E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Το TikTok μοιάζει με κοκαΐνη και ίσως καταστρέψει το ίντερνετ»

Προειδοποιούν αναλυτές της Wall Street

Δημοσίευση 25/8/2022 | 19:16

«Το TikTok μοιάζει με κοκαΐνη και ίσως καταστρέψει το ίντερνετ»

Το TikTok έχει αποδειχθεί τόσο δημοφιλές και εθιστικό που κορυφαίοι αναλυτές της Wall Street κατάφεραν να σκεφτούν μόνο μια πειστική σύγκριση- το κρακ κοκαΐνης, δηλαδή η μορφή κοκαΐνης, που μπορεί να καπνιστεί.

Αγγίζοντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες σε περίπου πέντε χρόνια, η εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας έχει αντικαταστήσει «το βάσανο της απόφασης τι να παρακολουθήσετε και τις "βαρετές" εικόνες status update" με μια "συρροή από μίνι βίντεο που τροφοδοτούνται από έναν κινεζικής ιδιοκτησίας black-box αλγόριθμο», έγραψαν οι αναλυτές της Bernstein Research.

«Ο αλγόριθμος έσπρωχνε το πιο viral περιεχόμενο απευθείας στον χρήστη, παρέχοντας την μια δόση ενδορφίνης μετά την άλλη με κάθε swipe», ανέφεραν οι αναλυτές. «Οι επιδράσεις της κοκαΐνης χρειάζονται χρόνο για να επέλθουν, ενώ η επίδραση του κρακ είναι ακαριαία, αλλά εξασθενεί γρήγορα, οδηγώντας τον χρήστη να αναζητήσει νέα "δόση". Το κρακ είναι απίστευτα εθιστικό».

Οι άλλες μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, με επικεφαλής το Facebook (η κοκαΐνη στην προκειμένη σύγκριση), έσπευσαν να ανταγωνιστούν, δημιουργώντας μια «ψηφιακή επιδημία κρακ», σύμφωνα με σημείωμα των αναλυτών με τίτλο «Has TikTok ruined the Internet?».

Στους πιο αξιοσημείωτους κλώνους συγκαταλέγεται το Reels, που ξεκίνησε στο Instagram το 2020. Το Snapchat Spotlight ήρθε την ίδια χρονιά, ακολουθούμενο από τα YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins του Pinterest και Fast Laughs του Netflix. Στο παιχνίδι μπήκε και η Amazon, με κάτι που ονομάζεται «Inspire» και φέρεται να είναι υπό δοκιμή.

Είναι μια ακραία σύγκριση, δεδομένου ότι το κρακ σκότωσε χιλιάδες ανθρώπους. Και οι αναλυτές της Bernstein δεν υπονοούν ότι το TikTok θα σκοτώσει πραγματικά κάποιον. Όμως το «πόρισμά» τους και η αυστηρή περιγραφή της εθιστικότητας του TikTok καταδεικνύει την επιτυχία της πλατφόρμας και τον πιθανό αντίκτυπο στην ψηφιακή οικονομία.

Παρά τη μέχρι στιγμής περιορισμένη δυνατότητα χρηματικής αξιοποίησης των βίντεο μέσω αποτελεσματικών διαφημίσεων (οι χρήστες μπορούν να κάνουν γρήγορο scroll και να αγνοήσουν εντελώς τις διαφημίσεις), το ενδιαφέρον των χρηστών αυξάνεται.

Μόνο το TikTok είναι έτοιμο να απορροφήσει το 16% των παγκόσμιων ψηφιακών διαφημιστικών δαπανών φέτος. Το Facebook λέει ότι τα Reels αντιπροσωπεύουν πλέον το 25% του συνολικού χρόνου που δαπανάται στο Instagram και το YouTube λέει ότι 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι παρακολουθούν 30 δισεκατομμύρια Shorts κάθε μήνα.

Αν και οι αναλυτές παραδέχθηκαν ότι το ίντερνετ χαρακτηρίζεται ανέκαθεν από το «evolve or die» και το σύντομο βίντεο είναι απλώς η τελευταία εξέλιξη των μέσων ενημέρωσης, βλέπουν πιθανά μειονεκτήματα για τους χρήστες, τους δημιουργούς περιεχομένου και τους διαφημιστές.

