E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η Αγνή του Θεού

Δημοσίευση 4/3/2015 | 16:49

Η Αγνή του Θεού
ΑΘΗΝΑ - Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8, Γκάζι (Μετρό Κεραμεικού), Tηλέφωνο: 210 3428650
Ημερομηνίες: από 4/3/2015 έως 9/4/2015
ΜΑΡ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
ΑΠΡ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Ωρα προσέλευσης: 21.15

Μπορεί μια ψυχίατρος να λύσει ένα μυστήριο γεμάτο με τις προκαταλήψεις ενός μοναστηριού;

Ποιος είναι ένοχος και ποιος αθώος;

Είναι αρκετή η λογική για να ανακαλύψεις την απόλυτη αλήθεια;

Το παγκοσμίως αναγνωρισμένο έργο «Η Αγνή του Θεού», που βρίσκεται στο ρεπερτόριο της παγκόσμιας θεατρικής σκηνής κάθε χρόνο, παρουσιάζεται στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ (Αλκμήνης 8, Γκάζι), κάθε Τετάρτη & Πέμπτη (από 21 Ιανουαρίου 2015 έως 2 Απριλίου 2015) σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κοντούλη. Ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ με τον μοναδικό λόγο του John Pielmeier, όπου όλοι οι ύποπτοι είναι ντυμένοι με μαύρο και άσπρο αλλά τα γεγονότα είναι ντυμένα με τις αποχρώσεις του γκρι και οδηγούν σε αναπάντεχες αποκαλύψεις.

Ένα μοναστήρι. Η Αγνή. Ένα νεκρό μωρό πνιγμένο με τον ομφάλιο λώρο. Κι η ψυχίατρος Μάρθα Λίβινγκστοουν διορισμένη από το δικαστήριο, καλείται να εξιχνιάσει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από την αποτρόπαια αυτή πράξη, έχοντας νΆ αντιμετωπίσει, όχι μόνο την ιδιαίτερη προσωπικότητα της Αγνής, η οποία πιστεύει πως όλα είναι μια σκευωρία της αστυνομίας αλλά και την επιβλητική

Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ, η οποία προσπαθεί να εμποδίσει την ψυχίατρο να «παίξει» με το μυαλό της Αγνής, καθώς δεν εγκρίνει την επιστήμη της ψυχιατρικής.

Οι ερωτήσεις εξουσιάζουν: πώς η Αγνή έμεινε έγκυος δεδομένου ότι δεν συνάντησε κανέναν άντρα όσο καιρό βρίσκεται έγκλειστη στο μοναστήρι; Συνειδητοποιεί πώς μένει κανείς έγκυος; Σκότωσε όντως η ίδια το νεογέννητο; Την βοήθησε κάποιος να διαπράξει το έγκλημα; Η Ηγουμένη Μύριαμ θέτει την πιθανότητα μιας άμωμου σύλληψης – ένα θαύμα του Θεού. Είναι η Αγνή αγία ή απλά μια βασανισμένη ψυχή λόγω της κακοποίησης που δέχτηκε από τη μητέρα της;

Ερωτήματα που αναγκάζουν τρεις γυναίκες να εκτεθούν, να φανερώσουν πάθη, αδυναμίες, φοβίες για να καταλήξουν ακόμα και να αναιρέσουν ή να αμφισβητήσουν τα ίδια τους τα «πιστεύω», την απόλυτη αλήθεια τους. Την προσωπική αλήθεια που κρύβουμε όλοι μέσα μας και που υποσυνείδητα και ασυναίσθητα έχει δημιουργηθεί με βάση το παρελθόν μας, τα ερεθίσματα και τις εμπειρίες μας.

Σχετικά με το έργο:

Το έργο «Η Αγνή του Θεού» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με τη μορφή θεατρικού αναλογίου στις 26 Ιουλίου 1979 στο Eugene OΆ Neill Playwrights Conference σε σκηνοθεσία του Allan Ackerman. Στη Νέα Υόρκη, έκανε πρεμιέρα στο Music Box Theatre στις 30 Μαρτίου 1982 και κατέβηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1983, μετά από 599 παραστάσεις. Επίσης, μεγάλη επιτυχία σημείωσε η παράσταση στο Παρίσι το 1984 σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά.

Το 1985 έγινε η κινηματογραφική μεταφορά του έργου σε σκηνοθεσία Norman Jewison, με την Jane Fonda (Μάρθα Λίβινγκστόουν), την Anne Bancroft (Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ) και τη Meg Tilly (Αγνή).

Στην Ελλάδα παίχτηκε για πρώτη φορά το 1984 για δύο χρόνια στο θέατρο Όρβο, και το 2006 από το Θέατρο Τέχνης – Κάρολος Κουν.

