LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed
E-Daily

Κορωνοϊός: Πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά των δισεκατομμυρίων εμβολίων

Η παγκόσμια πρόκληση της μεταφοράς του εμβολίου για τον κορωνοϊό

Δημοσίευση 26/11/2020 | 20:24

Κορωνοϊός: Πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά των δισεκατομμυρίων εμβολίων

Πώς θα μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων κατά της Covid-19, όταν θα είναι τελικά έτοιμα;   

Οι επαγγελματίες της εφοδιαστικής αλυσίδας προετοιμάζονται για τη μεταφορά, τη συντήρηση, την αποθήκευση και τη διανομή του εμβολίου, προσπαθώντας να λύσουν εξισώσεις με πολλαπλούς αγνώστους.   

Πόσα εμβόλια θα χρειασθούν;   

Μεταξύ 12 και 15 δισεκατομμύρια δόσεις πρέπει να παραχθούν στον κόσμο, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών. «Τα σημερινά μοντέλα προβλέπουν ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά εμβόλια για να καλύψουν τον παγκόσμιο πληθυσμό πριν από το 2023 ή 2024», εκτιμά το Duke University που παρακολουθεί την αναδυόμενη αγορά 200 περίπου υποψήφιων εμβολίων.   

Όλα τα εμβόλια θα μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο;   

Τα εργαστήρια ετοιμάζουν δύο τύπους εμβολίων: ορισμένα, όπως το εμβόλιο Pfizer/BioNTech, θα απαιτήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες συντήρησης, μέχρι τους -80 βαθμούς Κελσίου, ενώ άλλα θα συντηρούνται σε πιο συμβατικές θερμοκρασίες μεταξύ -2 και -8 βαθμών Κελσίου. Ο πρώτος τύπος εμβολίου, που παραπέμπει σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μεταφοράς, «θα αφορά περί το 30% των δόσεων που θα διανεμηθούν στον κόσμο», εκτιμά ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, γενικός διευθυντής της Ceva (όμιλος CMA-CGM).   

Για το 70% του δεύτερου τύπου των εμβολίων, «εξακολουθούν να απαιτούνται ειδικές συνθήκες μεταφοράς/αποθήκευσης. Πρόκειται για φάρμακα και αυτά είναι πάντοτε ευαίσθητα, αλλά υπάρχουν λιγότερες τεχνικές δυσκολίες από τους -80 βαθμούς», λέει.   

Θα πάρουν το αεροπλάνο;   

Για τον διευθυντή της εταιρείας, το ήμισυ των εμβολίων θα μεταφερθεί οδικώς από τον τόπο παραγωγής στον τόπο αποθήκευσης και στη συνέχεια στα κέντρα εμβολιασμού. Το άλλο ήμισυ θα απαιτήσει μία διαδικασία μεταφοράς/αποθήκευσης/διανομής που θα συνδυάσει αεροπορική και χερσαία μεταφορά. Όλα θα εξαρτηθούν από τις αποστάσεις και τον επείγοντα χαρακτήρα της μεταφοράς.   

Πώς θα οργανωθεί η αεροπορική μεταφορά;   

«Θα υπάρξει ανάγκη για την οργάνωση κάποιου είδους αερογέφυρας», λέει ο Γκλιν Χιουζ, υπεύθυνος cargo της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (Iata). Η μεταφορά μίας δόσης για κάθε κάτοικο του πλανήτη θα απαιτήσει 8.000 μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη. Για να υπάρξει μία ιδέα των όγκων, τα 99 επιβατηγά μεγάλων αποστάσεων μπορούν κάθε ένα να μεταφέρουν 400.000 δόσεις, ενώ τα Boeing 777 cargo περισσότερο από ένα εκατομμύριο δόσεις.   

«Οι εμπορικές πτήσεις με ικανότητα μεταφοράς φορτίου στον χώρο των αποσκευών πρέπει να αυξηθούν», λέει ο διευθυντής της Iata Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ. «Τα σύνορα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να επιτρέψουν την διανομή». Η σημερινή ικανότητα μεταφοράς cargo είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της ζήτησης. Η κατάρρευση των αερομεταφορών έχει περιορίσει την προσφορά, αφού το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται στους χώρους των αποσκευών των εμπορικών πτήσεων.   

