E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Είναι πράγματι έξυπνη επιλογή για το περιβάλλον τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα;

Τι θα διαλέξεις;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 28/1/2023 | 00:15

Είναι πράγματι έξυπνη επιλογή για το περιβάλλον τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα;
Φωτογραφία από Mike B

Είναι 2023 και οι προθεσμίες μας για να κάνουμε οτιδήποτε για να μειώσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι πιο κοντά από ποτέ, πρέπει να βρούμε καλύτερες εναλλακτικές για τα πάντα, ειδικά με τις μεταφορές. Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα είναι εάν τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα είναι πραγματικά καλά για το περιβάλλον ή όχι.

Πρώτα απ 'όλα, τόσο τα EV όσο και τα ICEV παράγουν εκπομπές κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ωστόσο, τα στάδια εξόρυξης και κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων θα αποδώσουν πολύ περισσότερο CO2 από τα συμβατικά οχήματα, λόγω της τεράστιας ποσότητας μπαταριών που απαιτούνται για κάθε πακέτο μπαταριών EV.

Όλα έχουν να κάνουν με τις μπαταρίες! Οι μπαταρίες στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα είναι τεράστιες. Καταλαμβάνουν ως επί το πλείστον το μεγαλύτερο μέρος του δαπέδου ολόκληρου του αυτοκινήτου με χιλιάδες μπαταρίες συνδεδεμένες σε συνδυασμό σειρών και παράλληλων κυκλωμάτων, πράγμα που σημαίνει ότι είναι καλωδιωμένες έτσι ώστε η τάση και η ένταση τους να διπλασιάζονται. Ενα μέσο πακέτο μπαταριών για EV μπορεί να παράγει έως και 400 Volt και 1500 Amps, αυτό είναι τρομερά ισχυρό! Για να το θέσουμε αλλιώς, αυτή είναι περισσότερη ισχύς από ό,τι μπορείτε να πάρετε από το σπίτι σας, το οποίο συνήθως αντλεί 110V και περίπου 100-300A από το ηλεκτρικό δίκτυο.

Η κατασκευή μιας μέσης μπαταρίας EV μπορεί να παράγει οπουδήποτε από 2-16 μετρικούς τόνους CO2, και πάλι, αυτή είναι μόνο η μπαταρία, ενώ ένα ολόκληρο συμβατικό όχημα θα παράγει μόνο περίπου 4-6 μετρικούς τόνους CO2.

Αλλά τα EV έχουν σκοπό την εξοικονόμηση εκπομπών CO2 κατά τη χρήση και όχι κατά την κατασκευή τους. 

Συνολικά, ένα συμβατικό όχημα θα εκπέμπει συνολικά περίπου 57 μετρικούς τόνους CO2 κατά τη διάρκεια ζωής του, ενώ ένα ηλεκτρικό όχημα εκπέμπει μόνο 28 μετρικούς τόνους στη διάρκεια ζωής του, και παρόλο που στα πρώτα του χρόνια, όπου η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας είναι αναποτελεσματική, είναι ακόμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα συμβατικά οχήματα!

Αυτή είναι λοιπόν η απάντησή σου! Τα EV δεν είναι στα καλύτερά τους αυτή τη στιγμή, αλλά παρόλα αυτά, είναι πραγματικά καλά για το περιβάλλον.

Λέγεται πως η ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης για EV θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών στην κατασκευή και την εξόρυξη, καθώς αυτές οι μπαταρίες θα χρειάζονται λιγότερο μέταλλο, καθώς και μια πιο αποδοτική και ανθεκτική εναλλακτική λύση σε μπαταρίες ιόντων λιθίου ή πολυμερών λιθίου που επιλύουν τους κινδύνους του χειρισμού και της ανακύκλωσης των μπαταριών EV, καθώς επίσης θα κάνει τα EV πιο ελκυστικά σε περισσότερους ανθρώπους, καθώς θα φορτίζουν πιο γρήγορα και θα διαρκούν περισσότερο! 

