E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία

Η παράξενη έμπνευση και ο λόγος

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/4/2023 | 00:17

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία
Photo by AbsolutVision on Unsplash

Στις 17 Ιανουαρίου του 1977, ο θανατοποινίτης Γκάρι Γκίλμορ είναι έτοιμος να εκτελεστεί. Η εκτέλεσή του έχει αναβληθεί τρεις φορές και είχε καταδικαστεί σε θάνατο λόγω της δολοφονίας δυο ανθρώπων. Τον ρώτησαν ποια ήταν τα τελευταία λόγια του και εκείνος απάντησε: «Let’s do it» («Ας το κάνουμε»).

Από τότε πέρασαν 45 χρόνια και η τελευταία φράση του Γκίλμορ έχει ξεχαστεί σχεδόν απ’ όλους. Ωστόσο, όλοι μας ξέρουμε ένα δημοφιλές σλόγκαν που προέκυψε από αυτά. Το γνωστό «Just do it».

Πρόκειται για ένα σλόγκαν που χρησιμοποίησε η Nike και είναι ένα από τα πιο γνωστά στην ιστορία. Η εταιρεία το χρησιμοποιεί μάλιστα μέχρι σήμερα, για 4 περίπου δεκαετίες. Ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας, δεν μιλάνε πολύ για τον τρόπο με τον οποίον προέκυψε.

Αυτός που το εμπνεύστηκε ήταν ο Νταν Γουίντεν, που ήταν επικεφαλής της εταιρείας Wieden & Kennedy, που το 1988 ανέλαβε να προτείνει μια διαφημιστική καμπάνια για τη Nike. O Γουίντεν ετοίμασε 5 τηλεοπτικά σποτ και ήταν έτοιμος να τα παρουσιάσει στον πελάτη του, αλλά ανησυχούσε ότι δεν είχαν συνοχή, ένα στοιχείο που θα τα ένωνε αρμονικά.

Σκέφτηκε λοιπόν πως αυτό που θα τα συνδέσει θα ήταν ένα καλό σλόγκαν. «Προσπαθούσα να γράψω κάτι που θα τα έδενε όλα, ώστε να μιλούν στις γυναίκες που είχαν μόλις αρχίσει να περπατούν για να βελτιώσουν τη φόρμα τους και στους ανθρώπους που ήταν παγκοσμίου επιπέδου αθλητές», είχε δηλώσει σε συνέντευξη.

Κατέγραψε κάποιες ιδέες, αλλά μια ξεχώρισε. Και ήταν το «Let’s do it». Και ο λόγος που το έκανε ήταν, όπως παραδέχθηκε, ότι θυμήθηκε τα λόγια του Γκίλμορ. «Για κάποιο λόγο σκέφτηκα: Πώς ζητάς την απόλυτη πρόκληση, την οποία πιθανότατα θα χάσεις, αλλά παρολ’ αυτά τη ζητάς έτσι και αλλιώς; Έτσι σκέφτηκα πως δεν μου άρεσε το ‘Let’s do it’ και το άλλαξα σε ‘Just do it’».

Όπως συμβαίνει αρκετές φορές, αρχικά δεν άρεσε στα στελέχη της Nike, ωστόσο Γουίντεν κατάφερε να τους πείσει ώστε να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαφημιστικό με τον 80χρονο δρομέα Γουόλτ Στακ. Από τότε θεωρείται ένα από επιτυχημένα σλόγκαν όλων των εποχών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η επιστήμη μίλησε! Οι ακριβοί γάμοι οδηγούν πιο συχνά σε διαζύγιο

Νέα Εποχή 02.05.2025
Ξεχάστε τα χρυσά σερβίτσια και τα ροδοπέταλα – Έρευνα αποκαλύπτει ότι ο πανάκριβος γάμος μπορεί να γίνει ο... προάγγελος του χωρισμού

Γιατί οι serial killers περνάνε συχνά τους ανιχνευτές ψεύδους;

Stories 02.05.2025
Δεν είναι έτσι όπως τα νομίζουμε όλα

Ραδιοφωνικός σταθμός είχε για 6 μήνες παρουσιάστρια τεχνητής νοημοσύνης – και κανείς δεν το κατάλαβε

Stories 02.05.2025
Δεν ήταν άνθρωπος: Η ραδιοφωνική φωνή που έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους

Πώς ένας έφηβος αποκάλυψε μυστικό 80 ετών από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του

Stories 02.05.2025
Βρήκε το κομμάτι που έλειπε από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του.

Η Εργατική Πρωτομαγιά στον κόσμο: Ποιες χώρες την τιμούν και ποιες όχι

Ιστορικά Χτες
Η ιστορία πίσω από την Πρωτομαγιά και οι χώρες που δεν την αναγνωρίζουν ως αργία

Πρωτομαγιά: Η ιστορία των 200 της Καισαριανής

Ιστορικά Χτες
Μια από τις πιο αιματοβαμμένες σελίδες των Ναζί στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Βιρτζίνια Τζιουφρέ: Το μεγάλο ερωτηματικό γύρω από τον θάνατο της βασικής μάρτυρα στην υπόθεση Epstein

Stories Χτες
Η γυναίκα που αποκάλυψε τον Epstein και έφυγε με ερωτηματικά

Απόψε είναι η Βαλπούργεια νύχτα: Μάγισσες, τελετουργίες και αρχαίες παγανιστικές δοξασίες

Stories Προχτές
Σηματοδοτεί την άφιξη της άνοιξης και το τέλος του μακρύ χειμώνα

Μωρό ‑ «θαύμα» γεννήθηκε από έμβρυο 24 ετών – Ήταν σχεδόν συνομήλικο με τη μαμά του!

Stories Προχτές
Όταν η επιστήμη συναντά το θαύμα: Η απίστευτη ιστορία της μικρής Emma που «ξεπάγωσε» 24 χρόνια μετά τη σύλληψή της!