Κώστας Αχ. Καραμανλής: Στηρίζω την πρόταση της ΝΔ για τη σύσταση προανακριτικής, θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της Δικαιοσύνης
Δείτε τι είπε από το βήμα της Βουλής
Δημοσίευση 18/6/2025 | 18:11

Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής βρίσκεται στο βήμα της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης για την Προανακριτική για τα Τέμπη.
Όπως ανέφερε:
Δεν θα ξεχάσω ποτέ εκείνη τη νύχτα όταν δέχτηκα εκείνο το τηλεφώνημα. Την αγωνία μου και την οδύνη που με συντάραξε τον τόπο της τραγωδίας. Δεν υπάρχει μέρα που να μην σκεφτώ αυτή την τραγωδία.
Όμως είναι και θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης. Δέχτηκα πολλές επιθέσεις εγώ και η οικογένεια μου και δεν απάντησα. Δεν αδιαφόρησα και δεν αμέλησα για τον σιδηρόδρομο. Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι.
Ζητώ να στηριχθεί η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για παραπομπή. Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της Δικαιοσύνης.
Πρέπει να έχουμε χαμηλούς τόνους κι αυτό θα κάνω κι εγώ. Όταν η αντιπολίτευση ζητά την κακουργηματική μου δίωξη, θα υπερασπιστώ τον εαυτό μου.
Μέσα στις δεκάδες χιλιάδες της δικογραφίας το όνομά μου γράφεται δύο φορές, για επιστολές που έλαβα από υπηρεσιακούς παράγοντες που είχαν να κάνουν με τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ και τις ελλείψεις στο προσωπικό.
Όσο για τον σταθμάρχη της μοιραίας βραδιάς, δεν είχε προσληφθεί με μπλοκάκι και δεν ήταν ρουσφέτι. Μετατάχθηκε μέσω κινητικότητας, εργαζόταν ήδη στο δημόσιο.
Για το θέμα της χρηματοδότησης, την αυξήσαμε από τα 55 στα 75 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος. Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια αλλά κινηθήκαμε αποφασιστικά, μέσα στα δημοσιονομικά όρια.
Συνολικά από το 2019-2013 διατέθηκαν συνολικά 400 εκατ. ευρώ για τον σιδηρόδρομο. Συνεπώς ως υπουργός δεν κώφευσα, αντιμετώπισα τις συνέπειες της εγκατάλειψης της τελευταίας δεκαετίας. Όμως σε 3,5 χρόνια δεν αντιμετωπίζονται παθογένειες δεκαετιών.
Υπήρχε απαίτηση για ίδρυση Εθνικής Ασφάλειας που ορίζει τη ΡΑΣ ως μοναδική αρχή ασφάλειας για τους σιδηροδρόμους. Η ίδια η ΡΑΣ αναφέρει ότι ανέλαβε τα καθήκοντα της ασφάλειας που ασκούταν προηγουμένως από το υπουργείο Μεταφορών.
Το 2013 οπότε αφαιρέθηκε ο έλεγχος της ασφάλειας από το υπουργείο Μεταφορών, αλλά το 2023 ζητούσαν την ευθύνη από τον υπουργό Μεταφορών.