E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η «κακομοίρα» της Νάπολι

Με την υποστήριξη του E-Daily.gr

για 10 μόνο παραστάσεις

Δημοσίευση 21/1/2015 | 11:36

Η «κακομοίρα» της Νάπολι
ΑΘΗΝΑ - Vault Theatre Plus
Μελενίκου 26 , Tηλέφωνο: 2103302348, 6932296229
Ημερομηνίες: από 31/1/2015 έως 4/4/2015
ΙΑΝ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ΦΕΒ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
ΜΑΡ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
ΑΠΡ 2015
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Ωρα προσέλευσης: 18:00

Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ): 5 ευρώ


Το έργο «Η «κακομοίρα» της Νάπολι» είχε ανέβει για πρώτη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία στο θέατρο «Επί Κολωνώ» το 2010. Πρόκειται για ένα μονόλογο βασισμένο στο μυθιστόρημα τηςElenaFerrante «IgiornidellΆ abbandono». Η σκηνοθεσία είναι της Μαρίας Τσαρούχα (σκηνοθέτις της παράστασης «Ιράκ – 9 τόποι επιθυμίας») και το τελικό κείμενο της ίδιας και της Πέπης Μοσχοβάκου.

 Όπως αναφέρει η σκηνοθέτις “…Στο εγχείρημα της μεταφοράς του  λογοτεχνικού κειμένου στο θέατρο, η γραφή και η μουσική συνυπάρχουν ισότιμα και ισότροπα  στην σκηνή, συμπληρώνοντας και εμπνέοντας  η μία την άλλη. Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουμε τις αυτόνομες δημιουργίες διαφορετικών ειδών τέχνης που θα ενωθούν σε ένα σώμα, με κεντρικό άξονα τη σκιαγράφηση του ψυχισμού  της πρωταγωνίστριας που αποδομείται, κάνοντάς μας να γελάσουμε με τη ψυχή μας».

Τί παθαίνει μια εγκαταλελειμμένη σύζυγος; Πώς βιώνει την απόρριψη από τον άνδρα με τον οποίο μοιράστηκε τα όνειρα της; Πόσο ικανή είναι να πάρει την ζωή της στα χέρια της και την ζωή των παιδιών της; Πώς μπορεί να βγει από το σκοτάδι που την έχει βυθίσει η άρνηση να δει τον εαυτό της έξω από την συνήθεια του γάμου, έξω από την συνήθεια της εξάρτησης της, έξω από τον ρόλο της συζύγου, από τον ρόλο της μητέρας; Τί μπορεί να είναι το «κενό συνείδησης» που επικαλέστηκε ο άνδρας της;

Λίγα λόγια για το έργο:

Ο Μάριο έφυγε. Εγκατέλειψε την Όλγα και τα δύο τους παιδιά ισχυριζόμενος «κενό συνείδησης»!

Η τρομερή αυτή καινούργια συνθήκη στην ζωή της, η εγκατάλειψη, θα αναγκάσει την Όλγα να μπει σε μια διαδικασία ερμηνείας της σχέσης της και αναζήτησης του θαμμένου εαυτού της, κάτω από την επιδερμίδα του ρόλου της συζύγου-μητέρας. Η νοερή διαδρομή στο παρελθόν, τα ενοχικά κλισέ του «διαλυμένου γάμου» και κάποια ταυτόχρονα συμβάντα στο παρόν, θα την εγκλωβίσουν σε μια συνεχή διαδρομή προς το μέσα της, ώσπου θα αγγίξει ασυνείδητες πτυχές της ψυχής της. Εκεί όμως θα ανακαλύψει σιγά-σιγά και την κρυμμένη της δύναμη για να βγει απΆ το σκοτάδι της θλίψης και της παράνοιας. ¶λλωστε η έμμονη ανάμνηση της «κακομοίρας» της Νάπολης, της όμορφης γυναίκας που εγκαταλειμμένη απΆ τον άνδρα της πνίγηκε τελικά στα νερά του Κάπο Μιζένο, είναι η φοβερή σκιά που της σηματοδοτεί την αέναη δυστυχία.

