E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η απίστευτη ιστορία του δημιουργού των Starbucks

Πως από πάμφτωχο παιδί δημιούργησε μια αυτοκρατορία

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 27/7/2022 | 00:07

Η απίστευτη ιστορία του δημιουργού των Starbucks

Στο χώρο του καφέ είναι η πιο αναγνωρίσιμη εταιρεία σε όλο τον κόσμο. Τα Starbucks έχουν καταφέρει να εδραιωθούν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο της πίτας από εγχώριους παίκτες σε όλες τις ηπείρους. Η αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε μερικά τρις δολάρια και πίσω από το τιμόνι της βρίσκεται ο Χάουαρντ Σουλτς.

Όμως τα πράγματα δεν ήταν πάντα ονειρικά για τον ζάμπλουτο επιχειρηματία. Γεννήθηκε σε μια πολύ φτωχή οικογένεια, με τις εισπρακτικές εταιρείες να έχουν μετατρέψει τη ζωή του πατέρα του σε εφιάλτη.

Ο μικρός τότε Χάουαρντ υποσχέθηκε ένα μόνο πράγμα. Να μην ξαναχρειαστεί να κρυφτεί από κανένα και να μην μεγαλώσει η δική του οικογένεια σε τετοιες συνθήκες.

Ξεκίνησε να εργάζεται σε μια εταιρεία στο Σιάτλ, που πουλούσε χύμα καφέ. Η εταιρεία λεγόταν Starbucks. Ξεκίνησε από οδηγός, έγινε πωλητής, έκανε ότι δουλειά υπήρχε. Σκοπός του ήταν να μάθει την λειτουργεία της εταιρείας, σε κάθε της κομμάτι.

Σε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι πάνω στο καφέ βρέθηκε στο Μιλάνο. Εκεί μαγεύτηκε από την ιεροτελεστία των Ιταλών και το πως μετέτρεπαν μία κούπα καφέ σε μαγική στιγμή. 

Γυρίζοντας πίσω, πρότεινε στους ιδιοκτήτες της εταιρείας να ανοίξουν καταστήματα, όπου θα φτιάχνουν τον καφέ και θα μπορούν οι πελάτες να κάθονται και να συναντιούνται με φίλους. Βρισκόμαστε πίσω στο μακρινό 1980.

Οι ιδιοκτήτες της Starbucks τον χλεύασαν και τον απέλυσαν. Εκείνος πείσμωσε και έφτιαξε το πρώτο του καφέ με δανεικά από φίλους και ανθρώπους πίστεψαν στο όραμά του. Είχε το όνομα «Il Giornale».

Το καφέ είχε τέτοια επιτυχία που σε λίγα χρόνια εξαγόρασε την εταιρεία από τους προηγούμενους εργοδότες του. Πήρε την Starbucks και κατάφερε να την κάνει συνώνυμο του ποιοτικού καφέ, δίνοντας σημασία στη άψογη και τυποποιημένη, χωρίς λάθη εξυπηρέτηση.

Σήμερα μετράει 28.000 καταστήματα σε 80 χώρες, με το brand name αξίζει περισσότερα από ΑΕΠ πολλών χωρών.

Κάτι για το οποίο πολλοί τον επαινούν, είναι ότι έβαλε το οικολογικό πρόβλημα μέσα στα καταστήματά του, αφού επένδυσε από νωρίς στην κατάργηση του πλαστικού, και στη δημιουργία συνείδησης του πελάτη να παίρνει τον καφέ του σε δική του κούπα, ώστε να μειωθούν οι ανάγκες σε πλαστικό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η αράχνη που «ενσαρκώνει» τη Θεωρία της Εξέλιξης

Stories 21.12.2025
Αυτό που συμβαίνει είναι σκληρό, αλλά αποτελεσματικό

Γιατί η Gen Z κάνει «στροφή» στη ρετρό τεχνολογία;

Νέα Εποχή 21.12.2025
Η κούραση από το «πάντα online»

Αυτά είναι τα πιο δυνατά διαβατήρια του πλανήτη: Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Stories 21.12.2025
Το πιο ισχυρό διαβατήριο στον κόσμο ανοίγει πόρτες σε 193 χώρες χωρίς βίζα.

Χασισοφυτεία με… βασιλική θέα: 225 δενδρύλλια μεγάλωναν δίπλα στο σπίτι του Καρόλου

Stories 21.12.2025
«Παραλίγο να μην χωρέσουν όλα τα τεκμήρια στο βαν μας»

Η χώρα που μετρά τους περισσότερους αιωνόβιους παγκοσμίως

Stories 21.12.2025
Περπάτημα, καλλιγραφία και 114 χρόνια ζωής

Το φαινόμενο των Sephora kids: Γιατί οι ανήλικοι έχουν πάθει τέτοια εμμονή με το skincare;

Stories 21.12.2025
Στο στόχαστρο τα καλλυντικά με αντιγηραντικά συστατικά για ανήλικους – Ξεκινά νέα προσπάθεια απαγόρευσης

Η «νοοτροπία των καβουριών» που έχει «εξαπλωθεί» και στους ανθρώπους

Πρόσωπα 21.12.2025
Και ποιος δεν την έχει δει γύρω του;

Όταν ένα ελληνικό πλοίο βρήκε μια 11χρονη στην μέση του ωκεανού

Stories 21.12.2025
Μια τραγωδία που αποκαλύφθηκε πολλά χρόνια μετά

Η μόνη χώρα στον κόσμο χωρίς κουνούπια – Και δεν είναι τύχη, είναι επιστήμη

Νέα Εποχή Χτες
Το παράδοξο νησί με λίμνες, υγρασία και ηφαίστεια που κατάφερε -χάρη στο κλίμα και τη φυσική- να μείνει για πάντα εκτός χάρτη των κουνουπιών