E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας εκπλήξουν!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 4/9/2023 | 00:12

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ και πώς σε επηρεάζει στις αγορές σου
Φωτογραφία από Karolina Grabowska

Το Νευρομάρκετινγκ είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό την ανακάλυψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων, αποφάσεων και κινήτρων των καταναλωτών. Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους. Το 2007, μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και το MIT Sloan School of Management χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) για να μελετήσουν τι κάνει ο εγκέφαλος των ανθρώπων όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς.

Χρησιμοποιώντας απεικόνιση εγκεφάλου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να προβλέψουν εάν ένα άτομο θα αγόραζε ένα προϊόν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας νευρομάρκετινγκ μπορεί να εκπλήξουν. 

Στο βιβλίο του το 2008, Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, ο Martin Lindstrom τεκμηρίωσε μια τριετή μελέτη, που ξεκίνησε το 2004, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Οι προειδοποιητικές ετικέτες στις συσκευασίες των τσιγάρων διεγείρουν τη νευρική δραστηριότητα σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη... λαχτάρα - παρά το γεγονός ότι τα άτομα είπαν ότι πίστευαν ότι οι προειδοποιήσεις ήταν αποτελεσματικές.
  • Εικόνες κυρίαρχων εμπορικών σημάτων, όπως το iPod, διεγείρουν το ίδιο μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιούν τα θρησκευτικά σύμβολα.
  • Μια εικόνα ενός Mini Cooper ενεργοποιεί ένα τμήμα του εγκεφάλου που ανταποκρίνεται στα πρόσωπα (και όχι στα αυτοκίνητα), είναι δηλαδή πολύ οικείο.

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους, όπως τη λειτουργική
μαγνητική τομογραφία (fMRI), την ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και τη μέτρηση της αντίδρασης του δέρματος, για να μελετήσει την αντίδραση του εγκεφάλου και το
συναισθηματικό φόρτο που προκαλείται από διάφορες διαφημίσεις, προϊόντα και
επωνυμίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θα γυρίσουν οι άνθρωποι στην παλιά τεχνολογία;

Νέα Εποχή 28.12.2025
Πολλοί, ναι όπως φαίνεται

Γιατί οι άνδρες δεν έχουν ακόμα αντισυλληπτικά χάπια

Stories 28.12.2025
Δεν είναι θέμα επιστήμης

Τι κρύβουν τα μυστικά έγγραφα για την Αμέλια Έρχαρτ ‑ Θα λυθεί ένα μυστήριο 90 ετών;

Πρόσωπα 28.12.2025
Το αεροσκάφος της εξαφανίστηκε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό

Η μοναξιά σκοτώνει την οικονομία: Το φαινόμενο που κοστίζει δισεκατομμύρια

Stories 28.12.2025
Οι οικονομικές επιπτώσεις στις χώρες που δεν ξέραμε

Πετρέλαιο στο Μοσχάτο: Ο σερβιτόρος που πίστεψε πως θα γίνει εμίρης

Stories 28.12.2025
Ακόμα μία απίστευτη ελληνική ιστορία

Το τυρί που έστειλε 50 μπακάληδες στα δικαστήρια

Ιστορικά 28.12.2025
Η περίφημη δίκη της μαλάκας

Tα πιο όμορφα βιβλιοπωλεία στον κόσμο: Πού βρίσκεται το νούμερο 1

Αρχιτεκτονική Χτες
Aποδεικνύει πως ένα βιβλίο και μια κούπα καφέ μπορούν να φτιάξουν τον πιο όμορφο κόσμο - αρκεί να βρεθείς στο σωστό μέρος

ΗΠΑ: Σβήνουν τα δικαιώματα των γυναικών από τις αναφορές ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Stories Χτες
Η σιωπηλή διαγραφή που αλλάζει τα πάντα: Τι κρύβει η νέα έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Το μικρότερο κράτος της Ευρώπης με μεγάλες φιλοδοξίες: Τι είναι το Βέρντις που ίδρυσε ένας 20χρονος;

Stories Χτες
Μπορεί να μοιάζει με σενάριο ταινίας, όμως το Βέρντις είναι μια πραγματική μικροχώρα

Το χωριό–φάντασμα που αναδύεται μια φορά τον χρόνο κάτω από τη λίμνη

Περιβάλλον Χτες
Πέτρινα ερείπια, στοιχειωμένοι δρόμοι και ψίθυροι κάτω απ’ το νερό – το χωριό που επιστρέφει σαν φάντασμα κάθε καλοκαίρι!

Διατροφή: Τρώγαμε καλύτερα τη δεκαετία του ’80;

Stories Χτες
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση...