E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Είναι πράγματι έξυπνη επιλογή για το περιβάλλον τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα;

Τι θα διαλέξεις;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/1/2023 | 00:15

Είναι πράγματι έξυπνη επιλογή για το περιβάλλον τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα;
Φωτογραφία από Mike B

Είναι 2023 και οι προθεσμίες μας για να κάνουμε οτιδήποτε για να μειώσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι πιο κοντά από ποτέ, πρέπει να βρούμε καλύτερες εναλλακτικές για τα πάντα, ειδικά με τις μεταφορές. Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα είναι εάν τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα είναι πραγματικά καλά για το περιβάλλον ή όχι.

Πρώτα απ 'όλα, τόσο τα EV όσο και τα ICEV παράγουν εκπομπές κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ωστόσο, τα στάδια εξόρυξης και κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων θα αποδώσουν πολύ περισσότερο CO2 από τα συμβατικά οχήματα, λόγω της τεράστιας ποσότητας μπαταριών που απαιτούνται για κάθε πακέτο μπαταριών EV.

Όλα έχουν να κάνουν με τις μπαταρίες! Οι μπαταρίες στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα είναι τεράστιες. Καταλαμβάνουν ως επί το πλείστον το μεγαλύτερο μέρος του δαπέδου ολόκληρου του αυτοκινήτου με χιλιάδες μπαταρίες συνδεδεμένες σε συνδυασμό σειρών και παράλληλων κυκλωμάτων, πράγμα που σημαίνει ότι είναι καλωδιωμένες έτσι ώστε η τάση και η ένταση τους να διπλασιάζονται. Ενα μέσο πακέτο μπαταριών για EV μπορεί να παράγει έως και 400 Volt και 1500 Amps, αυτό είναι τρομερά ισχυρό! Για να το θέσουμε αλλιώς, αυτή είναι περισσότερη ισχύς από ό,τι μπορείτε να πάρετε από το σπίτι σας, το οποίο συνήθως αντλεί 110V και περίπου 100-300A από το ηλεκτρικό δίκτυο.

Η κατασκευή μιας μέσης μπαταρίας EV μπορεί να παράγει οπουδήποτε από 2-16 μετρικούς τόνους CO2, και πάλι, αυτή είναι μόνο η μπαταρία, ενώ ένα ολόκληρο συμβατικό όχημα θα παράγει μόνο περίπου 4-6 μετρικούς τόνους CO2.

Αλλά τα EV έχουν σκοπό την εξοικονόμηση εκπομπών CO2 κατά τη χρήση και όχι κατά την κατασκευή τους. 

Συνολικά, ένα συμβατικό όχημα θα εκπέμπει συνολικά περίπου 57 μετρικούς τόνους CO2 κατά τη διάρκεια ζωής του, ενώ ένα ηλεκτρικό όχημα εκπέμπει μόνο 28 μετρικούς τόνους στη διάρκεια ζωής του, και παρόλο που στα πρώτα του χρόνια, όπου η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας είναι αναποτελεσματική, είναι ακόμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα συμβατικά οχήματα!

Αυτή είναι λοιπόν η απάντησή σου! Τα EV δεν είναι στα καλύτερά τους αυτή τη στιγμή, αλλά παρόλα αυτά, είναι πραγματικά καλά για το περιβάλλον.

Λέγεται πως η ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης για EV θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών στην κατασκευή και την εξόρυξη, καθώς αυτές οι μπαταρίες θα χρειάζονται λιγότερο μέταλλο, καθώς και μια πιο αποδοτική και ανθεκτική εναλλακτική λύση σε μπαταρίες ιόντων λιθίου ή πολυμερών λιθίου που επιλύουν τους κινδύνους του χειρισμού και της ανακύκλωσης των μπαταριών EV, καθώς επίσης θα κάνει τα EV πιο ελκυστικά σε περισσότερους ανθρώπους, καθώς θα φορτίζουν πιο γρήγορα και θα διαρκούν περισσότερο! 

