E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Οι Ευρωπαίοι επαναπροσδιορίζουν τα ταξίδια το 2025

Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard καταγράφει στροφή προς την Ευεξία, τη Φύση και τα Όνειρα Ζωής

Δημοσίευση 14/5/2025 | 16:53

Οι Ευρωπαίοι επαναπροσδιορίζουν τα ταξίδια το 2025
Mastercard

Επτά στους Δέκα Ευρωπαίους θέτουν ως ταξιδιωτική προτεραιότητα την υλοποίηση εμπειριών ζωής το 2025.

Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard (MEI) παρουσίασε σήμερα την ετήσια Έκθεση Ταξιδιωτικών Τάσεων για το 2025, βασισμένη σε παγκόσμια δεδομένα καταναλωτικών δαπανών. Η φετινή έκθεση αποκαλύπτει πως οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δίνουν πλέον έμφαση σε βαθύτερα, αξιακά κίνητρα – όπως η σύνδεση, η ευεξία, ο αθλητισμός, η περιπέτεια και οι γαστρονομικές εμπειρίες. Παρότι παράγοντες όπως οι ισοτιμίες και οι γεωπολιτικές εξελίξεις εξακολουθούν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, το πάθος και η ανάγκη για ουσιαστικές εμπειρίες εξακολουθούν να διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις.

Η Ευρώπη παραμένει κορυφαίος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, με τη γαστρονομική της κληρονομιά, τα ποικιλόμορφα τοπία και τις προτάσεις δραστηριοτήτων που προάγουν την ευεξία, να προσελκύουν ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Με βάση ανάλυσης δεδομένα συγκεντρωτικών και ανωνυμοποιημένων συναλλαγών και στοιχείων από τρίτες πηγές, η έκθεση αναδεικνύει τις κυριότερες δυνάμεις που διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις σήμερα.

Τα βασικά ευρήματα για την Ευρώπη περιλαμβάνουν:

Ο αθλητισμός ως ευκαιρία για ταξίδια

Το MEI ανέλυσε τις δαπάνες εντός ακτίνας πέντε μιλίων από το γήπεδο του Τελικού του Champions League στο Λονδίνο, πέντε ημέρες πριν και μετά τον αγώνα. Η νίκη της Ρεάλ Μαδρίτης επί της Μπορούσια Ντόρτμουντ οδήγησε σε αύξηση 61% στις γερμανικές δαπάνες σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, ξεπερνώντας τη γενική αύξηση του 14%, ενώ οι ισπανικές δαπάνες εκτοξεύθηκαν κατά 148%, υποδηλώνοντας ότι οι φίλαθλοι γιόρτασαν με έξοδα.

Οι κορυφαίοι καλοκαιρινοί προορισμοί για το 2025

Τα δεδομένα κρατήσεων πτήσεων αποκαλύπτουν ποιοι προορισμοί σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης για τους μήνες Ιούνιο έως Σεπτέμβριο. Για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, ξεχωρίζουν το Τόκιο, η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, η Οσάκα, η Χουργκάντα, το Πεκίνο, το Παρίσι, η Λάρνακα και το Λονδίνο. Αξιοσημείωτο είναι το παράδειγμα των Τιράνων στην Αλβανία, που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση Ευρωπαίων επισκεπτών μεταξύ 2019 και 2024 – με κυρίαρχη παρουσία Ιταλών τουριστών – καθιστώντας την πόλη έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους αστικούς προορισμούς της ηπείρου.

Η Ιταλία και η Πολωνία ανεβαίνουν στον τουρισμό για λόγους ευεξίας

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Mastercard «Experience Economy in Europe», τα ταξίδια, οι δραστηριότητες στη φύση και η εστίαση βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων δαπανών για τους Ευρωπαίους το 2025 – αποδεικνύοντας μια ξεκάθαρη στροφή προς βιωματικές και αξιακές εμπειρίες. Το 70% δηλώνει πως προτεραιότητά του είναι να πραγματοποιήσει εμπειρίες που έχει θέσει ως “bucket list”. Το MEI, βασισμένο σε στοιχεία διασυνοριακών καταναλωτικών δαπανών, ανέπτυξε τον Δείκτη Τουρισμού Ευεξίας (Wellness Travel Index), ο οποίος αναδεικνύει τους κορυφαίους προορισμούς για εμπειρίες ευεξίας. Η αυξητική τάση του δείκτη για την Ιταλία και την Πολωνία δείχνει ότι οι χώρες αυτές κινούνται δυναμικά προς αυτή τη νέα κατεύθυνση.