Η γνωριμία της Όλγας με τον γείτονα μουσικό, τον Καράνο, θα παίξει καταλυτικό ρόλο για να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της. Αυτός θα αντιπροσωπεύσει τον αντίποδα του πρώην συζύγου της και η μουσική του θα την ευαισθητοποιήσει, ώστε να δει πιο αληθινά και ουσιαστικά την πραγματικότητα.

Στο έργο αυτό η μουσική και η λογοτεχνία θα συνομιλήσουν με την ίδια γλώσσα. Τη γλώσσα του θεάτρου.

Σημείωμα σκηνοθέτιδας         

    Όταν διάβασα το μυθιστόρημα της ElenaFerranteIgiornidellΆ abbandono” - στα αγγλικά «Τhedaysofabandonment») με συνεπήρε το θέμα και ο ρυθμός του.

Ταυτίστηκα και με τα δύο και αποφάσισα ότι αυτή την ιστορία ήθελα να την σκηνοθετήσω για το θέατρο. Το γεγονός ότι ο βασικός χαρακτήρας του έργου, η Όλγα, αφηγείται την ιστορία της εγκατάλειψής της από τον σύζυγό της και το πώς η ίδια, σαν αποτέλεσμα, εγκατάλειψε τον ίδιο της τον εαυτό, συνιστά από μόνο του μια κατεξοχήν συνθήκη για μονόλογο, αφού δεν υπάρχει δράση-αντίδραση, αλλά μια ιστορία ιδωμένη μέσα από την υποκειμενική αντίληψη ενός ανθρώπου, μια συνθήκη μη αμφισβητήσιμη. Η γοητεία στην γραφή της Ferrante, είναι το ότι  το αφηγηματικό υποκείμενο του μυθιστορήματος , η Όλγα, είναι ικανή να  αξιολογήσει  την διαδρομή και το αποτέλεσμα της εγκατάλειψης της.

 

Διανομή

Όλγα: Πέπη Μοσχοβάκου

Καράνο: Ευγένιος Μπένσης 

Βασικοί Συντελεστές

Διασκευή:    Μαρία Τσαρούχα,  Πέπη Μοσχοβάκου

Σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμοί: Μαρία Τσαρούχα

Πρωτότυπη μουσική :   Γιάννης Γιούνης

Μουσική επιμέλεια: Μαρία Τσαρούχα, Μαρία Καραβασίλη

Φωτογραφίες: Νικολέτα Γιαννούλη

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Anilio Park Festival

Μουσική 06.05.2025
από 08/08 έως 10/08

TechSaloniki 2025

Cityλάιφ Χτες
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΦΟΥΑΓΙΕ Μ2από 16/05 έως 17/05

Athens Music Week 2025

Μουσική Χτες
ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΧΩΡΟΙαπό 07/05 έως 10/05

#JobDay Δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης

Cityλάιφ 03.05.2025
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ09/05

Ο Γιάννης Χαρούλης έρχεται στη Θεσσαλονίκη

Μουσική 30.04.2025
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ07/0717

TEDxAUTH 2025: «Εντελέχεια»

Cityλάιφ 29.04.2025
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ18/0513

#JobDay Δήμος Κορδελιού ‑ Ευόσμου

Cityλάιφ 28.04.2025
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ29/04

TEDxNTUA 2025: Synelixis

Cityλάιφ 28.04.2025
ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ10/05

Sonic Dances: Ένα έργο για την ηχώ, την αντήχηση και τη δόνηση

Θέατρο+Χορός 25.04.2025
ΑΘΗΝΑαπό 05/05 έως 08/05

D3lta Live στο Eightball Club & Live Stage

Μουσική 24.04.2025
EIGHTBALL CLUB22/05