Και τα υβρίδια;

Κατά την κατασκευή, έχετε υψηλές εκπομπές CO2 και κατά τη λειτουργία τους εκπέμπουν και CO2. Kαταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τα συμβατικά οχήματα, γι' αυτό είναι η πιο δημοφιλής "οικολογική" επιλογή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν επίσης μια μπαταρία που παρήγαγε πολύ CO2 κατά την κατασκευή και το κόστος λειτουργίας δεν είναι αρκετά καλό για να αντισταθμίσει το κόστος κατασκευής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι καλύτερα για το περιβάλλον από τα βενζινοκίνητα αντίστοιχά τους, και ναι, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν, αλλά να ξέρετε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι η καλύτερη πορεία δράσης μας προς το μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Κίνα ξαναγράφει τους όρους του γάμου – και οι γυναίκες ανησυχούν

Stories 05.11.2025
Ό,τι πλήρωσες, δικό σου: Η Κίνα αλλάζει τους κανόνες του γάμου

Δεν το φαντάζεσαι: Το χρώμα του αυτοκινήτου σου μπορεί να σου «τρώει» βενζίνη!

Νέα Εποχή 05.11.2025
νας μηχανικός εξηγεί γιατί η λάθος απόχρωση στο όχημά σου μπορεί να αυξάνει την κατανάλωση και να «ψήνει» το πορτοφόλι σου

Ο άνθρωπος που γύρισε από τον θάνατο: Ο μοναδικός επιζών της Air India και το ψυχολογικό του μαρτύριο

Πρόσωπα 05.11.2025
Ο Viswashkumar Ramesh ζει με τις πληγές της συντριβής της Air India

Πώς βρέθηκε η Shein στη μέση ενός σκανδάλου

Stories 05.11.2025
Υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί όλο το εμπόρευμα;

Η Ελένη έφτιαξε έναν γαλαξία για να χωρέσουν όλα τα παιδικά όνειρα

Πρόσωπα Χτες
Από τα μικροβιολογικά εργαστήρια στον γαλαξία του Skylene

Η Ελληνίδα βασίλισσα που εξολόθρευσε όλους τους άντρες του νησιού της

Stories Χτες
Η γυναίκα που έσωσε τον πατέρα της από το μαχαίρι των ίδιων των γυναικών της πόλης της και βρέθηκε σκλάβα, βασίλισσα και τραγική ηρωίδα στην ίδια ζωή

Ατίθασα Νιάτα: Η ηθοποιός που έχασε τα πάντα σε πέντε λεπτά

Πρόσωπα Χτες
Η αόρατη μάχη της Σαμπρίν Γκένετ: Πώς μια απλή επέμβαση άλλαξε τα πάντα

Δάσκαλος έφτιαξε προσθετικό χέρι για μαθητή του με λιγότερα απ’ όσα κοστίζει ένα γεύμα

Stories Χτες
Ένας δάσκαλος, ένας 3D εκτυπωτής και ένα θαύμα στην τάξη του Κεντάκι

ΗΠΑ: Χρειάζεται η χώρα μια επανάσταση;

Stories Χτες
Πρωτοφανή πράγματα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Grand Egyptian Museum: Ανοιξε τις πύλες του το μεγαλύτερο μουσείο αρχαιοτήτων στον κόσμο

Stories Προχτές
100.000 εκθέματα, τα 5.000 που βρέθηκαν στον τάφο του Τουταγχαμών για πρώτη φορά μαζί

Η γιαγιά των Απαλαχίων: Περπάτησε 3.500 χλμ στα 80 της και μπήκε στην ιστορία χωρίς να το ξέρει

Stories Προχτές
Η 80χρονη που νίκησε τα βουνά: Πώς μια δασκάλα από το Μίσιγκαν έγινε θρύλος της πεζοπορίας