Οι κορυφαίες γαστρονομικές πόλεις για διεθνείς ταξιδιώτες

Με την άνθηση του διεθνούς τουρισμού, η ανάλυση του μέσου αριθμού εθνικοτήτων που επισκέπτονται εστιατόρια σε κάθε πόλη αποκαλύπτει τους πιο διεθνοποιημένους γαστρονομικούς προορισμούς. Η Κωνσταντινούπολη βρέθηκε στην κορυφή, καθώς τα εστιατόριά της φιλοξένησαν ταξιδιώτες από 67 διαφορετικές χώρες το 2024. Άλλες έξι ευρωπαϊκές πόλεις και νησιά που συγκαταλέγονται στο top 10 είναι οι Κάννες (Γαλλία), το Ιντερλάκεν (Ελβετία), η Βαρκελώνη (Ισπανία), το Ντουμπρόβνικ (Κροατία) και η Μύκονος – όλες τους προσελκύουν παγκόσμιο κοινό με τις πολυσύνθετες και ζωντανές κουζίνες τους.

Σκανδιναβικές περιπέτειες με παγκόσμια απήχηση

Αναλύοντας τη δραστηριότητα γύρω από μεγάλα εθνικά πάρκα και τον τρόπο με τον οποίο αυτή επηρεάζει τις τουριστικές δαπάνες, το MEI καταγράφει ότι ο τουρισμός με τη μορφή της περιπέτειας ανθίζει στη Σκανδιναβία. Οι ταξιδιώτες αναζητούν τη φυσική ομορφιά των δασών και των φιόρδ, όπως και τη γαλήνη της υπαίθρου. Η Φινλανδία ξεχωρίζει, με τα εθνικά της πάρκα να αντιστοιχούν στο 7,1% των συνολικών διασυνοριακών δαπανών. Σημαντικά ποσοστά εμφανίζουν επίσης η Ελβετία, η Πολωνία, η Γαλλία και η Νορβηγία.

Απάτες σε τουριστικούς προορισμούς

Σύμφωνα με το MEI, οι απόπειρες απάτης σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς αυξάνονται έως και 28% κατά την περίοδο αιχμής. Τα ψηφιακά πορτοφόλια και οι τεχνολογίες πρόληψης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης ενισχύουν την προστασία των ταξιδιωτών.

Τα επαγγελματικά ταξίδια λιγοστεύουν, αλλά διαρκούν περισσότερο

Όπως αναφέρει το MEI, οι κρατήσεις επαγγελματικών πτήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι η μέση διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών έχει αυξηθεί σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Για παράδειγμα, τα επαγγελματικά ταξίδια Αμερικανών στην Ευρώπη αυξήθηκαν από 7,4 σε 8,1 ημέρες. Η ίδια τάση καταγράφεται και για τους Βρετανούς ταξιδιώτες, με εξαίρεση τις μετακινήσεις προς Καναδά και ΗΠΑ, που έχουν μειωθεί σε διάρκεια από το 2020 έως το 2025.

«Ο Τουρισμός στην Ευρώπη εξακολουθεί να επιδεικνύει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα», δήλωσε η Natalia Lechmanova, Επικεφαλής Οικονομολόγος για την Ευρώπη στο Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard. «Ακόμη και εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας, παρατηρούμε μία ξεκάθαρη στροφή των Ευρωπαίων ταξιδιωτών προς εμπειρίες που έχουν προσωπικό νόημα και μακροπρόθεσμη αξία. Από retreats ευεξίας μέχρι πολιτιστική εξερεύνηση και περιπέτειες στη φύση, οι Ευρωπαίοι επιλέγουν ταξίδια που αντικατοπτρίζουν τις αξίες και τις φιλοδοξίες τους».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση Travel Trends 2025 εδώ.

