E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ναμανάρι (Μισός Δαίμονας): παράσταση χορού μπούτο

Δημοσίευση 6/5/2016 | 00:17

Ναμανάρι (Μισός Δαίμονας): παράσταση χορού μπούτο
ΑΘΗΝΑ - Θέατρο Altera Pars - Αλλη πλευρά
Μ. Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός, Tηλέφωνο: 2103410011
Ημερομηνία: 09/05/2016
ΜΑΙ 2016
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Ωρα προσέλευσης: 21:00

Τη Δευτέρα 9 Μαΐου στις 9 μ.μ. στο θέατρο Altera Pars o Mασάκι Ιουάνα θα δώσει μία και μοναδική παράσταση χορού μπούτο με τον τίτλο "Ναμανάρι" (Μισός Δαίμονας).

Κύριο θέμα έμπνευσης του "Ναμανάρι" 

Η μέθοδός μου τότε -γυμνός, ακίνητος, να στέκομαι στο χέρι και το κεφάλι μου- ήταν μια εκδήλωση της επιθυμίας μου να μην εγκλωβιστώ στη σημασία της γλώσσας· ήταν επίσης μια προσπάθεια να προσεγγίσω την ουσία, ένας πόθος για τη γλώσσα στο πιο βαθύ της νόημα. Την άνοιξη του 1985 φόρεσα κοστούμια, γυναικεία κοστούμια, για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι άλλαξα κάτι στη φιλοσοφία μου. Ήθελα μόνο να τοποθετήσω τη γλώσσα απέναντί μου ως καθρέφτη, για να προσδιορίσω πιο ξεκάθαρα τον εαυτό μου. Με άλλα λόγια, ήλπιζα πως αν πειθαρχούσα στη γλώσσα, την οποία ήθελα να αποδομήσω, και αυτή θα κατέρρεε και εγώ θα διαλυόμουν. 

(Σεπτέμβριος 1985, Μασάκι Ιουάνα)


AΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ, ΗΤΤΑ ΑΠΟ, ΚΑΙ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ - ΥΛΗ 

Ο Μασάκι Ιουάνα αφοσιώθηκε αρχικά στο να αναδείξει την ισορροπία της σάρκας μέσω της ολοκληρωτικής γύμνιας του. 
Είχε ήδη δώσει 3 παραστάσεις από τότε που άρχισε να φοράει ένα κομμάτι "ύφασμα" που έμοιαζε με κοστούμι. Σ'αυτή την τρίτη παράσταση με τον τίτλο "Ναμανάρι" ("Mισός Δαίμονας") στο Γιογιόγκι Πάο στο Τόκυο το "ύφασμα" έγινε τελικά ένα αληθινό κοστούμι. Ήταν μία ρόμπα εποχής του 19ου αιώνα με ντεκολτέ και μια φαρδιά διακοσμητική κορδέλα.* 
Από τη στιγμή της εμφάνισής του στη σκηνή - η οποία έγινε σαν να επρόκειτο να γυρίσει το χρόνο πίσω σ'εκείνον τον αιώνα - μέχρι την σοκαριστική πράξη να προδώσει το κοστούμι του και έπειτα μέσα από τη διαδικασία να αποδεχτεί το βάρος του χρόνου που φέρει το κοστούμι, εως το τέλος που μεταβαίνει από την κατάρρευση στην ηρεμία, ο Ιουάνα υπήρξε απόλυτα συνεπής στο να φέρει σε πέρας το εγχείρημά του μέσα από την σωματικότητα. Το εγχείρημα αυτό περιελάμβανε το πώς αντιστέκεται κανείς σε, πώς νικιέται κανείς από, και πώς εναρμονίζεται με την ουσία - ύλη. 
Το νόημα του "Ναμανάρι" βρίσκεται στο σημείο που σηκώνει το ρούχο του και αποκαλύπτει τα γεννητικά του όργανα. Στην πρώτη του παράσταση, η κίνησή (πράξη) του ήταν ασταθής, οριακά στο να καταστρέψει όλο του το εγχείρημα. Προς στιγμή μάς δημιουργήθηκε ένα αίσθημα αποστροφής. Παραδόξως όμως δεν μπορούσαμε να ξεκολλήσουμε τα μάτια μας από τη σκηνή. Ήταν σαν να είδαμε τον χρόνο του σώματος (ο οποίος εκφραζόταν εδώ ως καταπιεσμένα συναισθήματα) που είχε επιβιώσει για μια μακρά περίοδο (πολιτισμού) όπως αναπαραστάθηκε με το κοστούμι του 19ου αιώνα. 
Το σημαντικό πάντως είναι το γεγονός οτι μια χυδαία πράξη φέρει μια τέτοια σημασία, και ακόμα οτι μια ασταθής και ριψοκίνδυνη πράξη συνέβαλε στο να καταδείξει - μ'έναν αντανακλαστικό τρόπο - οτι η ισορροπία του σώματος και η φανέρωσή της, είτε η ισορροπία ως τεχνική στον χορό - κάτι που ο Ιουάνα πάντα επεδίωκε - είναι σταθερά εδραιωμένη στο κέντρο της ευαισθησίας του.

