά Προχτές
Μια στιγμή με πολλά συναισθήματα

«Είμαι personal assistant μεγάλης διασημότητας και η δουλειά μου είναι κάπως έτσι»

Άνθρωποι Προχτές
Το δεξί χέρι μιας celebrity εξιστορείται την καθημερινότητα της στην δουλειά

Ο τσαρλατάνος γιατρός που με τον τρόπο του βοήθησε την επιστήμη

Άνθρωποι 01.12.2023
Τα εργαλεία του που δεν χρησίμευαν πουθενά