E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η πόλη που τον τελευταίο χρόνο δεν είχε ούτε έναν θάνατο από τροχαίο

Ένα σημαντικότατο επίτευγμα

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 8/8/2025 | 00:11

Η πόλη που τον τελευταίο χρόνο δεν είχε ούτε έναν θάνατο από τροχαίο
@wikipedia.org

Το Ελσίνκι δεν έχει καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο ατύχημα που σχετίζεται με την κυκλοφορία τον τελευταίο χρόνο, όπως αποκάλυψαν δημοτικοί αξιωματούχοι αυτή την εβδομάδα.

Παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώνονται σε ολόκληρη την ΕΕ, με μείωση 3% το 2024, τα ατυχήματα με τραγικά αποτελέσματα εξακολουθούν να είναι συνηθισμένα στις μητροπολιτικές περιοχές. Το να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος χωρίς ένα τέτοιο ατύχημα είναι ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα για τις περισσότερες πόλεις, πόσο μάλλον για μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Το 2023, 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα σε πόλεις της ΕΕ. Πενήντα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στο Βερολίνο πέρυσι και εννέα άτομα έχασαν τη ζωή τους σε συγκρούσεις στην περιοχή των Βρυξελλών τους τελευταίους 12 μήνες.

Ενώ το Ελσίνκι είναι από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με λίγο λιγότερους από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι ζουν και μετακινούνται σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή.

Ο Ρόνι Ουτριάινεν, μηχανικός κυκλοφορίας στο Τμήμα Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, δήλωσε στον φινλανδικό τύπο ότι το επίτευγμα οφείλεται σε «πολλούς παράγοντες... αλλά τα όρια ταχύτητας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς».

Επικαλούμενοι δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζών μειώνεται στο μισό με τη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου από 40 σε 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικοί αξιωματούχοι επέβαλαν το κατώτερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης του Ελσίνκι το 2021.

Τα όρια επιβλήθηκαν με 70 νέες κάμερες ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική «Όραμα Μηδέν», με στόχο την επίτευξη μηδενικών τραυματισμών ή θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την Liikenneturva, τον φορέα ασφάλειας της κυκλοφορίας της Φινλανδίας, δείχνουν ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στο Ελσίνκι έχουν μειωθεί έκτοτε.

Ευρωπαϊκό μοντέλο

Οι αρχές του Ελσίνκι έχουν περάσει τα τελευταία πέντε χρόνια προσπαθώντας να αναπαράγουν το θαύμα που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν κανένας πεζός ή ποδηλάτης δεν σκοτώθηκε σε συγκρούσεις αυτοκινήτων.

Ο Utriainen τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής βασίζεται σε μακροπρόθεσμες πολιτικές κινητικότητας που βασίζονται σε δεδομένα και στρατηγικές αστικής ανάπτυξης που έχουν μεταμορφώσει την κάποτε αυτοκινητοκεντρική πρωτεύουσα. Σε πολλά μέρη της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με σκοπό να κάνουν τους οδηγούς να αισθάνονται άβολα, η λογική είναι ότι τα σύνθετα αστικά τοπία αναγκάζουν τους οδηγούς να κινούνται πιο προσεκτικά μέσα σε κατοικημένες περιοχές.

Η πόλη έχει επίσης επενδύσει σε νέες υποδομές πεζών και ποδηλάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που εκτείνεται σε πάνω από 1.500 χιλιόμετρα. Έχει ενισχύσει το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της με λεωφορεία χωρίς άνθρακα και αυτόνομα, και έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για μια νέα γραμμή τραμ.

Ο Utriainen δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις βοήθησαν «στη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και, μαζί με αυτήν, του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων». Και τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών που σχετίζονται με την κυκλοφορία στην πόλη μειώθηκε από 727 σε μόλις 14.

Η επιτυχία του Ελσίνκι σημειώνεται στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για τον περιορισμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι οι περισσότερες χώρες - μέλη δεν ήταν σε καλό δρόμο για να επιτύχουν τον στόχο της ΕΕ για το 2018, δηλαδή μείωση στο μισό των θανάτων που σχετίζονται με τροχαία ατυχήματα έως το 2030.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Γεγονότα της χρονιάς 2025: Χρονιά – ρεκόρ στις φυσικές καταστροφές

Stories 19.12.2025
Η χρονιά που οι αριθμοί έπαψαν να μοιάζουν θεωρητικοί

17 πλατάνια στη σκεπή της: Η ελληνική εκκλησία–θαύμα που μπήκε στο Guinness και δεν γκρεμίζεται με τίποτα

Ιστορικά 19.12.2025
Ένα μοναδικό φαινόμενο πίστης και φύσης που αψηφά τους νόμους της λογικής και έχει καταγραφεί στο Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες

Από το μπαλέτο στη Wall Street: Πώς η Luana Lopes Lara έγινε δισεκατομμυριούχος στα 29

Πρόσωπα 19.12.2025
Στα 29 της χρόνια, κατάφερε να γίνει η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος

Η ληστεία του αιώνα στην Ελλάδα; Η απάντηση δεν είναι αυτή που φαντάζεσαι

Stories 19.12.2025
Υποθέσεις που έμειναν ανεξιχνίαστες και ποσά που ζαλίζουν

Η Ευρώπη λέει «ναι» στην ασφαλή άμβλωση: Τι αλλάζει για εκατομμύρια γυναίκες;

Stories 19.12.2025
Μεγάλη νίκη για το κίνημα πολιτών «My Voice, My Choice».

Η διαφήμιση τζιν της δεκαετίας του ’80 που είχε προκαλέσει σάλο: «Το γυναικείο βλέμμα στο ανδρικό σώμα»

Stories 19.12.2025
Δεν έγινε θρυλική μόνο για την αισθητική της. Έγινε σημείο καμπής.

Ισχύει; Στη Ρουμανία μπορείς να πάρεις δωρεάν εισιτήρια αν κάνεις μια άσκηση γυμναστικής

Stories Χτες
Η ιδέα πίσω από το πρότζεκτ είναι να προωθήσει την καθημερινή άσκηση

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Εγκρίθηκε η επέκταση ‑ Τι αλλάζει στο ιστορικό κτήριο

Αρχιτεκτονική Χτες
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα εποχή

Έρχεται επανασύνδεση Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Stories Χτες
Σημαντικός είναι και ο τομέας της ασφάλειας και της άμυνας

Ποιος είπε ότι «ο Τραμπ έχει προσωπικότητα αλκοολικού»;

Stories Χτες
Και τον Έλον Μασκ «δηλωμένο χρήστη κεταμίνης»

Η «λίμνη αίματος» στο Google Earth που τρόμαξε τον πλανήτη

Stories Χτες
Χρήστες του Google Earth είδαν τις τελευταίες ώρες μια περίεργη εικόνα στο Νέο Μεξικό