Με sms η αξιολόγηση των πολιτών για τα νοσοκομεία ‑ Παρουσιάζεται το νέο ψηφιακό εργαλείο
«Θα βάζω σκορ κάθε μήνα» είχε δηλώσει ο υπουργός Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης
Δημοσίευση 9/7/2025 | 09:29

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου από τους πολίτες, που ήδη εφαρμόζεται μέσω του gov.gr, φτάνει και στα νοσοκομεία. Στόχος του υπουργείου Υγείας είναι η αναβάθμιση της σχέσης του πολίτη με το δημόσιο σύστημα υγείας.
Η διαδικασία είναι διαφορετική, καθώς η αξιολόγηση δεν θα γίνεται από την πλατφόρμα του gov.gr. Αντίθετα, θα λαμβάνουν ένα sms, όσοι ασθενείς έχουν νοσηλευτεί. Το sms θα έρχεται στο κινητό τους εντός πέντε ημερών από το εξιτήριο.
Το νέο «Ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.» παρουσιάζουν σήμερα, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου. Η εφαρμογή του νέου εργαλείου ξεκινά άμεσα.
Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση
Οι ασθενείς θα λαμβάνουν ένα barcode από το νοσοκομείο μαζί με το εξιτήριο τους. Στη συνέχεια θα έρχεται ένα SMS με έναν σύνδεσμο και σκανάροντας το barcode θα ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα βαθμολόγησης των υπηρεσιών του ΕΣΥ από τους χρήστες.
Η αξιολόγηση θα αφορά τη συνολική εμπειρία στο νοσοκομείο. Οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με την καθαριότητα, την ποιότητα του φαγητού, την εξυπηρέτηση από τους γιατρούς, τους νοσηλευτές κλπ.
«Όταν παίρνει εξιτήριο κάποιος ασθενής, σε πέντε ημέρες θα του έρχεται ένα SMS με barcode για τις υπηρεσίες που έλαβε, αν ήταν καθαρά τα σεντόνια κτλ. Εγώ θα βγάζω το σκορ ανά μήνα» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης, σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εκπομπή «ΣΗΜΕΡΑ» του ΣΚΑΪ.
Το «μπαλάκι» στις διοικήσεις
Το εργαλείο αυτό, συνδυαστικά με το «βραχιολάκι» στα Επείγοντα, θα χρησιμοποιηθεί ώστε να εντοπιστούν τα αδύνατα σημεία κάθε νοσοκομείου και να ληφθούν μέτρα βελτίωσης από τις διοικήσεις. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις έχουν να κάνουν με την υποστελέχωση.
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Mega, το «βραχιολάκι» αποτελεί τμήμα ενός συνολικού σχεδίου ενίσχυσης των ΤΕΠ. Το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται «σταδιακά και πιλοτικά» και «αναμένεται να μπει σε όλα τα νοσοκομεία μέχρι στις αρχές του 2026».
«Έχουμε μια σημαντική μείωση των ωρών και είμαστε κοντά εκεί που θέλουμε να φτάσουμε στους χρόνους αναμονής» υποστήριξε ο Υφυπουργός. Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του συστήματος είναι η δυνατότητα παρακολούθησης της διαδρομής του ασθενούς σε πραγματικό χρόνο.
«Μπορούμε για παράδειγμα να δούμε πόσο χρόνο καθυστέρηση έχουμε στο παθολογικό ιατρείο. Αν στον αξονικό έχουμε μεγάλη καθυστέρηση, παρόλο που έχουμε κανονική ροή, σημαίνει ότι εκεί υπάρχει πρόβλημα. Ο διοικητής του νοσοκομείου θα πρέπει να δει πού οφείλεται το πρόβλημα και να το λύσει».
Τέλος, σημείωσε ότι δεν υπάρχει ενιαίος χρόνος αναμονής στα Επείγοντα, καθώς οι περιπτώσεις διαβαθμίζονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες. «Το τροχαίο θα αντιμετωπιστεί στο δευτερόλεπτο. Το περιστατικό που είναι στην κατηγορία που θα μπορούσε να μην έχει πάει και στο νοσοκομείο, αυτό σίγουρα η αναμονή του θα είναι μεγαλύτερη, γιατί μπαίνουν σε προτεραιότητα άλλα περιστατικά».
Οι πολίτες αξιολόγησαν το νοσοκομείο Μεταξά
Το νοσοκομείο Μεταξά εφαρμόζει ήδη ένα δικό του σύστημα αξιολόγησης από τους πολίτες. Με την τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος αφής(touch-screen feedback stations) σε κεντρικά σημεία του νοσοκομείου και σε επιλεγμένα τμήματα, η συμμετοχή των πολιτών αυξήθηκε κατά 450% το πρώτο πεντάμηνο του 2025, σύμφωνα με τη διοίκηση του νοσοκομείου.
Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν είχαν καταγραφεί 252 αξιολογήσεις, φέτος το νοσοκομείο συγκέντρωσε 1.395 αξιολογήσεις:
Αξιολογήσεις Α’ 5μήνου 2024: 252
Αξιολογήσεις Α’ 5μήνου 2025:1.395
Μέση Βαθμολογία 2024: 4,20 / 5
Μέση Βαθμολογία 2025: 4,41 / 5
Ο διοικητής του νοσοκομείου, Σαράντος Ευσταθόπουλος δήλωσε σχετικά: «Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Ο πολίτης εμπιστεύεται το Νοσοκομείο Μεταξά, ένα Ογκολογικό Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. και βλέπει έμπρακτα τις θετικές αλλαγές. Η φωνή του – πλέον – καταγράφεται συστηματικά, αναλύεται και αποτελεί οδηγό για εμάς.
Η εντυπωσιακή αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στην αξιολόγηση του Νοσοκομείου Μεταξά, αναδεικνύει την ανάγκη των συμπολιτών μας να εκφράσουν ευρύτερα την άποψή τους για τη λειτουργία του δημοσίου, με τρόπο άμεσο, αδέσμευτο, ιδιωτικό, βιωματικό και ανεπηρέαστο. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια και προσήλωση στον κεντρικό μας στόχο, να κάνουμε το Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά πρότυπο ποιότητας, ασφάλειας και ανθρώπινης φροντίδας».