E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι βρίσκεται πίσω από τις απολύσεις των κολοσσών της τεχνολογίας

Έχουν χαθεί περισσότερες από 120.000 θέσεις εργασίας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 17/11/2022 | 12:18

Τι βρίσκεται πίσω από τις απολύσεις των κολοσσών της τεχνολογίας

Οι κολοσσοί της τεχνολογίας και μάλιστα ο ένας μετά τον άλλον, κάνουν μαζικές απολύσεις χιλιάδων εργαζόμενων, τη στιγμή που ταυτόχρονα καταγράφουν μείωση των εσόδων τους, μετά τη διαρκή άνοδο που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Μετά την εξαγορά του Twitter, ο Elon Musk απέλυσε σχεδόν τους μισούς εργαζόμενους. Σε όσους δεν απέλυσε, έστειλε ένα email με το οποίο τους ζήτησε να ακολουθήσουν ένα «σκληροπυρηνικό πρόγραμμα» εργασίας, με πολλές ώρες κάθε εβδομάδα και υπό πολλή πίεση.

Η «σκυτάλη» πέρασε στη Meta, που απέλυσε 11.000 εργαζομένους, ενώ αυτή την εβδομάδα η Amazon επιβεβαίωσε ότι περίπου 10.000 άτομα θα χάσουν τη δουλειά τους. Αυτές δεν είναι οι μόνες περιπτώσεις. Για παράδειγμα η Snap είχε ανακοινώσει τον Αύγουστο ότι θα απολύσει το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της, που εκείνη τη στιγμή αριθμούσαν 6.500 άτομα.

Παγκοσμίως, περισσότερες από 120.000 δουλειές έχουν χαθεί, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Layoffs.fyi, που καταγράφει τις απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το BBC επιχειρεί να εξηγήσει τι βρίσκεται πίσω από το κύμα απολύσεων στους κολοσσούς αυτού του κλάδου.

Οι λάθος υπολογισμοί

Όταν εξαιτίας της πανδημίας οι ζωές μας μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο, οι τεχνολογικοί κολοσσοί γνώρισαν άνθιση και τα στελέχη τους πίστευαν ότι οι καλές- για εκείνους- εποχές θα κρατήσουν.

Για παράδειγμα, η Meta προσέλαβε περισσότερους από 15.000 ανθρώπους τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Τώρα, στελέχη που ανακοινώσουν απολύσεις λένε ότι έκαναν λάθος υπολογισμούς.

«Πήρα την απόφαση να μειώσουμε σημαντικά τις επενδύσεις μας», είπε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στους εργαζομένους της Meta, μετά την απόλυση του 13% του εργατικού δυναμικού. «Δυστυχώς, αυτό δεν εξελίχθηκε με τον τρόπο που περίμενα», συμπλήρωσε.

Οι αλλαγές της αγοράς

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές τεχνολογικές εταιρείες. Όμως, στον κλάδο της διαφήμισης έχουν συγκεντρωθεί «μαύρα σύννεφα». Εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ολοένα μεγαλύτερη αντίθεση στις παρεμβατικές διαφημιστικές πρακτικές. Για παράδειγμα, η Apple δυσκόλεψε την παρακολούθηση της online δραστηριότητας των χρηστών και την πώληση αυτών των δεδομένων σε διαφημιστές.

Καθώς η οικονομία άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, πολλές εταιρείες μείωσαν τον προϋπολογισμό τους για τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας, η αύξηση των επιτοκίων επίσης έχει πλήξει της εταιρείες.

«Ήταν ένα πραγματικά απογοητευτικό τρίμηνο κερδών για πολλές μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Κανένας δεν άτρωτος», τόνισε ο αναλυτής Πάολο Πεσκατόρε της PP Foresight.

Ακόμη και η Apple έχει επιδείξει προσοχή και ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ δήλωσε ότι η εταιρεία «ακόμη προσλαμβάνει» αλλά μόνο «μελετημένα».

Η Amazon απέδωσε τις απολύσεις που κάνει στο «ασυνήθιστο και αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον», το οποίο ανάγκασε την εταιρεία να δώσει προτεραιότητα σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες.

«Στο πλαίσιο της ετήσιας διαδικασίας αναθεώρησης του λειτουργικού σχεδιασμού μας, πάντα εξετάζουμε κάθε επιχείρησή μας και τι πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να αλλάξουμε», δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας, Κέλι Ναντέλ.

