E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουμε το 2017

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσίευση 16/8/2016 | 08:34

Τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουμε το 2017

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν για τη νέα χρονιά. Η μια πρόταση που έχει κατατεθεί είναι να μπει νέο ηλικιακό όριο και να οριστεί το 2007.

Ειδικότερα:

  • Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.
  • Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:

1. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130-255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.

2. Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007-2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα 2λιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Ετσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα 2λιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.

Δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα επιβαρυνθούν θα είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν για τα οποία θα προκύψει μείωση στα τέλη κυκλοφορίας, η εφαρμογή του σχεδίου εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση των εσόδων. Αυτά τα χρήματα που θα προκύψουν (εκτιμώνται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ), αν δεν καλύψουν δημοσιονομικές ανάγκες, θα διοχετευτούν στη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2007.

Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι με μια σημαντική έκπτωση σε αυτά τα οχήματα μπορεί να προκληθεί ένα κύμα επιστροφής πινακίδων, έστω και για μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα.

Όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η «μεταρρύθμιση» αφορά σε τουλάχιστον 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ηλικίας 6-9 ετών. Αν, μάλιστα, θιγούν και τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2007, ο αριθμός όσων επηρεάζονται (θετικά ή αρνητικά) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος. Τα στατιστικά δείχνουν ότι ο στόλος των Ι.Χ. σε κυκλοφορία «γερνάει» ταχύτατα. Το 92% των οχημάτων έχει ξεπεράσει την 5ετία, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2013 ήταν στο 86%. Τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών αντιπροσωπεύουν πλέον τουλάχιστον το 57%-58% του στόλου έναντι 51% το 2013.

Οι συνέπειες στην τσέπη των οδηγών

Οσον αφορά τις συνέπειες που θα έχει στην τσέπη εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αποκαλυπτικός είναι ο σχετικός πίνακας που δημοσιεύεται. Εκεί συγκρίνονται τα νέα τέλη (υπολογίζονται με την παραδοχή ότι δεν θα αλλάξει το ποσό των τελών ανά ρύπο και θα εφαρμοστεί το ίδιο σύστημα που ισχύει για τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 1η/11/2010). Τι προκύπτει;

• Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

• Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.

• Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.

• Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.

• Στα οχήματα με κυβισμός από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΟΗΕ: Η Γενική Συνέλευση ψήφισε υπέρ της συμμετοχής της Παλαιστίνης στην 80ή Σύνοδο

Κόσμος Χτες
Το μέτρο, που αφορά τη συμμετοχή του Κράτους της Παλαιστίνης στη σύνοδο, εγκρίθηκε με 145 ψήφους υπέρ, 6 αποχές και 5 κατά, μεταξύ αυτών των ΗΠΑ και του Ισραήλ

«Το κράτος δεν λειτουργεί» ‑ Νέο εξώδικο στον Αρειο Πάγο από συγγενή θύματος στα Τέμπη

Ελλάδα Χτες
Ο Θοδωρής Ελευθεριάδης, γιος της Μαρίας Εγούτ, που έχασε τη ζωή της σε ηλικία 55 ετών, κατέθεσε σήμερα εξώδικο στον Αρειο Πάγο.

Τέμπη: Σε απεργία πείνας καλούν και άλλοι συγγενείς θυμάτων, μπροστά από τον Αρειο Πάγο.

Ελλάδα Χτες
«Η Δικαιοσύνη στέκεται περισσότερο δίπλα στους θύτες παρά στα θύματα» δηλώνουν οι οικογένειες

Τέμπη: 5η μέρα στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι – Ηχηρή παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά

Ελλάδα Χτες
«Έχουν απόλυτο δικαίωμα να διαπιστώσουν εάν τα λείψανα που βιαστικά και δίχως τον πρέποντα έλεγχο τους παραδόθηκαν προς ταφή, ανήκουν πράγματι στα παιδιά τους. Είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα»

Το πρόγραμμα της Stoiximan GBL: Η πρεμιέρα και το πρώτο ντέρμπι αιωνίων

Αθλητικά Νέα Χτες
Την Κυριακή 12/10 θα γίνει στο ΣΕΦ το πρώτο ντέρμπι αιωνίων για τη Stoiximan GBL, ανάμεσα σε Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό.

Πειραιάς: «Τρέχα με σκοτώσανε» ‑ Αγριος ξυλοδαρμός 81χρονης μέσα σε σχολή οδηγών

Ελλάδα Χτες
Τα κίνητρα της επίθεσης παραμένουν άγνωστα μέχρι στιγμής

Μπρετ Τζέιμς: Νεκρός ο βραβευμένος με Grammy τραγουδοποιός σε αεροπορικό δυστύχημα

Κόσμος Χτες
Μαζί του επέβαιναν άλλα δύο άτομα, που επίσης έχασαν τη ζωή τους στη συντριβή, αλλά η ταυτότητά τους δεν έγινε γνωστή

Συναγερμός στο ΝΑΤΟ: Ρωσικά αεροσκάφη παραβίασαν τον εναέριο χώρο της Εσθονίας

Κόσμος Χτες
Κλιμάκωση στη Βαλτική, σε συναγερμό το ΝΑΤΟ - Λίγες ημέρες νωρίτερα ρωσικά drone είχαν παραβιάσει τον εναέριο χώρο της Πολωνίας

Κομισιόν:Τέλος στις εισαγωγές ρωσικού LNG για τα κράτη μέλη

Κόσμος Χτες
Νέες κυρώσεις με το βλέμμα στον Τραμπ

Γ΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Πρώην διοικητής του ΝΑΤΟ προβλέπει το τρομακτικό του τέλος

Κόσμος Χτες
Πώς θα τελείωνε ο Γ Παγκόσμιος Πόλεμος; Ο Βρετανός στρατηγός ε.α. και πρώην αναπληρωτής διοικητής του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη, σερ Ρίτσαρντ Σίρεφ προβλέπει με κάθε λεπτομέρεια το τρομακτικό σενάριο στη Daily Mail