Σχετικά με το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard

Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard παρέχει πληροφορίες για παγκόσμιες και τοπικές οικονομικές τάσεις, αξιοποιώντας προηγμένα εργαλεία ανάλυσης και τα ιδιόκτητα δεδομένα της Mastercard. Ιδρύθηκε το 2020 και υποστηρίζει επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και φορείς πολιτικής με παρακολούθηση οικονομικών δεικτών και έγκαιρη ανάλυση σε θέματα όπως η καταναλωτική δαπάνη, οι τάσεις στη λιανική και στον τουρισμό, και άλλα μέτρα της οικονομικής δραστηριότητας. Μέσα από τις αναλύσεις του και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες της Mastercard, συμβάλλει στη λήψη αποφάσεων και στην προώθηση βιώσιμης ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σχετικά με την Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Σε συνεργασία με τους πελάτες της συντελεί στην οικοδόμηση βιώσιμων οικονομιών όπου όλοι μπορούν να ευημερήσουν. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων πληρωμών, εξασφαλίζοντας συναλλαγές που είναι ασφαλείς, απλές, έξυπνες και εύκολα διαθέσιμες. Η τεχνολογία και η καινοτομία που εφαρμόζει, μαζί με τις συνεργασίες και το δίκτυο που έχει αναπτύξει, προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που βοηθούν τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι Ευρωπαίοι επαναπροσδιορίζουν τα ταξίδια το 2025

Better life 14.05.2025
Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard καταγράφει στροφή προς την Ευεξία, τη Φύση και τα Όνειρα Ζωής

Lake Vouliagmeni x Zeus + Δione: Μια στρατηγική σύµπραξη στο πιο εµβληµατικό φυσικό τοπόσηµο της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Wellness 30.04.2025
Αυτό το γεωλογικό θαύμα γίνεται ο καμβάς για μία δημιουργική σύμπραξη

Μία μοναδική οινική εμπειρία στα ViBo Bistrot

Δράσεις 17.04.2025
110 επιλεγμένες ετικέτες, 40 επιλογές κρασιού σε ποτήρι και δυνατότητα αγοράς φιάλης σε τιμή κάβας

Ο Dimello αρωματικός καφές φίλτρου αναδείχθηκε “Προϊόν της Χρονιάς 2025”

Better life 17.04.2025
Μια ακόμα διάκριση που αναδεικνύει την αξία της ποιότητας και της συνέπειας στην καθημερινή απόλαυση

«Πάσχα στα ΑΒ. Πάμε!»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος φέρνει μοναδικές προσφορές και εκπλήξεις για το πασχαλινό τραπέζι

Better life 17.04.2025
Δύο 6€ & μία 6€ επιταγή έκπτωσης ΑΒ με την αγορά ολόκληρου ή μισού αρνιού ή κατσικιού, αντίστοιχα

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ κατακτά 4 Grand Gold Quality Awards στη Monde Selection 2025

Better life 17.04.2025
Με τέσσερις νέες διεθνείς διακρίσεις, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ επιβεβαιώνει πως η κορυφή δεν είναι απλώς ένας στόχος - είναι το φυσικό του περιβάλλον

Όσα θα δούμε στο φετινό Japan Festival

Better life 10.04.2025
Αναμένεται να βγει σύντομα και το τελικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Mythos 0,0%: Η αυθεντική γεύση Mythos, χωρίς αλκοόλ!

Wellness 08.04.2025
Ο νέος Mythos 0,0% έφτασε και πλέον όσες και όσοι αναζητούν μία μπύρα χωρίς καθόλου αλκοόλ, αποκτούν μία δροσερή, φυσική και αναζωογονητική επιλογή

82 οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών συναντήθηκαν στο Φεστιβάλ Εθελοντισμού Voluntary Action 2025

Δράσεις 08.04.2025
Διαδραστικές παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των workshop

Τα Misko Protein επανασυστήνουν την έννοια της απόλαυσης

Wellness 07.04.2025
Τι κάνει ένα locker στη μέση της πλατείας Συντάγματος;