Μαύρα μαντάτα από τη διαφημιστική διαπάνη!
Επιπλέον πτώση κατά 24,36% των διαφημίσεων στην τηλόραση για το Νοέμβριο!
Δημοσίευση 8/12/2008 | 03:03


(του Χρήστου Ξανθάκη, Ελευθεροτυπία 7/12/2008)
Μαύρα τα μαντάτα από το μέτωπο της διαφημιστικής δαπάνης και για τον μήνα Νοέμβριο! Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, το σύνολον κατέγραψε -5,59% (273.664.767 ευρώ από 289.862.206 ευρώ) σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, με την τηλεόραση να βυθίζεται στο -24,36%. Η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη των περιοδικών στάθηκε στο +6,05 %, των εφημερίδων στο +4,46 % και του ραδιοφώνου στο +5,25%. Συμπέρασμα: Ερχεται σκληρή δοκιμασία για τα ΜΜΕ, κυρίως για την TV.
Στα κανάλια αυτό μας κάνει 26.746.152 ευρώ για το Mega (32,79% του συνόλου, έναντι 34.186.316 ευρώ πέρυσι), 16.660.385 ευρώ για τον Antenna (20,42%, από 22.663.922 ευρώ), 12.543.514 ευρώ για τον Alpha (15,38%, από 16.973.869 ευρώ), 12.157.045 ευρώ, για το Star (14,9%, από 17.239.190 ευρώ), 9.428.118 ευρώ, για το Alter (11,56%, από 11.038.085 ευρώ) και 3.261.934 ευρώ για την ΝΕΤ (4%, από 4.444.099 ευρώ). Θρήνος δηλαδή, εξ ου και η έντονη φημολογία των ημερών ότι από τη νέα χρονιά θα πάμε για περικοπές εξόδων και στις ειδήσεις και στην ψυχαγωγία, που θα φτάσουν ανά περίπτωση έως και 50%!
Προσωπικώς δεν στηρίζω τη φημολογία και στέκομαι σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες των καναλιών όπως, για παράδειγμα, στο φιρμάνι που κατέβηκε από τη διοίκηση του Star, ότι μιας και γιορτάζουμε τα 15 μας χρόνια, από το 2009 θα έχουμε περικοπές προϋπολογισμού κατά 15%. Πράγμα που θα απαιτήσει τουλάχιστον ταχυδακτυλουργικές ικανότητες, μιας και όποιος καταφέρει να βγάλει on air την Λαμπίρη με λιγότερο από 8.000 ευρώ το επεισόδιο, πρέπει αμέσως να καταλάβει τη θέση του Αλογοσκούφη. Παρεμπιπτόντως, μπορεί να υπέγραψε για τρίωρο και βραδινό πρόγραμμα ο Ανδρέας Μικρούτσικος στο Star, αλλά η ετήσια αμοιβή που προέκυψε είναι απλώς εξαψήφια. Και όταν λέμε εξαψήφια, δεν εννοούμε, βέβαια, οκτακόσια ή εννιακόσια χιλιάρικα...
Θα σταθώ, επίσης, στην ενέργεια του Antenna να ζητήσει από τους παραγωγούς περικοπές τιμολογίων ύψους 10% για τη νέα σεζόν, μια πρωτοβουλία που έγινε δεκτή με αναστεναγμούς ανακούφισης -όλοι περίμεναν άγριο πετσόκομμα! Επιπλέον, την περασμένη Δευτέρα ο Θοδωρής Κυριακού απευθύνθηκε σε περί τα 100 στελέχη του ομίλου και αφού σημείωσε την επιτυχημένη πορεία στο κοινό 15 έως 44 ετών, είπε ότι μπορεί η τηλεοπτική αγορά της διαφήμισης να διολισθαίνει σαφώς προς το -30%-35%, αλλά λόγος ανησυχίας δεν συντρέχει, γιατί εντός του 2009 σκοπεύει να στηρίξει το κανάλι με 45.000.000 ευρώ. Χώρια ό,τι άλλο ποσό πέσει στην αγορά, «αφού θα γίνει ένα σχετικό ξεκαθάρισμα και θα υπάρξουν επενδυτικές ευκαιρίες», υποσχέθηκε.






