E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το «λεωφορείο των χίπις» που πήγαινε από το Λονδίνο μέχρι το Σίδνεϊ

Μια επική διαδρομή λεωφορείου που διέσχιζε 20.000 μίλια και 12 χώρες

Δημοσίευση 16/1/2025 | 00:52

Το «λεωφορείο των χίπις» που πήγαινε από το Λονδίνο μέχρι το Σίδνεϊ
collage

Αν κάποιος σας έλεγε ότι μπορεί να ταξιδέψετε από το Λονδίνο μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου, σε ένα λεωφορείο, θα τον πιστεύατε; Σίγουρα, στην εποχή μας, αυτό μοιάζει αδιανόητο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς την κατάσταση των δημόσιων συγκοινωνιών του Λονδίνου. Όμως, το 1957, αυτή η απίθανη διαδρομή ήταν πραγματικότητα.

Για μόλις 145 λίρες, το λεωφορείο που αποκαλούσαν "το λεωφορείο των χίπις" αναχωρούσε από το Λονδίνο και διασχίζοντας την Ευρώπη και την Ασία, έφτανε μέχρι την Καλκούτα (παλαιότερα Καλκούτα) στην Ινδία. Αυτή η επική διαδρομή καλύπτοντας 20.000 μίλια και περνώντας από 12 χώρες, απαιτούσε 50 ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Το λεωφορείο AEC Regal III, με την επιγραφή "Λονδίνο – Καλκούτα" σε εμφανές σημείο, ξεκίνησε το πρώτο του ταξίδι στις 15 Απριλίου του 1957, οδηγούμενο από τον Oswald-Joseph Garrow-Fisher. Αξιοσημείωτο είναι πως αυτή η διαδρομή θεωρείτο η μεγαλύτερη του κόσμου εκείνη την εποχή, αφού το λεωφορείο ταξίδευε από το Λονδίνο, μέσω Βελγίου, Γιουγκοσλαβίας, Τουρκίας, Ιράν, Αφγανιστάν, Πακιστάν και Βόρειας Ινδίας, μέχρι να φτάσει στην Καλκούτα στις 5 Ιουνίου, 50 ημέρες αργότερα.

Αν και η διαδρομή ήταν μακρά και απαιτητική, το λεωφορείο είχε εξαιρετική εξοπλισμένη καμπίνα για τους επιβάτες. Με κρεβάτια για ύπνο, ανεμιστήρες και μουσική, οι ταξιδιώτες μπορούσαν να απολαύσουν την άνεσή τους κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις κοιμόντουσαν σε ξενοδοχεία ή κάμπινγκ όταν δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος. Η εμπειρία ήταν περισσότερο μια περιοδεία παρά ένα απλό λεωφορείο που ταξιδεύει από σημείο σε σημείο.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι επιβάτες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν διάσημα αξιοθέατα όπως το Ταζ Μαχάλ, το Μπαναρές στον ποταμό Γάγγη, την ακτή της Κασπίας, και το πέρασμα Khyber. Είχαν επίσης την ευκαιρία να κάνουν ψώνια σε πόλεις όπως η Τεχεράνη, η Σάλτσμπουργκ, η Καμπούλ, η Κωνσταντινούπολη και η Βιέννη.

Τα επόμενα χρόνια, το λεωφορείο αυτό υπήρξε σύμβολο για την εξερεύνηση και την περιπέτεια. Το λεωφορείο, το οποίο είχε υποστεί ατυχήματα και φθορές, αγοράστηκε από τον Βρετανό ταξιδιώτη Andy Stewart, ο οποίος το μετέτρεψε σε κινητό σπίτι και διώροφο λεωφορείο με το όνομα "Albert". Αυτό το νέο λεωφορείο ταξίδεψε το 1968 από το Σίδνεϊ στο Λονδίνο, περνώντας από Ινδία και Σιγκαπούρη, ενώ η διαδρομή συνεχίστηκε μέσω της Μιανμάρ, της Ταϊλάνδης και της Μαλαισίας.

Η εξαιρετική αυτή υπηρεσία λειτουργούσε για αρκετά χρόνια, με τις τιμές να παραμένουν στα 145 £, και συνεχίστηκε να πραγματοποιεί περιοδείες μέχρι το 1976. Ωστόσο, λόγω των πολιτικών αναταραχών και των αυξανόμενων εντάσεων στην περιοχή, η υπηρεσία διακόπηκε οριστικά, καθώς οι συνθήκες είχαν γίνει επικίνδυνες.

Αναμφίβολα, αυτή η εντυπωσιακή διαδρομή δεν ήταν απλώς ένα ταξίδι, αλλά ένα σύμβολο του πνεύματος της περιπέτειας και της αναζήτησης, που χαρακτήριζε την εποχή της αθωότητας των χίπις και της πολιτιστικής ανταλλαγής. Το λεωφορείο που ταξίδευε από το Λονδίνο στην Ινδία και στο Σίδνεϋ άφησε το σημάδι του στην ιστορία, προσφέροντας στους επιβάτες μια μοναδική εμπειρία γεμάτη περιπέτεια, πολιτισμό και ιστορία.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σε αυτό το χωριό ο χρόνος σταμάτησε το 2007 λόγω μιας πρωτοφανούς τραγωδίας

Stories Χτες
Μια αθέατη πληγή της Ηλείας που παραμένει ανοιχτή

Η διαφήμιση στο Super Bowl με τον Ιησού που έκανε χαμό

Stories Χτες
Δεν ήταν η πρώτη χρονιά

Tι είναι οι Kidults: Γιατί όλο και περισσότεροι ενήλικες αγοράζουν παιχνίδια

Νέα Εποχή Χτες
Η ανάδειξη της τάσης «Kidult» δημιουργεί απορίες

Οι δίδυμοι που μάλλον έκαναν το τέλειο έγκλημα

Stories Προχτές
Πως έμπλεξαν την αστυνομία

Ο 59χρονος που βγάζει 1,3 εκατ. τον χρόνο δουλεύοντας μόλις 2 ώρες την ημέρα

Πρόσωπα Προχτές
Ο Steve Barsh δεν είχε αρχικά σκοπό να γίνει διαχειριστής ακινήτων-ήθελε απλώς να νοικιάσει το εξοχικό του.

Πότε μπήκε το πρώτο φανάρι στους ελληνικούς δρόμους;

Stories 09.02.2025
Το χάος που επικρατούσε πριν την τοποθέτηση του φωτεινού σηματοδότη

Ένας 17χρονος ήθελε απλώς να βγάλει χαρτζιλίκι‑ μετά από χρόνια κατέληξε να διευθύνει έναν κολοσσό

Stories 09.02.2025
Αυτή η ιστορία επιτυχίας αποτελεί παράδειγμα για το πώς μια μικρή επένδυση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας

Όταν τα τακούνια στα παπούτσια ήταν αντρική υπόθεση

Stories 09.02.2025
Οι άνδρες φορούσαν ψηλά τακούνια τον 10ο αιώνα στην Περσία.