Και τα υβρίδια;

Κατά την κατασκευή, έχετε υψηλές εκπομπές CO2 και κατά τη λειτουργία τους εκπέμπουν και CO2. Kαταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τα συμβατικά οχήματα, γι' αυτό είναι η πιο δημοφιλής "οικολογική" επιλογή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν επίσης μια μπαταρία που παρήγαγε πολύ CO2 κατά την κατασκευή και το κόστος λειτουργίας δεν είναι αρκετά καλό για να αντισταθμίσει το κόστος κατασκευής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι καλύτερα για το περιβάλλον από τα βενζινοκίνητα αντίστοιχά τους, και ναι, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν, αλλά να ξέρετε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι η καλύτερη πορεία δράσης μας προς το μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η μόνη χώρα στον κόσμο χωρίς κουνούπια – Και δεν είναι τύχη, είναι επιστήμη

Νέα Εποχή 20.12.2025
Το παράδοξο νησί με λίμνες, υγρασία και ηφαίστεια που κατάφερε -χάρη στο κλίμα και τη φυσική- να μείνει για πάντα εκτός χάρτη των κουνουπιών

Αυτή είναι η χώρα της Ευρώπης με το μεγαλύτερο πρόβλημα αδέσποτων – Και η Ελλάδα στη «μαύρη» λίστα

Νέα Εποχή 20.12.2025
Ιστορικά λάθη, ανεπαρκείς πολιτικές και μαζικές εγκαταλείψεις εκτόξευσαν τον αριθμό των αδέσποτων σε Ρουμανία, Τουρκία, Ελλάδα και Βαλκάνια

Ο Έλληνας που άλλαξε για πάντα τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας

Πρόσωπα 20.12.2025
Οι Beatles, ο Noel Gallagher και ο Lenny Kravitz έχουν κάτι κοινό

Η σκοτεινή αλήθεια πίσω από την ιστορία της Elisa Day ‑ Ο θρύλος που ενέπνευσε διάσημο τραγούδι

Stories 20.12.2025
Μια ιστορία ομορφιάς, εμμονής και αίματος - πίσω από ένα τραγούδι που στοιχειώνει ακόμα τις ψυχές των ακροατών

Το λεπτό που 3 εκατομμύρια άνθρωποι στέκονται ακίνητοι

Stories 20.12.2025
Λίγες φορές πλέον ανατριχιάζουμε

Ο ποδοσφαιριστής που μίσησαν Καθολικοί και Προτεστάντες

Αθλητισμός 20.12.2025
Το 1989 ο Μο Τζονστον έκανε κάτι... σχεδόν ασυγχώρητο για τους οπαδούς

Γεγονότα της χρονιάς 2025: Χρονιά – ρεκόρ στις φυσικές καταστροφές

Stories Χτες
Η χρονιά που οι αριθμοί έπαψαν να μοιάζουν θεωρητικοί

17 πλατάνια στη σκεπή της: Η ελληνική εκκλησία–θαύμα που μπήκε στο Guinness και δεν γκρεμίζεται με τίποτα

Ιστορικά Χτες
Ένα μοναδικό φαινόμενο πίστης και φύσης που αψηφά τους νόμους της λογικής και έχει καταγραφεί στο Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες

Από το μπαλέτο στη Wall Street: Πώς η Luana Lopes Lara έγινε δισεκατομμυριούχος στα 29

Πρόσωπα Χτες
Στα 29 της χρόνια, κατάφερε να γίνει η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος

Η ληστεία του αιώνα στην Ελλάδα; Η απάντηση δεν είναι αυτή που φαντάζεσαι

Stories Χτες
Υποθέσεις που έμειναν ανεξιχνίαστες και ποσά που ζαλίζουν

Η Ευρώπη λέει «ναι» στην ασφαλή άμβλωση: Τι αλλάζει για εκατομμύρια γυναίκες;

Stories Χτες
Μεγάλη νίκη για το κίνημα πολιτών «My Voice, My Choice».