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας:

Ο John Pielmeier έχει χτίσει τρεις αντικρουόμενες, ολοκληρωμένες προσωπικότητες που θα μπορούσαν κάλλιστα να συνθέτουν μία και μόνο και είναι οι εξής: η ικανότητα του παιδιού να πιστεύει τη φαντασία του και να τη ζωντανεύει σε πείσμα της ενηλικίωσης· η δύναμη του συναισθήματος που αδιαφορεί απέναντι σε κάθε λογική απόφαση και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που επιστρατεύει τη λογική. Αυτοί είναι οι λόγοι που αυτό το έργο είναι κάτι πολύ παραπάνω από μία ακόμα πάλη μεταξύ θρησκείας και επιστήμης. Είναι τα βιώματα, το παρελθόν και οι αποφάσεις μας· είναι ο τρόπος που μυστικά και ήσυχα αλληλεπιδρούν αυτά μεταξύ τους, την ώρα που νομίζουμε πως εμείς κρατάμε τη μοναδική αλήθεια.

Ο άρτιος, μη δογματικός λόγος του John Pielmeier, οι καλοδομημένοι χαρακτήρες κι ο γρήγορος ρυθμός του έργου μου γέννησαν την ανάγκη να φέρω στη σκηνή την ατμόσφαιρα του μοναστηριού σε όλη τη λιτότητά της, για να περιβάλλει με το φως και τις σκιές της τη διαδικασία αυτής της δικαστικής, ψυχιατρικής ανάκρισης. Πρωταγωνιστικό ρόλο λοιπόν, σΆ αυτό το ψυχολογικό θρίλερ, έχει η αλήθεια των χαρακτήρων μέσα από το λόγο και όχι μέσα από σκηνοθετικές υπερβολές.

Το τέλος του έργου μας αφήνει ακόμα με ερωτήσεις, αλλά μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την αναζήτηση μόνοι μας! Κι αυτό το κάνει διαχρονικό, ειδικά στις μέρες μας!

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: John Pielmeier

Μετάφραση: ¶ννα – Μαρία Στεφαδούρου

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κοντούλη

Σκηνικά: Αιμιλία Κακουριώτη

Κοστούμια: Γιώτα Νικοδήμου

Φώτα: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Μουσική: Αχιλλέας Στέλιος

Special Effects: Προκόπης Βλασερός

Artwork: Παντελής Ξηροχειμώνας

Φωτογραφίες: Θωμάς Αρσένης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Καρνάτσου

Παίζουν:

¶ννα – Μαρία Στεφαδούρου (Δόκτωρ Μάρθα Λιβινγκστόουν), Ασπασία Μίχου (Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ), Αλεξάνδρα Μαρθαλαμάκη (Αγνή)

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η παράξενη προέλευση 5 πολύ διάσημων τραγουδιών

Μουσική 30.04.2024
Δεν είναι όλα όπως τα νομίζουμε

Eurovision 2024: Το βίντεο από την πρώτη πρόβα της Μαρίνας Σάττι

Eurovision Χτες
Στη δημοσιότητα δόθηκε το πρώτο βίντεο από την πρόβα της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision

Αρλεκιν: Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο στην Ελλάδα και ο μοναδικός Έλληνας συγγραφέας με ψευδώνυμο

Paper 27.04.2024
Τα Αρλεκιν μας αποχαιρετούν: H ιστορία των πιο πετυχημένων βιβλίων περιπτέρου

The Bear: Η σειρά που οφείλεις στον εαυτό σου να ξεκινήσεις

TV Σειρές 27.04.2024
Ανάγκασε εκατομμύρια τηλεθεατές να κολλήσουν μαζί της

Τέλος τα Αρλεκιν μετά από 45 χρόνια: Η συγκινητική ανακοίνωση του εκδότη

Paper 25.04.2024
Το τέλος εποχής για τα Αρλεκιν ανακοίνωσε ο επικεφαλής των εκδόσεων, Χάρης Νικολακάκης

O Γιάννης Καραγιάννης έχει δισκάδικο σε ταράτσα και μας υποδέχεται για τη Record Store Day

Rec Mode 21.04.2024
Record Store Day: Η γιορτή που λατρεύουν οι μουσικόφιλοι επιστρέφει και πάλι στις 20 Απριλίου

Eκείνη τον έβρισκε ανώριμο, εκείνος αχώνευτη: Κι όμως έπαιξαν σε μια ταινία που έκανε πάταγο

Σινεμά 20.04.2024
Μόλις και μετά βίας μιλούσαν μεταξύ τους όταν δεν γύριζαν σκηνές μαζί...