Είναι πιθανό να υπάρξει περαιτέρω διάβρωση του ανθρώπινου χρόνου προσοχής, ενώ οι πλατφόρμες, οι δημιουργοί και οι διαφημιστές θα δουν τις επιχειρήσεις τους να απαξιώνονται, καθώς το σύντομο βίντεο μπορεί να «αποδυναμώσει τη νομισματοποίηση του χρόνου των χρηστών σε ολόκληρη τη βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων».

Ένα από τα κεντρικά ζητήματα για πλατφόρμες και διαφημιζόμενους αυτή τη στιγμή είναι η περιορισμένη και σε ορισμένες περιπτώσεις ανύπαρκτη δυνατότητα προβολής διαφημίσεων σε βίντεο μικρής διάρκειας. Μια direct response ad (διαφήμιση άμεσης ανταπόκρισης) είναι μια διαφήμιση όπου ο χρήστης καλείται να κάνει κάτι, όπως κλικ, εγγραφή ή αγορά, δίνοντας στους διαφημιστές καλύτερη αίσθηση για το αν οι διαφημίσεις τους λειτουργούν και πόσο πρέπει να πληρώνουν γι' αυτές.

Η Bernstein Research προβλέπει ότι ακόμη περισσότερο περιεχόμενο θα γίνει σύντομο βίντεο, βλέποντας ακόμη και την πιθανότητα να αντικατασταθούν τα σημερινά γεμάτα εικόνες και βίντεο news feeds σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες από σύντομα βίντεο. Εάν εταιρείες όπως το Facebook, το YouTube και το TikTok δεν μπορούν να βρουν πώς να κάνουν τις διαφημίσεις να λειτουργούν σε βίντεο μικρού μήκους, «οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι σοβαρές», προειδοποίησαν οι αναλυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το τεχνητό νησί των δισεκατομμυριούχων που έφερε προβλήματα στο Μαϊάμι

Stories 22.06.2025
Το νησί των δισεκατομμυριούχων μυρίζει… σκάνδαλο

Η 17χρονη που επέζησε από πτώση αεροπλάνου και έβγαλε σκουλήκια από το χέρι της με… βενζίνη

Πρόσωπα 22.06.2025
Η κοπέλα που επέζησε από αεροπορική τραγωδία, ενώ 91 επιβάτες σκοτώθηκαν – Το σώμα της έγινε ένα με τη ζούγκλα, αλλά η ψυχή της αρνήθηκε να πεθάνει

Τα πιο ξεχωριστά φυτά και βότανα που θα συναντήσεις στον Εθνικό Κήπο της Αθήνας

Περιβάλλον 22.06.2025
Μια όαση στο κέντρο της πόλης που απαρτίζεται από 7.000 δένδρα, 40.000 θάμνους και άλλα φυτά, που ανήκουν σε 519 είδη και ποικιλίες!

10 αποφθέγματα του καταραμένου ποιητή Αρθούρ Ρεμπό

Stories 22.06.2025
Ένα παιδί - θαύμα που έζησε και πέθανε γρήγορα

Jack Black: Η σκληρή ζωή πίσω από το πιο πλατύ χαμόγελο

Πρόσωπα 22.06.2025
Πέρασε πολλά για να φτάσει μέχρι την σημερινή του ευτυχία

Η κόντρα των Αγγλων με τους Γάλλους φτάνει μέχρι και τις καθημερινές εκφράσεις...

Ιστορικά Χτες
Μια απλή φράση, που χρησιμοποιείται αντίστροφά στις δυο γλώσσες

10 χρόνια με το ίδιο θερμός, oδήγησαν στον θάνατο έναν άντρα στην Ταϊβάν

Stories Χτες
Η αλήθεια που ανακάλυψαν οι γιατροί σοκάρει

Η οικογενειακή ιστορία του Τζάκι Τσαν είναι πιο τρελή κι απ’ τις ταινίες του

Πρόσωπα Χτες
Πατέρας κατάσκοπος, μητέρα λαθρέμπορος οπίου