E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ένα κουτί ενεργειακού ποτού μπορεί να βάλει την καρδιά σε ρίσκο, υποστηρίζει έρευνα

Προκαλούν ραγδαία αύξηση της αρτηριακής πίεσης

Δημοσίευση 16/11/2015 | 16:17

Ένα κουτί ενεργειακού ποτού μπορεί να βάλει την καρδιά σε ρίσκο, υποστηρίζει έρευνα

Ένα κουτάκι ενεργειακού ποτού μπορεί να σας απογειώσει, αλλά θα μπορούσε επίσης να σας βάλει σε κίνδυνο, σχετικά με παθήσεις της καρδιάς, όπως δημοσιεύει σε άρθρο του το Mic.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου, η κατανάλωση μόλις ενός ενεργειακού ποτού οδηγεί σε σημαντική αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Αυτές οι μεταβολές μπορούν να θέσουν τους καταναλωτές σε αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο – αν απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να βγουν πιο συγκεκριμένα συμπεράσματα.

Οι συμμετέχοντες –όλοι υγιείς, μη καπνιστές ενήλικες– κλήθηκαν να πιουν ένα κουτάκι ενεργειακού ποτού και ένα placebo ποτό, παρόμοιας γεύσης, χωρίς καφεΐνη. Οι ερευνητές κατέγραψαν διάφορα καρδιαγγειακά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων της καρδιακής συχνότητας και της αρτηριακής πίεσης, πριν και μετά την κατανάλωση του ποτού.

Ένα κουτάκι ενεργειακού ποτού, όπως ανακάλυψαν, προκαλούσε μία μέση αύξηση της πίεσης του αίματος 6,4% (πιο συγκεκριμένα, 6,2% της συστολικής πίεσης του αίματος και 6,8% της διαστολικής αρτηριακής πίεσης). Το placebo ποτό, εν τω μεταξύ, αύξησε την αρτηριακή πίεση κατά μέσο όρο 1%. Η κατανάλωση οδήγησε επίσης σε ένα άλμα 74% στα επίπεδα της νοροεπινεφρίνης, μιας ορμόνης που αυξάνει την αρτηριακή πίεση – σημαντικά υψηλότερη από την αύξηση 31% που προκαλείται από το placebo ποτό. Η αύξηση της καρδιακής συχνότητας ήταν αρκετή, ακόμα και μεταξύ των δυο ποτών.

«Αυτές οι οξείες αιμοδυναμικές και αδρενεργικές μεταβολές μπορεί να προδιαθέτουν αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο», γράφουν οι ερευνητές. «Η περαιτέρω έρευνα σε μεγαλύτερες μελέτες θα μπορέσει να αξιολογήσει κατά πόσο οι παρατηρούμενες οξείες μεταβολές είναι πιθανό να αυξήσουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο».

Έτσι, τα ενεργειακά ποτά μάλλον δεν είναι και πολύ καλά για την καρδιά μας, αλλά είναι αποδεκτό να καταναλώνονται με τον ίδιο τρόπο που κάποιος τρώει τροφές πλούσιες σε λιπαρά ή πίνει αλκοόλ: με μέτρο.

Η Nieca Goldberg, καρδιολόγος και διευθύντρια του Κέντρου Joan H. Tisch για την Υγεία της Γυναίκας, του Ιατρικού Κέντρου NYU Langone, ενθαρρύνει τους ασθενείς της να αφαιρέσουν εντελώς τα ενεργειακά ποτά από τη διατροφή τους. «Πάω στοίχημα ότι πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν πόση πολλή καφεΐνη προσλαμβάνουν», σημειώνοντας ότι ένα ενεργειακό ποτό μπορεί να περιέχει τρεις έως πέντε φορές την ποσότητα της καφεΐνης που υπάρχει σε ένα φλιτζάνι καφέ. «Είναι λίγο δύσκολο να πει κανείς αν οι άνθρωποι μπορούν να το κάνουν με μέτρο. Εγώ, βέβαια, συμβουλεύω να μην τα καταναλώνετε καθόλου».

Η καφεΐνη, είπε η Goldberg, αυξάνει την αρτηριακή πίεση, που είναι παράγοντας κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή προσβολή. Αλλά η καφεΐνη δεν είναι το μόνο επιβλαβές συστατικό. Φορτωμένα με ζάχαρη, τα ενεργειακά ποτά μπορεί να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους. Τα τελευταία χρόνια η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων έχει διερευνήσει πληθώρα θανάτων που υπάρχει υπόνοια ότι συνδέονται με ενεργειακά ποτά. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι πρέπει να έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των πιθανών παρενεργειών τους», αναφέρει η Goldberg.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

H ελληνική παραλία που αναδείχθηκε δεύτερη καλύτερη στον κόσμο και πρώτη στην Ευρώπη

E-Daily 1.Hero 09.06.2026
Διαθέτει λευκή άμμο και κρυστάλλινα νερά - Μπορείτε να μαντέψετε ποια είναι;

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 1.Hero 09.06.2026
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών

Η ζωή σου έχει κολλήσει… ή εσύ φοβάσαι να αλλάξεις;

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Στο νέο επεισόδιο του «Πόσο Εγώ;» θα μιλήσουμε για μια φάση ζωής που σχεδόν όλοι περνάμε κάποια στιγμή - αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε πραγματικά τι κρύβεται από πίσω της

The Let Them Theory: Η απλή νοοτροπία που μπορεί να σε γλιτώσει από πολλή απογοήτευση

E-Daily 3.Left Χτες
Μήπως τελικά ξοδεύεις περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξεις τους άλλους παρά να φροντίσεις τον εαυτό σου;

Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα της μέσης ηλικίας στο σeξ

E-Daily 3.Left Χτες
Η ρίζα του προβλήματος είναι βαθιά βιολογική

Back acne: Οι 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της επιδερμίδας σας

E-Daily 3.Left Χτες
Η ακμή στην πλάτη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες

5 super προστατευτικά αντηλιακά προσώπου που δεν αφήνουν λευκά ίχνη

E-Daily 3.Left Προχτές
Ξέχνα το “ασπρισμένο” look – αυτά τα αντηλιακά χαρίζουν αόρατη προστασία και τέλεια επιδερμίδα

Το φαινόμενο «Sisu»: η σιωπηλή δύναμη που βοηθά τους Φινλανδούς να ξεπερνούν κρίσεις

E-Daily 3.Left Προχτές
Η φιλοσοφία που κάνει έναν ολόκληρο λαό να αντέχει το κρύο, την πίεση, τις δυσκολίες – και να βγαίνει πιο δυνατός από ποτέ!