E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Όταν η Volvo εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας έκανε κάτι σπουδαίο

Μια απόφαση που έσωσε άμεσα χιλιάδες ζωές

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/8/2022 | 00:29

Όταν η Volvo εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας έκανε κάτι σπουδαίο
@caranddriver.com

Στις 13 Αυγούστου του 1959, ο μηχανικός της Volvo Nils Bohlin, εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Τη δεκαετία του 1950, οι πιλότοι και οδηγοί αγώνων φορούσαν ιμάντες. Αλλά οι ζώνες ασφαλείας που τοποθετούνταν στα αυτοκίνητα, είχαν μια υποτυπώδη συγκράτηση σε δυο σημεία. Και αρκετές φορές, αυτό προκαλούσε περισσότερο κακό, αντί για καλό.

Όταν η Volvo λοιπόν είχε στα χέρια της αυτή την πατέντα, επέλεξε να μην κερδίσει χρήματα από αυτό, αλλά να τη δώσει δωρεάν και στους υπόλοιπους κατασκευαστές αυτοκινήτων, γιατί πίστευαν ότι είχε περισσότερη αξία ως ένα δωρεάν εργαλείο που σώζει ζωές και όχι ως ένα εμπορικό προϊόν.

Ο διευθυντής της εταιρείας Alan Dessel είχε πει πως «η απόφαση να απελευθερώσουμε την πατέντα της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων ήταν ένα όραμα σύμφωνο με την κατευθυντήρια γραμμή της εταιρείας για την ασφάλεια».

Ο Nils Bohlin

@arnoldclark.com

Ο Nils Bohlin έλαβε ένα χρυσό μετάλλιο από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία Μηχανικής επιστήμης το 1995. Ο ίδιος ήταν πρώην μηχανικός αεροσκαφών στη Saab και γνώριζε ότι μια αποτελεσματική ζώνη θα έπρεπε μα απορροφά τη δύναμη από όλο το σώμα και ταυτόχρονα, να είναι τόσο εύκολη στη χρήση της, που ακόμα και ένα παιδί να μπορούσε να την κουμπώσει.

Η έξυπνη λύση που βρήκε ήταν ο συνδυασμός μιας ζώνης στην περιοχή της κοιλιάς και μιας διαγώνιας στο στήθος. Τη σχεδίασε έτσι ώστε οι ιμάντες να κουμπώνουν χαμηλά δίπλα στο κάθισμα, ώστε να σχηματίζεται ένα «V». Με αυτόν τον συνδυασμό, ο ιμάντας θα παρέμενε στη θέση του και δεν θα μετατοπιζόταν κάτω από φορτίο.

Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη ζώνη έχει σώσει εκατομμύρια ζωές και εδώ και πολλά χρόνια τοποθετείται υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα. Και αυτό έγινε άμεσα, λόγω της απόφασης μιας εταιρείας να μην κοιτάξει το κέρδος αλλά την ασφάλεια των ανθρώπων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο «κανόνας του 80%» που ακολουθεί ο Μαρκ Ζουκερμπεργκ

Stories 13.09.2025
Τον ακολουθούσαν και οι Albert Einstein και Steve Jobs

Τελικά η ζωή των Μορμόνων είναι μια μεγάλη φούσκα;

Stories 13.09.2025
Μια σειρά στο Hulu έρχεται να τινάξει στον αέρα όλα τα κλισέ, αν και...

Ένα χωριό με λεβάντες και... νεύρα! Γιατί οι κάτοικοι θέλουν τους τουρίστες μόνο τις καθημερινές

Stories 13.09.2025
Η ισπανική πόλη που δεν θέλει τουρίστες τα Σαββατοκύριακα

Οι... «Υπολογίστριες»: Η ξεχασμένη γυναικεία δουλειά που έφτιαξε το μέλλον

Πρόσωπα 13.09.2025
Πριν οι υπολογιστές γίνουν μηχανές, ήταν γυναίκες. Κυριολεκτικά.

Η ταραχώδης ζωή της Αγκάθα Κρίστι

Πρόσωπα 13.09.2025
Οι σταθμοί στη ζωή της που τη σημάδεψαν

Το μονοπάτι του Όρεγκον: Ο αηδιαστικός λόγος που πολλοί άνθρωποι σκοτώθηκαν διασχίζοντάς το

Ιστορικά 13.09.2025
Η ιστορία του ανθρώπου είναι γεμάτη από τέτοιες ιστορίες

Τι θα γινόταν αν δεν βυθιζόταν ο Τιτανικός;

Ιστορικά 13.09.2025
Οι πολλές συνέπειες του ναυαγίου

Ο πιο «τυχερός άνθρωπος της Καρδίτσας» και το τραγικό τέλος του

Stories 13.09.2025
«Μακάρι να είχα σκίσει αυτό το λαχείο»

Η ενηλικίωση που περίμενε τέσσερις δεκαετίες η ιαπωνική μοναρχία

Stories Χτες
Η μείωση του πληθυσμού έφτασε και στην αυτοκρατορική οικογένεια

Στην Ελβετία πάνε στη δουλειά… κολυμπώντας στο ποτάμι!

Νέα Εποχή Χτες
Όταν τα νερά είναι τόσο καθαρά που το πρωινό δρομολόγιο γίνεται… βουτιά αναψυχής

Μια Ελληνίδα στο χαρέμι: Το μιούζικαλ που ξεγέλασε όλη την Ελλάδα ‑ Πού γυρίστηκε

Stories Χτες
Το μυστικό πίσω από τη θρυλική ταινία του Δαλιανίδη