E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η ερώτηση που έκανε ο Στιβ Τζομπς και έκανε την Apple έναν κολοσσό 3 τρισ. δολαρίων

Σε κείνο το meeting του 1997 μπήκαν τα θεμέλια που θα έσωζαν την Apple από το κανόνι

Δημοσίευση 5/10/2018 | 08:36

Η ερώτηση που έκανε ο Στιβ Τζομπς και έκανε την Apple έναν κολοσσό 3 τρισ. δολαρίων

Η Apple έχει σήμερα κεφαλαιοποίηση στο 1 τρισ. δολάρια, πολύ μακριά από την εποχή που ήταν στο χείλος της καταστροφής, χωρίς ρευστότητα και προοπτικές.

Την εποχή δηλαδή που ρώτησε ο Στιβ Τζομπς αυτή τη βαθυστόχαστη ερώτηση που την επανέφερε σε τροχιά ανάκαμψης.

Όλα συνέβησαν σε ένα μικρό εταιρικό meeting στις 23 Σεπτεμβρίου 1997, με τον Τζομπς να έχει επιστρέψει εδώ και μόλις δυο μήνες στην Apple, καθώς τον είχαν διώξει το 1985. Η Apple είχε στην τράπεζα ρευστό να καλύψει τις υποχρεώσεις της για τις επόμενες 90 μέρες και το μέλλον φάνταζε το λιγότερο δυσοίωνο.

Ο Τζομπς, όπως θα δείτε στο σχετικό βίντεο, καταφεύγει σε έναν παθιασμένο λόγο και ρωτά την ερώτηση όχι του ενός εκατομμυρίου, αλλά του ενός τρισεκατομμυρίου, όπως αποδείχτηκε.

Αφού τους εκμυστηρευτεί πως έχει εξαλείψει το 70% σχεδόν των προϊόντων της εταιρίας, λέγοντας πως «παραείναι πολλά αυτά τα πράγματα. Η Apple έχει απομακρυνθεί από το να κάνει τα απλά πράγματα πολύ καλά», ρωτά: «Ποια είναι η Apple και ποια η θέση μας σε αυτόν τον κόσμο;».

Η απάντηση στην ερώτηση θα οδηγούσε στην εμβληματική σήμερα καμπάνια «Think Different» (Σκέψου Διαφορετικά), αυτή που την έστειλε σε τροχιά ανάπτυξης και την έκανε τη μεγαλύτερη εταιρία των ΗΠΑ. Να και η δική του απάντηση:

«Δεν είμαστε εδώ για να φτιάχνουμε κουτιά για τους ανθρώπους ώστε να κάνουν τις δουλειές τους, αν και το κάνουμε αυτό καλά. Η Apple είναι για κάτι περισσότερο από αυτό. Ο αξιακός πυρήνας της Apple είναι ότι πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι με πάθος μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο. Αυτοί οι άνθρωποι που είναι αρκετά τρελοί ώστε να πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο είναι αυτοί που το κάνουν τελικά».

Και μετά κατέληξε πως η Apple δεν θα διαφήμιζε πια τις ταχύτητες και τις δυνατότητες των υπολογιστών της, παρά μόνο πώς τα προϊόντα της μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες της, αυτούς τους τρελούς που θα αλλάξουν τον κόσμο…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΗΠΑ: Σβήνουν τα δικαιώματα των γυναικών από τις αναφορές ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Stories 04.10.2025
Η σιωπηλή διαγραφή που αλλάζει τα πάντα: Τι κρύβει η νέα έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

3 δείκτες προειδοποιούν για νέο κύμα ακρίβειας

Stories 04.10.2025
Ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9% τον Αύγουστο

Η χώρα που μετρά τους περισσότερους αιωνόβιους παγκοσμίως

Stories 04.10.2025
Περπάτημα, καλλιγραφία και 114 χρόνια ζωής

Το φαινόμενο των Sephora kids: Γιατί οι ανήλικοι έχουν πάθει τέτοια εμμονή με το skincare;

Stories 04.10.2025
Στο στόχαστρο τα καλλυντικά με αντιγηραντικά συστατικά για ανήλικους – Ξεκινά νέα προσπάθεια απαγόρευσης

Οι αποδείξεις Αμερικανού επιστήμονα ότι υπάρχει μεταθανάτια ζωή

Νέα Εποχή 04.10.2025
«Οι ασθενείς που αναζωογονούνται μετά την ανακοπή καρδιάς συχνά διηγούνται ότι ξαναζούν κάθε στιγμή της ζωής τους»

Πώς μια 80χρονη Κορεάτισσα κατάφερε να φτάσει στις φιναλίστ Miss Universe

Πρόσωπα 04.10.2025
Η ζωή είναι γεμάτη ωραίες εκπλήξεις

Τα 5 πιο παράξενα φυτά του κόσμου

Περιβάλλον 04.10.2025
Κάποια τα έχουμε και στην Ελλάδα!

«Και οι τοίχοι έχουν αυτιά»: Η μηχανή κατασκοπείας που πέρασαν 7 χρόνια για να ανακαλυφθεί

Ιστορικά 04.10.2025
Το κόλπο των Σοβιετικών και η δραματική ανακάλυψη