LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Σαν σήμερα: Η τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε 21 μαθητές

Στις 13 Απριλίου του 2003

Δημοσίευση 13/4/2016 | 00:36

Σαν σήμερα: Η τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε 21 μαθητές

Απόγευμα Κυριακής 13 Απριλίου 2003. Λίγο πριν της 7.30, ένα λεωφορείο γεμάτο με μαθητές της πρώτης λυκείου, επιστρέφει από εκδρομή στην Αθήνα, στο Μακροχώρι Ημαθίας. Το λεωφορείο έχει φτάσει στα Τέμπη, με την κίνηση να είναι αυξημένη αλλά φυσιολογική, αν λάβεις υπόψιν την ώρα και την ημέρα.

Μια νταλίκα ερχόταν από το άλλο ρεύμα. Μετέφερε νοβοπάν. Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να σκορπίζονται στον δρόμο. Μερικά από αυτά βρήκαν το λεωφορείο. Όπως και η νταλίκα. Η «καρότσα» μάλιστα της νταλίκας, δεν βρήκε απλά το λεωφορείο, αλλά το «θέρισε» σε όλο το μήκος του.

Οι μαθητές επέστρεφαν κουρασμένοι αλλά και χαρούμενοι στα σπίτια τους. Δεν είχαν ποτέ φανταστεί ότι θα γινόταν όλο αυτό. Μια σωρεία λαθών και αμελειών, συνετέλεσαν στην τραγωδία των Τεμπών. 21 μαθητές βρήκαν το θάνατο, ενώ άλλοι 9 τραυματίστηκαν σοβαρά. Ο κρότος της σύγκρουσης «πάγωσε τον χρόνο», όπως έλεγαν εκείνη την εποχή τα ΜΜΕ. Όμως ο χρόνος δεν πάγωσε. Οι διασωθέντες μαθητές αλλά και οι συγγενείς, έπρεπε να μάθουν να ζουν με αυτές τις εικόνες. Όλη η Ελλάδα θρηνούσε μαζί τους, όμως επρόκειτο για μια τραγωδία που δεν μπορούσε εύκολα να συλλάβει ο ανθρώπινος νους.

Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα το έκαναν ακόμα πιο αποτρόπαιο. Το λεωφορείο είχε διαλυθεί ολοσχερώς, με τα σωστικά συνεργεία να κάνουν δυο ώρες να απεγκλωβίσουν όλους τους μαθητές. Κοιτάζοντας τις εικόνες, αρκετοί μπορούσαν να φανταστούν τι περίπου έγινε. Οι περισσότεροι όμως δεν ήθελαν...

Ο θρήνος ήταν πρωτοφανής. Τα παιδιά δεν είχαν χαθεί μόνο στο άνθος της νιότης τους, αλλά είχαν χάσει τη ζωή τους εντελώς άσκοπα. Αυτό, έκανε το μέγεθος της τραγωδίας ακόμα μεγαλύτερο.

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγινα ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.

Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο 2008 (!), με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω». Όπως και όλοι όσοι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους στην άσφαλτο, με την Ελλάδα να είναι πρώτη μεταξύ 27 χωρών της ΕΕ σε τροχαία δυστυχήματα...

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η χώρα που δεν έχει φυλακές

Κόσμος 27.02.2024
Που εντοπίζονται οι λιγότεροι φυλακισμένοι

Αυτοί οι τύποι σερβίρουν το πιο παλαβό πρωινό στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης

Άνθρωποι 27.02.2024
Γιάννης Δασκάλου και Κωνσταντίνος Τζαντζαράς - Ραδιοφωνικοί παραγωγοί (και πολλά άλλα)

Κρυφές πληροφορίες για τον Λευκό Οίκο που όλοι θα ήθελαν να ξέρουν

Κόσμος Χτες
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το διάσημο αμερικανικό ορόσημο

Μήπως ο επόμενος πόλεμος γίνει στο διάστημα;

Κόσμος Χτες
Πόσο κοντά είμαστε στη τοποθέτηση ενός όπλου στο διάστημα;

Η επικίνδυνη αίρεση που αναστάτωσε την Ελλάδα

Ελλάδα Χτες
Ποια ήταν η τύχη της

Οι πιο σπάνιες αρρώστιες που πιθανότατα δεν έχεις ξανακούσει

Παράξενα Χτες
Σύνδρομο Hutchinson-Gilford Progeria, Μεθαιμοσφαιριναιμία, κ.α.

Σαν σήμερα: Το πρώτο τρομοκρατικό χτύπημα στους δίδυμους πύργους

Σαν Σήμερα Χτες
Οκτώ χρόνια πριν το τελειωτικό, στις 26 Φεβρουαρίου του 1993

Αγνωστες ιστορίες και μυστικά που κρύβουν οι θρυλικές φυλακές του Αλκατράζ

Κόσμος Προχτές
Πτυχές που δεν έγιναν ιδιαίτερα γνωστές