E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Νέα έρευνα της Mastercard: Οι κυβερνοεπιθέσεις απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 1 στους 4 επιχειρηματίες (25%) έχει δεχτεί επiθεση

Δημοσίευση 2/6/2025 | 15:18

Νέα έρευνα της Mastercard: Οι κυβερνοεπιθέσεις απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη
Mastercard

1 στους 4 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει γίνει στόχος για απατεώνες ενώ ζει με το φόβο πως μία επiθεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε οριστικό κλείσιμο της επιχείρησής του

Σημαντικές ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ευρώπη προκύπτουν από νέα έρευνα της Mastercard, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.800 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε 18 χώρες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 1 στους 4 επιχειρηματίες (25%) έχει δεχτεί επiθεση, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ιρλανδία (38%), τη Δανία (35%) και τη Γαλλία (29%).

Καθώς η ψηφιακή απάτη εξελίσσεται και γίνεται πιο εξεζητημένη, οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξανόμενες προκλήσεις στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν τις περιουσίες τους από τις κυβερνοαπειλές. Οι 23 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων και προσφέρουν περίπου τα τρία τέταρτα του συνόλου των θέσεων εργασίας.

Παρά τη συχνότητα των περιστατικών, σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (47%) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πώς να προστατευτούν από το ψηφιακό έγkλημα. Η ανάγκη για επιμόρφωση γύρω από το θέμα είναι επιτακτική, με το 67% να αναγνωρίζει ότι πρέπει να βελτιώσει τις γνώσεις του στον τομέα της κυβερνοασφάλειας- τάση που είναι πιο έντονη στην Ιρλανδία (83%), την Πολωνία (82%) και την Πορτογαλία (79%).

Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 11% των επιχειρηματιών έχει χάσει χρήματα λόγω απάτης, ενώ το 9% έχει χάσει αγοραστικό κοινό. Οι επιπτώσεις επεκτείνονται και πέραν των άμεσων θυμάτων, καθώς το 42% δηλώνει ότι, παρότι δεν έχει πέσει θύμα προσωπικά, γνωρίζει επιχειρηματία που έχει πέσει θύμα απάτης.

Η απειλή της ψηφιακής απάτης φαίνεται να έχει και ψυχολογικές επιπτώσεις στη στρατηγική των επιχειρήσεων. Σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (49%) δηλώνουν ότι διστάζουν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους λόγω του κινδύνου απάτης. Οι πιο επιφυλακτικές χώρες είναι η Σλοβακία (80%), η Πολωνία (79%) και η Ισπανία (68%). Επιπλέον, 1 στους 4 εκφράζει τον φόβο ότι μια σοβαρή κυβερνοεπiθεση θα μπορούσε να τους οδηγήσει σε οριστικό λουκέτο για την επιχείρηση.

Οι ανησυχίες είναι εντονότερες στις νεότερες γενιές: το 36% Gen Z επιχειρηματιών δηλώνει ότι ανησυχεί καθημερινά για το ενδεχόμενο κυβερνοεγκλήματoς, σε σύγκριση με το 27% των Millennials και το 25% των Baby Boomers. Μάλιστα, το 61% της Gen Z θεωρεί ότι ο φόβος απάτης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Η Michele Centemero, EVP Services Europe της Mastercard, δήλωσε:

«Καθώς η ψηφιακή απάτη και οι κυβερνοαπειλές αυξάνονται, οι επιχειρηματίες πρέπει να λάβουν προληπτικά μέτρα για την ασφάλεια των δραστηριοτήτων τους. Η έρευνά μας αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση, ισχυρότερα μέτρα ασφάλειας και μεγαλύτερη συνεργασία σε επίπεδο κλάδου. Στη Mastercard αναγνωρίζουμε ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οικονομίας και η ανθεκτικότητά τους είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη και την καινοτομία».

Ο Tulsi Narayan, EVP Commercial and New Payment Flows Europe της Mastercard, προσθέτει:

«Οι κυβερνοαπειλές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις μικρές επιχειρήσεις σήμερα. Με 1 στις 4 ευρωπαϊκές ΜμΕ να φοβάται ότι μια κυβερνοεπiθεση θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμό της, είναι σαφές ότι απαιτούνται ισχυρότερα μέτρα ασφάλειας. Η Mastercard δεσμεύεται να εξοπλίζει τις μικρές επιχειρήσεις με τα εργαλεία και την προστασία που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός συνεχώς ψηφιοποιούμενου και περίπλοκου τοπίου απειλών».

