Σταματά η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα
Η λειτουργία της βασικής γραμμής θα διακοπεί για έναν μήνα ενόψει της σύνδεσής της με την επέκταση προς Καλαμαριά
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 12/5/2025 | 20:48

Ένας μήνας παύση για το μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς η βασική γραμμή θα διακοπεί προκειμένου να ενταχθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει τον Φεβρουάριο του 2026.
Τη διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την ένταξη της επέκτασης προς Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2026. Όπως διευκρίνισε, η διακοπή θα πραγματοποιηθεί ενιαία και σε περίοδο αρκετά μετά το φετινό καλοκαίρι, με το συνολικό κόστος του έργου να ανέρχεται στα 720 εκατ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ διαλόγου της εφημερίδας «Μακεδονία της Κυριακής» και του emakedonia.gr, με τίτλο «Η Κεντρική Μακεδονία σε πορεία Fast Forward», ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι η επέκταση στην Καλαμαριά αποτελεί βασική κυβερνητική προτεραιότητα, με πλήρη εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων και εντός χρονοδιαγράμματος.
Αναφέρθηκε επίσης στη σχεδιαζόμενη διάνοιξη της οδού Πόντου, η οποία, όπως είπε, δεν είναι ακόμη «ώριμη» ως έργο λόγω εκκρεμών απαλλοτριώσεων, σε αντίθεση με την οδό Ψελλού. Παρόλα αυτά, διαβεβαίωσε ότι υπάρχει στενή συνεργασία με τη δήμαρχο Καλαμαριάς για την εξεύρεση λύσεων, ακόμη κι αν το χρονοδιάγραμμα των δύο έργων δεν συμπέσει.
Η επέκταση του μετρό προς τα δυτικά παραμένει η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα του υπουργείου, όπως σημείωσε. Έχει ήδη δοθεί παράταση στην υλοποίηση της συμφωνίας-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μελέτη σκοπιμότητας για την «αρθρωτή» ανάπτυξη του έργου.
Παρότι δεν αποτελεί πλέον αρμοδιότητά του, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στον προαστιακό σιδηρόδρομο, έργο προϋπολογισμού 53,5 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η παρέμβαση περιλαμβάνει σύνδεση με τις δυτικές συνοικίες και πρόσβαση στον 6ο προβλήτα του λιμανιού, καθώς και την κατασκευή δίδυμης γέφυρας στην είσοδο του λιμένα. Παράλληλα, σχεδιάζεται η αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών γραμμών για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και τη σύνδεση με το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος.
Στο ίδιο πλαίσιο ανακοίνωσε ότι έως τον Αύγουστο αναμένεται να ολοκληρωθεί και η διαδικασία παραχώρησης της εταιρείας «Εγνατία Οδός». Παράλληλα, μικρότερα έργα όπως η ανακατασκευή της γέφυρας Δενδροποτάμου, με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσουν με φορέα υλοποίησης τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης.
Στο τέλος, ο κ. Ταχιάος σχολίασε και το πρόσφατο περιστατικό με βίντεο που απεικονίζει δύο συρμούς σε αντίθετη κατεύθυνση, διαψεύδοντας κάθε υπόνοια για πρόβλημα ασφαλείας. Όπως εξήγησε, «το σύστημα επιτρέπει σε δύο συρμούς να έρθουν σε απόσταση έως 15 μέτρων», ενώ το συγκεκριμένο περιστατικό αφορούσε ελεγχόμενη μετακίνηση προς το αμαξοστάσιο. Με την έλευση 15 νέων συρμών και τη λειτουργία της Καλαμαριάς, η συχνότητα δρομολογίων θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό, κάτι που «θα αποτελεί καθημερινότητα στο μέλλον», κατέληξε.