«Δεδομένου του τρέχοντος μακροοικονομικού περιβάλλοντος- όπως και αρκετών ετών γρήγορων προσλήψεων- κάποιες ομάδες κάνουν προσαρμογές, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις σημαίνει ότι συγκεκριμένοι ρόλοι δεν είναι πλέον απαραίτητοι. Δεν παίρνουμε ελαφρά αυτή την απόφαση και εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε όποιους εργαζομένους μπορεί να επηρεαστούν», συμπλήρωσε.

Μείωση του κόστους

Επιπλέον, οι επενδυτές ασκούν πίεση για τη μείωση του κόστους, κατηγορώντας τις εταιρείες ότι έχουν υπερδιογκωθεί και πως καθυστερούν να ανταποκριθούν στα σημάδια της επιβράδυνσης.

Σε ανοιχτή επιστολή προς την Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google και του YouTube, ο επενδυτής Κρίστοφερ Χον ζήτησε να γίνουν περικοπές σε υπαλλήλους και μισθούς.

Η Alphabet, έγραψε ο Χον, έπρεπε να είναι πιο συγκρατημένη με τα κόστη και να περικόψει τις απώλειες από πρότζεκτ όπως εκείνο της εταιρείας αυτόνομων οχημάτων, Waymo.

Κάποιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι υπάρχει μικρότερη ανοχή σε μεγάλες δαπάνες για high-tech στοιχήματα- όπως η εικονική πραγματικότητα ή τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα- που μπορεί να μην αποδώσουν βραχυπρόθεσμα.

Επιπλέον, επενδυτές θεωρούν ότι οι υψηλοί μισθοί και τα προνόμια που απολαμβάνουν κάποιοι σε αυτό τον κλάδο είναι μη βιώσιμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο «κανόνας του 80%» που ακολουθεί ο Μαρκ Ζουκερμπεργκ

Stories 13.09.2025
Τον ακολουθούσαν και οι Albert Einstein και Steve Jobs

Τελικά η ζωή των Μορμόνων είναι μια μεγάλη φούσκα;

Stories 13.09.2025
Μια σειρά στο Hulu έρχεται να τινάξει στον αέρα όλα τα κλισέ, αν και...

Ένα χωριό με λεβάντες και... νεύρα! Γιατί οι κάτοικοι θέλουν τους τουρίστες μόνο τις καθημερινές

Stories 13.09.2025
Η ισπανική πόλη που δεν θέλει τουρίστες τα Σαββατοκύριακα

Οι... «Υπολογίστριες»: Η ξεχασμένη γυναικεία δουλειά που έφτιαξε το μέλλον

Πρόσωπα 13.09.2025
Πριν οι υπολογιστές γίνουν μηχανές, ήταν γυναίκες. Κυριολεκτικά.

Η ταραχώδης ζωή της Αγκάθα Κρίστι

Πρόσωπα 13.09.2025
Οι σταθμοί στη ζωή της που τη σημάδεψαν

Το μονοπάτι του Όρεγκον: Ο αηδιαστικός λόγος που πολλοί άνθρωποι σκοτώθηκαν διασχίζοντάς το

Ιστορικά 13.09.2025
Η ιστορία του ανθρώπου είναι γεμάτη από τέτοιες ιστορίες

Τι θα γινόταν αν δεν βυθιζόταν ο Τιτανικός;

Ιστορικά 13.09.2025
Οι πολλές συνέπειες του ναυαγίου

Ο πιο «τυχερός άνθρωπος της Καρδίτσας» και το τραγικό τέλος του

Stories 13.09.2025
«Μακάρι να είχα σκίσει αυτό το λαχείο»

Η ενηλικίωση που περίμενε τέσσερις δεκαετίες η ιαπωνική μοναρχία

Stories Χτες
Η μείωση του πληθυσμού έφτασε και στην αυτοκρατορική οικογένεια

Στην Ελβετία πάνε στη δουλειά… κολυμπώντας στο ποτάμι!

Νέα Εποχή Χτες
Όταν τα νερά είναι τόσο καθαρά που το πρωινό δρομολόγιο γίνεται… βουτιά αναψυχής

Μια Ελληνίδα στο χαρέμι: Το μιούζικαλ που ξεγέλασε όλη την Ελλάδα ‑ Πού γυρίστηκε

Stories Χτες
Το μυστικό πίσω από τη θρυλική ταινία του Δαλιανίδη