E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία

Η παράξενη έμπνευση και ο λόγος

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/4/2023 | 00:17

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία
Photo by AbsolutVision on Unsplash

Στις 17 Ιανουαρίου του 1977, ο θανατοποινίτης Γκάρι Γκίλμορ είναι έτοιμος να εκτελεστεί. Η εκτέλεσή του έχει αναβληθεί τρεις φορές και είχε καταδικαστεί σε θάνατο λόγω της δολοφονίας δυο ανθρώπων. Τον ρώτησαν ποια ήταν τα τελευταία λόγια του και εκείνος απάντησε: «Let’s do it» («Ας το κάνουμε»).

Από τότε πέρασαν 45 χρόνια και η τελευταία φράση του Γκίλμορ έχει ξεχαστεί σχεδόν απ’ όλους. Ωστόσο, όλοι μας ξέρουμε ένα δημοφιλές σλόγκαν που προέκυψε από αυτά. Το γνωστό «Just do it».

Πρόκειται για ένα σλόγκαν που χρησιμοποίησε η Nike και είναι ένα από τα πιο γνωστά στην ιστορία. Η εταιρεία το χρησιμοποιεί μάλιστα μέχρι σήμερα, για 4 περίπου δεκαετίες. Ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας, δεν μιλάνε πολύ για τον τρόπο με τον οποίον προέκυψε.

Αυτός που το εμπνεύστηκε ήταν ο Νταν Γουίντεν, που ήταν επικεφαλής της εταιρείας Wieden & Kennedy, που το 1988 ανέλαβε να προτείνει μια διαφημιστική καμπάνια για τη Nike. O Γουίντεν ετοίμασε 5 τηλεοπτικά σποτ και ήταν έτοιμος να τα παρουσιάσει στον πελάτη του, αλλά ανησυχούσε ότι δεν είχαν συνοχή, ένα στοιχείο που θα τα ένωνε αρμονικά.

Σκέφτηκε λοιπόν πως αυτό που θα τα συνδέσει θα ήταν ένα καλό σλόγκαν. «Προσπαθούσα να γράψω κάτι που θα τα έδενε όλα, ώστε να μιλούν στις γυναίκες που είχαν μόλις αρχίσει να περπατούν για να βελτιώσουν τη φόρμα τους και στους ανθρώπους που ήταν παγκοσμίου επιπέδου αθλητές», είχε δηλώσει σε συνέντευξη.

Κατέγραψε κάποιες ιδέες, αλλά μια ξεχώρισε. Και ήταν το «Let’s do it». Και ο λόγος που το έκανε ήταν, όπως παραδέχθηκε, ότι θυμήθηκε τα λόγια του Γκίλμορ. «Για κάποιο λόγο σκέφτηκα: Πώς ζητάς την απόλυτη πρόκληση, την οποία πιθανότατα θα χάσεις, αλλά παρολ’ αυτά τη ζητάς έτσι και αλλιώς; Έτσι σκέφτηκα πως δεν μου άρεσε το ‘Let’s do it’ και το άλλαξα σε ‘Just do it’».

Όπως συμβαίνει αρκετές φορές, αρχικά δεν άρεσε στα στελέχη της Nike, ωστόσο Γουίντεν κατάφερε να τους πείσει ώστε να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαφημιστικό με τον 80χρονο δρομέα Γουόλτ Στακ. Από τότε θεωρείται ένα από επιτυχημένα σλόγκαν όλων των εποχών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το μοναδικό μέρος της Ευρώπης όπου μπορείς να ζήσεις και να εργαστείς χωρίς βίζα

Νέα Εποχή 25.12.2025
Αιώνιο σκοτάδι τον χειμώνα, ήλιος που δεν δύει το καλοκαίρι και μια ζωή εκτός συστήματος. Κι όμως, είναι Ευρώπη

Νέο DNA, παλιά αντικείμενα και μια υπόθεση‑φάντασμα: Γιατί η δολοφονία της JonBenét Ramsey ξανανοίγει τώρα

Stories 25.12.2025
29 χρόνια μετά, κάτι αλλάζει: Ο πατέρας της JonBenét Ramsey λέει πως η αλήθεια είναι πιο κοντά από ποτέ

Ουρανοξύστης 65 ορόφων: Η Ελβετία λύνει το στεγαστικό πρόβλημα των πλουσίων

Stories 25.12.2025
Ένας ουρανοξύστης 260 μέτρων, με 62 ορόφους

Η θρυλική Wine and Eggs Diet: Η πιο παράξενη δίαιτα που δημοσίευσε ποτέ η Vogue

Stories 25.12.2025
Η Vogue δίαιτα που έκανε τις γυναίκες να πίνουν κρασί αντί για νερό

Το μυστικό του Βεζούβιου: Ο πάπυρος που αποκάλυψε μια αρχαία ελληνική λέξη

Ιστορικά 25.12.2025
Η ελληνική λέξη που ανακάλυψαν μελετητές σε πάπυρο που διασώθηκε από το το 79 μ.Χ.

Περίεργα εορταστικά έθιμα από όλη την Ελλάδα

Stories 25.12.2025
Τα Χριστούγεννα με άρωμα παράδοσης και… εκπλήξεις

Η ιστορία του πρώτου χριστουγεννιάτικου δέντρου

Ιστορικά 25.12.2025
Πότε ήρθε στην Ελλάδα

10 σοφά αποφθέγματα για τα Χριστούγεννα

Xmas 25.12.2025
Μια περίοδος που οι άνθρωποι είναι πιο χαρούμενοι, πιο καλοσυνάτοι, πιο χαμογελαστοί

Η χρόνια που τα Χριστούγεννα ακυρώθηκαν

Xmas 25.12.2025
Ο κόσμος δεν το πήρε και πολύ καλά

Μια TikToker πήγε για ψώνια όπως ο Κέβιν στο Home Alone – Με το λογαριασμό του 2025 θα σου πέσει το σαγόνι

Νέα Εποχή Χτες
Αν ο Κέβιν ΜακΚάλιστερ έμπαινε σήμερα στο σούπερ μάρκετ, μάλλον δεν θα έφευγε χαμογελαστός