E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία

Η παράξενη έμπνευση και ο λόγος

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/4/2023 | 00:17

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία
Photo by AbsolutVision on Unsplash

Στις 17 Ιανουαρίου του 1977, ο θανατοποινίτης Γκάρι Γκίλμορ είναι έτοιμος να εκτελεστεί. Η εκτέλεσή του έχει αναβληθεί τρεις φορές και είχε καταδικαστεί σε θάνατο λόγω της δολοφονίας δυο ανθρώπων. Τον ρώτησαν ποια ήταν τα τελευταία λόγια του και εκείνος απάντησε: «Let’s do it» («Ας το κάνουμε»).

Από τότε πέρασαν 45 χρόνια και η τελευταία φράση του Γκίλμορ έχει ξεχαστεί σχεδόν απ’ όλους. Ωστόσο, όλοι μας ξέρουμε ένα δημοφιλές σλόγκαν που προέκυψε από αυτά. Το γνωστό «Just do it».

Πρόκειται για ένα σλόγκαν που χρησιμοποίησε η Nike και είναι ένα από τα πιο γνωστά στην ιστορία. Η εταιρεία το χρησιμοποιεί μάλιστα μέχρι σήμερα, για 4 περίπου δεκαετίες. Ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας, δεν μιλάνε πολύ για τον τρόπο με τον οποίον προέκυψε.

Αυτός που το εμπνεύστηκε ήταν ο Νταν Γουίντεν, που ήταν επικεφαλής της εταιρείας Wieden & Kennedy, που το 1988 ανέλαβε να προτείνει μια διαφημιστική καμπάνια για τη Nike. O Γουίντεν ετοίμασε 5 τηλεοπτικά σποτ και ήταν έτοιμος να τα παρουσιάσει στον πελάτη του, αλλά ανησυχούσε ότι δεν είχαν συνοχή, ένα στοιχείο που θα τα ένωνε αρμονικά.

Σκέφτηκε λοιπόν πως αυτό που θα τα συνδέσει θα ήταν ένα καλό σλόγκαν. «Προσπαθούσα να γράψω κάτι που θα τα έδενε όλα, ώστε να μιλούν στις γυναίκες που είχαν μόλις αρχίσει να περπατούν για να βελτιώσουν τη φόρμα τους και στους ανθρώπους που ήταν παγκοσμίου επιπέδου αθλητές», είχε δηλώσει σε συνέντευξη.

Κατέγραψε κάποιες ιδέες, αλλά μια ξεχώρισε. Και ήταν το «Let’s do it». Και ο λόγος που το έκανε ήταν, όπως παραδέχθηκε, ότι θυμήθηκε τα λόγια του Γκίλμορ. «Για κάποιο λόγο σκέφτηκα: Πώς ζητάς την απόλυτη πρόκληση, την οποία πιθανότατα θα χάσεις, αλλά παρολ’ αυτά τη ζητάς έτσι και αλλιώς; Έτσι σκέφτηκα πως δεν μου άρεσε το ‘Let’s do it’ και το άλλαξα σε ‘Just do it’».

Όπως συμβαίνει αρκετές φορές, αρχικά δεν άρεσε στα στελέχη της Nike, ωστόσο Γουίντεν κατάφερε να τους πείσει ώστε να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαφημιστικό με τον 80χρονο δρομέα Γουόλτ Στακ. Από τότε θεωρείται ένα από επιτυχημένα σλόγκαν όλων των εποχών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έγραψε το πιο όμορφο ελληνικό τραγούδι των ‘80s – Ανήκει στους 100 κορυφαίους επιστήμονες του κόσμου

Πρόσωπα 01.07.2025
Το διαχρονικό κομμάτι που λάτρεψε ο Χατζιδάκις και έπαιζε κρυφά στα ραδιόφωνα, ενώ ο δημιουργός του έκανε σκοπιά με ραδιοφωνάκι στο στρατό

Τι είναι το Σημείο Μηδέν και πού βρίσκεται στην Ελλάδα – Ο άγνωστος «ομφαλός» των ελληνικών χαρτών

Ιστορικά 01.07.2025
Από εκεί ξεκίνησε η χάραξη της σύγχρονης Ελλάδας – Το κρυμμένο μυστικό του λόφου των Νυμφών

Απαγορευμένα και επικίνδυνα: 5 μέρη στον πλανήτη που δε θα σε αφήσουν ΠΟΤΕ να τα επισκεφτείς

Νέα Εποχή 01.07.2025
Από φονικά φίδια και φυλές που σκοτώνουν εισβολείς, μέχρι μυστικά αρχεία του Βατικανού και αποθήκες για το τέλος του κόσμου – αυτά τα μέρη είναι τόσο απαγορευμένα που αγγίζουν τα όρια του θρύλου

Πώς αυξήθηκαν οι εκατομμυριούχοι στην Αμερική;

Νέα Εποχή 01.07.2025
Τι κοινό έχουν οι νέοι εκατομμυριούχοι της Αμερικής;

Το απίστευτα σπάνιο «Λευκό Σέλας» ‑ Πού και πότε εμφανίζεται

Περιβάλλον Χτες
Ένα ουράνιο φαινόμενο που κάνει τους αστροπαρατηρητές να παραμιλούν;

Σουβλάκι παρακαλώ! Ποια είναι η πιο viral TikToker και τι κάνει στην Αθήνα;

Πρόσωπα Χτες
Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό

Η σκληρή αλήθεια για τον διάβολο της Τασμανίας

Stories Προχτές
Για ποιον λόγο, δεν μπορούμε να καταλάβουμε

Πώς ένας έφηβος αποκάλυψε μυστικό 80 ετών από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του

Stories Προχτές
Βρήκε το κομμάτι που έλειπε από το θλιβερό παρελθόν της οικογένειάς του.