*έδενε στην πλάτη με τρόπο που να μοιάζει με φτερά

Mario Gohda, κριτικός χορού (περιοδικό τέχνης On stage Shinbun, 13 Δεκεμβρίου 1985)


Ο Masaki Iwana θεωρείται ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους χορευτές μπούτο σήμερα στην Ιαπωνία. Η σπανιότητά του έγκειται στο ότι εξακολουθεί να διατηρεί το αρχικό πνεύμα Butoh, ενώ ξεκίνησε την χορευτική του καριέρα του έξω από τη “γενεαλογία” του butoh το 1975. Έως το 1982 είχε παρουσιάσει 150 πειραματικές παραστάσεις, στις οποίες στέκονταν ευθύς, εντελώς γυμνός και απολύτως ακίνητος.

Έκτοτε, παρουσιάζει παραστάσεις και πραγματοποιεί σεμινάρια στην Ευρώπη, καθώς και στην Ιαπωνία, δημιουργώντας έργα σφυρηλατημένα με την αιχμηρή αισθητική του, σε περισσότερες από 100 πόλεις και 40 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ο Iwana έχει ιδρύσει το ινστιτούτο έρευνας για το Butoh ‘La maison du Butoh Blanc’ (‘Tο σπίτι του Λευκού Butoh’) στη Νορμανδία της Γαλλίας.

Το 2008 δημιούργησε και σκηνοθέτησε την ταινία ‘Vermilion Souls’, ενώ ακολούθησαν οι ταινίες A Summer Family το 2010 και Princess Betrayal το 2012. 

Περισσότερες πληροφορίες για τον ίδιο και τις δραστηριότητες του, θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.iwanabutoh.com/

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

To Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2025 ανακοινώνει το φετινό πρόγραμμά του

Μουσική Προχτές
ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΧΩΡΟΙαπό 26/09 έως 27/09

Sneakerness Athens 2025

Cityλάιφ 17.07.2025
ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DO ΦΑΛΗΡΟαπό 10/10 έως 12/106

Το νέο διεθνές τζαζ φεστιβάλ του καλοκαιριού στο Θέατρο Πέτρας

Φεστιβάλ 16.07.2025
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣαπό 20/07 έως 22/07

Αποστολή εξετελέσθη στο Plastiras Lake Festival: Τρία μερόνυχτα μουσικής, φύσης και ανεμελιάς

Φεστιβάλ 15.07.2025
Μουσική, λίμνη και camping: Το φεστιβάλ που έγινε η νέα μας καλοκαιρινή συνήθεια

Anilio Park Festival 2025: Το πιο μαγικό καλοκαιρινό τριήμερο… δεν είναι στη θάλασσα!

Φεστιβάλ 11.07.2025
Μουσική, φύση, ελευθερία και γλέντι στα 1.650 μέτρα – Αυτό το φεστιβάλ στην καρδιά της Πίνδου είναι το απόλυτο must του Αυγούστου!

Το Plastiras Lake Festival έφτασε! Δες το full πρόγραμμα και κλείσε εισιτήριο!

Φεστιβάλ 10.07.2025
Τώρα μένει μόνο να φτάσεις εσύ στην παρέα μας!

Plastiras Lake Festival 2025

Φεστιβάλ 10.07.2025
Βοτανικός Κήπος Νεοχωρίου, Λίμνη Πλαστήρα

Omar Faruk Tekbilek and his Ensemble στο Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών

Μουσική 07.07.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ10/07

Η Ιουλία Καραπατάκη έρχεται στη Μονή Λαζαριστών

Μουσική 07.07.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ09/07