Πώς οργανώνονται οι μεταφορικές εταιρείες;   

Σε όλα τα επίπεδα, έχουν συγκροτηθεί task force, ομάδες εργασίες σε επίπεδο κρατών, τομέων δραστηριότητας και επιχειρήσεων για να εξετάσουν την κατάσταση της αγοράς στον τομέα της συσκευασίας, των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς, χερσαίων, αεροπορικών, θαλάσσιων. Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κατάστασης είναι ότι τα ίδια τα εργαστήρια θα ασχοληθούν με την πιστοποίηση των μέσων μεταφοράς.   

«Η σειρά είναι ότι ένας θεσμός ή υγειονομική αρχή μίας χώρας συνεργάζεται με ένα εργαστήριο, το εργαστήριο δίνει πιστοποίηση της δικής του αλυσίδας μεταφοράς/αποθήκευσης και είναι δουλειά δική του και των υπεργολάβων αυτή η αλυσίδα μεταφοράς/αποθήκευσης να πληροί τα κριτήρια», λέει ο γενικός διευθυντής της Ceva. 

Θα είναι όλος ο κόσμος έτοιμος;   

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες: οι ποσότητες προς μεταφοράν, οι θερμοκρασίες, τα χρονοδιαγράμματα, τα σχήματα διανομής κλπ. Όμως, οι επαγγελματίες του τομέα δηλώνουν ότι θα είναι έτοιμοι. Τον περισσότερο καιρό, οι αλυσίδες μεταφοράς της φαρμακοβιομηχανίας περνούν απαρατήρητες, δηλώνει ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, σημειώνοντας ότι η μεταφορά στους -80 βαθμούς Κελσίου υπάρχει ήδη για την μεταφορά οργάνων. «Αυτό που αλλάζει είναι ο όγκος και οι σχετικά σύντομοι χρόνοι». 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεσσαλονίκη: Νεκρός άνδρας μετά από σύγκρουση μοτοσικλέτας με λεωφορείο

Πριν 10 ώρες
Αδιευκρίνιστες οι συνθήκες της σύγκρουσης

Αντρέας Ρίγκο: Κατέγραφε με κάμερα τη στιγμή του τροχαίου ο Youtuber

Πριν 10 ώρες
Το «κόλπο» με τις μηχανές που οδήγησε τους δύο νεαρούς στον θάνατο

Έσπρωξε την έγκυο γυναίκα του από γκρεμό και γύρισε στο σημείο για να ποζάρει

Πριν 10 ώρες
O Τούρκος που φέρεται να σκότωσε την γυναίκα και το παιδί του για την αποζημίωση, επέστρεψε στο σημείο για να βγάλει φωτογραφίες

Λιγνάδης: Η ώρα της απολογίας

Πριν 10 ώρες
Πρώτα θα κριθεί η αίτηση ακυρότητας

«Μένουμε μέσα» και τις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου

Πριν 10 ώρες
Έρχεται νέο πακέτο μέτρων

Ερντογάν: «Η Αγία Σοφία μετατράπηκε σε τζαμί λόγω Νεοζηλανδών τρομοκρατών»

Πριν 10 ώρες
Μιλώντας σε συνέδριο του κυβερνώντος κόμματος, για πρώτη φορά μετονόμασε το Αιγαίο σε «θάλασσα των νησιών»

Υπόθεση Λιγνάδη: Η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο δικηγόρος του

Πριν 10 ώρες
Σε δύο άξονες κινείται η ένσταση απόλυτης ακυρότητας της προδικασίας

Στο πειθαρχικό του Δικηγορικού Συλλόγου Κούγιας και Βλάχος

Πριν 10 ώρες
Στο πειθαρχικό συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών καλούνται για εξηγήσεις οι δικηγόροι Αλέξης Κούγιας και Γιάννης Βλάχος, σχετικά με την υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη

Οι δύο περιοχές που μπαίνουν σε αυστηρό lockdown με εντολή Χαρδαλιά

Πριν 10 ώρες
Τα περιοριστικά μέτρα ισχύουν από Πέμπτη
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.