Η έρευνα διενεργήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κυβερνοανθεκτικότητας (ECRC) της Mastercard, που ιδρύθηκε το 2024 στο Βέλγιο. Το Κέντρο έχει στόχο την ενίσχυση της κυβερνοανθεκτικότητας στην Ευρώπη, προσφέροντας υποστήριξη σε θεσμούς, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Σήμερα, διαθέτει πάνω από 30 εξειδικευμένες ομάδες, μεταξύ των οποίων ειδικοί στην κυβερνοπληροφόρηση, στην αποκατάσταση περιστατικών και στη διαχείριση κρίσεων.

Στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης, η Mastercard έχει αναπτύξει εργαλεία όπως:

• το My Cyber Risk, που αξιοποιεί την τεχνολογία RiskRecon για την ανάλυση προβλημάτων σε ψηφιακά περιβάλλοντα,
• την υπηρεσία ID Theft Protection, που προσφέρει ειδοποιήσεις και βοήθεια σε περιπτώσεις κλοπής ταυτότητας,
• και το Mastercard Trust Center, μια πλατφόρμα με ενημερωτικό υλικό, εργαλεία και εκπαιδευτικά δεδομένα για μικρές επιχειρήσεις.

Επιπλέον, μέσα από συνεργασίες με εταιρείες όπως η CyberMonks και η VikingCloud, έχει δημιουργηθεί marketplace για εύκολη πρόσβαση σε λύσεις κυβερνοασφάλειας, κατάλληλες για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.


Μεθοδολογία

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την ανεξάρτητη εταιρεία Opinium, με εντολή της Mastercard, μεταξύ 16 Δεκεμβρίου 2024 και 3 Ιανουαρίου 2025. Συμμετείχαν 1.830 ιδρυτές μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (με έως 250 εργαζομένους), ηλικίας 18 ετών και άνω, από 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Σχετικά με την Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Σε συνεργασία με τους πελάτες της συντελεί στην οικοδόμηση βιώσιμων οικονομιών όπου όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων πληρωμών, εξασφαλίζοντας συναλλαγές που είναι ασφαλείς, απλές, έξυπνες και εύκολα διαθέσιμες. Η τεχνολογία και η καινοτομία που εφαρμόζει, μαζί με τις συνεργασίες και το δίκτυο που έχει αναπτύξει, προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που βοηθούν τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βραδιά συγκίνησης για το 19ο Docfest με Αφιέρωμα στο Διονύση Σαββόπουλο

Better life 24.11.2025
Το 19ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest υποδέχθηκε τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ στην επίσημη έναρξή του

Around the Table 2025: Το απόλυτο γαστρονομικό γεγονός από τη Mastercard επιστρέφει για 4η χρονιά

Δράσεις 24.11.2025
Μία ξεχωριστή dining εμπειρία, αποκλειστικά για κατόχους Mastercard.

Cookie Frou: Ένα νέο «γλυκό καταφύγιο» στην καρδιά της Αθήνας

Wellness 17.11.2025
Η Πατησίων απέκτησε το νέο της γλυκό hotspot!

Το νέο More.com τώρα διαθέσιμο δωρεάν για όλες τις συσκευές

Tech 17.11.2025
Το More.com παρουσιάζει το νέο του Mobile App, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στον τρόπο που το κοινό ανακαλύπτει, ζει και συνδέεται με τα events

September 18: Νέο εστιατόριο έρχεται στη Στοά Καΐρη

Wellness 17.11.2025
Το September 18 θα λειτουργεί από το πρωί έως το βράδυ, εμπνευσμένο από όλα εκείνα που εκπροσωπεί ο Σεπτέμβριος

Η Cava Anthidis συμπληρώνει 80 χρόνια ιστορίας και τα γιόρτασε με τρεις ξεχωριστές βραδιές στο Κολωνάκι

Better life 11.11.2025
Το κατάστημα της Cava Anthidis στο Κολωνάκι (Πατριάρχου Ιωακείμ 45) είναι πλέον και ένα κομψό bar, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν επί τόπου το κρασί ή το ποτό τους

Εορταγορά Υποστήριξης της ΠΝΟΗΣ – Φίλοι Εντατικής Θεραπείας Παιδιού

Δράσεις 10.11.2025
29 & 30 Νοεμβρίου 2025 | Κατάστημα «ΜΑΤΙ», Ψυρρή

Το Οφλάιν είναι το νέο σημείο συνάντησης στο Περιστέρι

Wellness 07.11.2025
Ένα gathering space που γεννήθηκε από την ανάγκη για επανασύνδεση και πραγματικές στιγμές, συστήνοντάς μας μια νέα, πιο συνειδητή καθημερινότητα

Όταν θες supermarket, με super τιμές, η λύση είναι Wolt!

Better life 07.11.2025
Η νέα καμπάνια της Wolt υπενθυμίζει στους χρήστες ότι τα ψώνια του σούπερ μάρκετ μπορούν να γίνουν πιο γρήγορα, εύκολα και οικονομικά από ποτέ - με λίγα μόνο κλικ!