Τεράστια ανακάλυψη: Φάνηκε πρώτη φορά ο κοσμικός ιστός που συνδέει τους γαλαξίες

Δημοσίευση 4/10/2019 | 10:43

Οι κοσμολόγοι είχαν αναπτύξει τη θεωρία ότι όλοι οι γαλαξίες του σύμπαντος διασυνδέονται μέσω ενός τεράστιου ιστού ή δικτύου, αλλά δεν είχε καταστεί δυνατή η ανίχνευση του, επειδή είναι μια από τις πιο αχνές κοσμικές δομές και εύκολα σκεπάζεται από τη λάμψη των πέριξ γαλαξιών.

Τώρα μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακοίνωσε ότι κατάφερε να παρατηρήσει και να φωτογραφήσει για πρώτη φορά σε ένα αρχαίο σμήνος γαλαξιών τα «νήματα» αυτά, που συνδέουν δεκάδες γαλαξίες μεταξύ τους, παρέχοντας έτσι βάσιμες ενδείξεις ότι όντως η κοσμολογική θεωρία ισχύει.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστρονόμο Χιντέκι Ουμεχάτα του Πανεπιστημίου του Τόκιο και του ερευνητικού κέντρου RIKEN, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», εντόπισαν δύο τεράστια «πλοκάμια» του κοσμικού ιστού, αποτελούμενα από υδρογόνο, σε ένα γαλαξιακό σμήνος (SSA22) στον αστερισμό του Υδροχόου, σε απόσταση περίπου 12 δισεκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη.

Η παρατήρηση του αέριου ιστού έγινε με το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή. «Είναι η πρώτη φορά που πραγματικά βλέπουμε τους ιστούς, οι οποίοι συνδέουν ένα αριθμό γαλαξιών», δήλωσε ο Ουμεχάτα.

«Ποτάμια» υδρογόνου

Εκτιμάται ότι ο κοσμικός ιστός, ο οποίος σήμερα περιλαμβάνει πάνω από το 60% των συνολικών αερίων του σύμπαντος, εμφανίστηκε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια μετά τη «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ), μαζί με τους πρώτους γαλαξίες, καθώς η δύναμη της βαρύτητας βοήθησε να σχηματιστούν «ποτάμια» υδρογόνου ανάμεσα τους. Στα σημεία διασταύρωσης των «ποταμών», έλαβε χώρα η δημιουργία γαλαξιών, άστρων, μαύρων οπών και κβάζαρ (ενεργών γαλαξιακών κέντρων).

Ο ιστός που είδαν οι αστρονόμοι, εκτείνεται σε μεγάλη απόσταση άνω των τριών εκατομμυρίων ετών φωτός, παρόλα αυτά δεν αποτελεί παρά ένα μικρό μόνο μέρος του συνολικού συμπαντικού διαγαλαξιακού ιστού.

«Είδαμε απλώς την κορυφή του παγόβουνου του κοσμικού ιστού. Αλλά πάντως επιβεβαιώσαμε την ύπαρξη του. Είναι κάτι τρομερά παράξενο. Κοιτάζεις το διάστημα και νομίζεις ότι είναι άδειο, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Υπάρχει αυτή η γιγάντια θαυμάσια δομή του κοσμικού ιστού», δήλωσε η Έρικα Χάμντεν του Πανεπιστημίου της Αριζόνα.

Εύα Καϊλή: Συνελήφθη στις Βρυξέλλες για την υπόθεση διαφθοράς

Συνελήφθη η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, Εύα Καϊλή, σύμφωνα με πληροφορίες του Γαλλικού Πρακτορείου. Η βελγική αστυνομία συνέλαβε την Ελληνίδα ευρωβουλευτή και αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις Βρυξέλλες το βράδυ της Παρασκευής, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή με γνώση της υπόθεσης.

Το ΠΑΣΟΚ διέγραψε την Καϊλή ‑ Για διαφθορά ελέγχεται η ευρωβουλευτής

Σύμφωνα με βελγικό δημοσίευμα, έγινε έρευνα στο σπίτι της και συνελήφθη ο σύζυγός της - Εκτός ΠΑΣΟΚ με απόφαση Ανδρουλάκη

Νίκος Παππάς: Έπεσε θύμα της απατεώνισσας που χρέωνε ξενοδοχεία – «880 ευρώ πιστόλι»

Θύμα της γυναίκας με καταγωγή από την Σλοβακία, η οποία συνελήφθη και κατηγορείται για σειρά από απάτες σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, έπεσε και ο Νίκος Παππάς.Ο μπασκετμπολίστας του Παναθηναϊκού, μέσα από stories, αποκάλυψε ότι χρεώθηκε και ο ίδιος με το ποσό των 880 ευρώ.

Σκάνδαλο διαφθοράς στο Ευρωκοινοβούλιο: Καταγγελίες για δωροληψίες

Τέσσερα άτομα, μεταξύ των οποίων ένας πρώην ευρωβουλευτής, συνελήφθησαν στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο έρευνας για «μίζες» από «χώρα του Κόλπου», εντός του Ευρωκοινοβουλίου

Καλαμάτα: Βρέθηκε σημείωμα του ζευγαριού που αυτοκτόνησε, είχαν οικονομικά προβλήματα

Ένα σημείωμα φαίνεται πως ρίχνει φως στην υπόθεση με το ζευγάρι που βρέθηκε νεκρό σε νταμάρι στην Καλαμάτα.

Θεσσαλονίκη: Πυροβόλησαν κατά αστυνομικών οι Ρομά

Τα επεισόδια ξέσπασαν, όταν τα άτομα που είχαν συγκεντρωθεί νωρίτερα στο σημείο, ανάβοντας φωτιές και στήνοντας οδοφράγματα, επιτέθηκαν- πριν και κατά τη διάρκεια της επέμβασης των αστυνομικών δυνάμεων- εκτοξεύοντας πέτρες και άλλα αντικείμενα προς τα ΜΑΤ.

Φωτιά στο Μάτι: «Έβλεπα να λιώνουν τα πόδια του γιου μου και δεν του είπα τίποτα ως μαμά»

Συγκλόνισε ξανά η Κάλλι Αναγνώστου, η οποία υπέστη σοβαρότατα εγκαύματα μαζί με τον 5,5 -τότε- ετών γιο της, για τα όσα έζησε κατά τη διάρκεια της φονικής φωτιάς στο Μάτι.

«Πυροβόλησα χαμηλά και τις δύο φορές» είπε στην απολογία του ο αστυνομικός για τον 16χρονο

Με υπόμνημα κατέθεσε την απολογία του σήμερα ο αστυνομικός που κατηγορείται για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο, μετά τον πυροβολισμό του 16χρονου στη Θεσσαλονίκη.

Η σταρ του TikTok Megha Thakur νεκρή στα 21 της

Πέθανε σε ηλικία 21 ετών η σταρ του TikTok, Megha Thakur.

Πούτιν: «Κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνίες»

«Κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνίες», δήλωσε σήμερα ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, με το βλέμμα στραμμένο στην Ουκρανία και στη Δύση.

Κτηνωδία στη Νάουσα: Έριξαν φόλες σε σκύλους και τους βρήκαν νεκρούς στον δρόμο

Νεκρά βρέθηκαν στη Νάουσα σκυλιά τα οποία άγνωστοι δηλητηρίασαν με φόλες. Τα ζώα εντοπίστηκαν από μέλη της Πενταμελούς Επιτροπής Αδέσποτων Ζώων του δήμου στην περιοχή Πλακένιας.