ΕΟΠΥΥ: Μπάχαλο με τη διανομή κατ`οίκον ‑ Ασθενείς χωρίς φάρμακα και χωρίς απαντήσεις
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα φάρμακα δεν φτάνουν ποτέ στους παραλήπτες και οι ασθενείς βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό
Δημοσίευση 5/7/2025 | 10:46

Αναστάτωση επικρατεί στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ που πάσχουν από χρόνια νοσήματα, καθώς τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει σοβαρότατο πρόβλημα με τη διανομή κατ’ οίκον των φαρμάκων υψηλού κόστους, με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να μείνουν χωρίς φάρμακα απαραίτητα για την επιβίωσή τους.
Ειδικότερα, ενώ από τον περασμένο μήνα έχει ξεκινήσει η διαδικασία του Οργανισμού για τη διανομή των ακριβών φαρμάκων στα σπίτια των ασθενών προκειμένου να αποφεύγεται η ταλαιπωρία στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και οι πολύωρες αναμονές, φαίνεται ότι προέκυψε ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.
Τα φάρμακα δεν φτάνουν ποτέ στα χέρια τους
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα φάρμακα δεν φτάνουν ποτέ στους παραλήπτες και οι ασθενείς βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό, αφού πολλοί εξ αυτών δεν έχουν τη δυνατότητα να παραλείψουν ούτε μία δόση.
Να υπενθυμιστεί ότι το εγχείρημα της διανομής φαρμάκων στα σπίτια των πασχόντων με εταιρεία ταχυμεταφορών, προέβαλε δεόντως και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος είχε επισκεφθεί και τα γραφεία του ΕΟΠΥΥ στην Πεύκη λίγο πριν την έναρξη της νέας διαδικασίας.
Ήδη οι σχετικές καταγγελίες φθάνουν κατά δεκάδες στον ΕΟΠΥΥ, γι' αυτό και σύμφωνα με τους εργαζόμενους του Οργανισμού, επελέγη η επιστροφή στο παλιό καθεστώς διανομής ως λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί.
Παρά το μπάχαλο που έχει προκληθεί και την αγωνία χιλιάδων ασθενών, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ δεν έχει προβεί σε καμία καθησυχαστική ανακοίνωση.
Το μεγάλο πρόβλημα και η αδυναμία επικοινωνίας με τον ΕΟΠΥΥ
Το πρόβλημα πάντως φαίνεται πως εστιάζεται στην οργάνωση του νέου συστήματος διανομής των φαρμάκων. Είναι χαρακτηριστικό πως εκτός από τις καθυστερήσεις ειδικά στις επαρχιακές πόλεις της παράδοσης των φαρμάκων, σε πολλές περιπτώσεις οι συνταγές εκτελούνται είτε με καθυστέρηση είτε λανθασμένα.
Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, ότι σε πολλούς ασθενείς απορρίπτεται το αίτημά τους για παραλαβή φαρμάκων κατ’ οίκον την τελευταία στιγμή, με το επιχείρημα ότι απαιτείται πρώτα να περάσει από το σύστημα της ηλεκτρονικής προέγκρισης (ΣΗΠ).
Πρόκειται κυρίως για περιπτώσεις όπου ένα φάρμακο έχει πολλές ενδείξεις, ενώ πολλά αιτήματα των ασθενών απορρίπτονται ακόμη και αν για τη δική τους πάθηση δεν απαιτείται η σχετική ηλεκτρονική προσέγγιση.
Για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί και η ηγεσία του υπουργείου Υγείας η οποία επίσης δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις ώστε να καθησυχαστούν οι ασθενείς που έμειναν χωρίς τα φάρμακά τους.
Η ανησυχία των ασθενών μάλιστα εντείνεται καθώς αδυνατούν και να επικοινωνήσουν με τον ΕΟΠΥΥ, αφού ο πενταψήφιος αριθμός που δόθηκε το 18181, δεν ανταποκρίνεται. Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων Ε.Ο.Π.Υ.Υ. οι ασθενείς καταγγέλλουν ότι με δυσκολία βρίσκουν οδό επικοινωνίας για να αναφέρουν τα προβλήματά τους.
Έτσι, δεκάδες ασθενείς σε μια προσπάθεια να βρουν λύση στο πρόβλημα της μη παράδοσης των φαρμάκων τους, αναγκάζονται να αναζητούν λύσεις στα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ακόμη και διαφορετικών νομών.
«Το υπάρχον μοντέλο, όπως έχει σχεδιαστεί και λειτουργεί, δεν αποδίδει, λόγω, ελλιπούς οργάνωσης, τεχνικών αστοχιών και προβληματικής συνεργασίας με ιδιώτες παρόχους διανομής» σημειώνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Να σημειωθεί ότι το μέτρο της διανομής κατ’ οίκον αφορά περίπου 139.000 ασφαλισμένους που μέχρι πρόσφατα επισκέπτονταν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.