E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απαντά η εταιρεία για το λογότυπο

Οι διαγωνισμοί και η απευθείας ανάθεση

Δημοσίευση 14/11/2024 | 13:41

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απαντά η εταιρεία για το λογότυπο

Μετά τις συζητήσεις και τα σχόλια που προκάλεσε στα κοινωνικά δίκτυα το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ακυρώθηκαν οι δύο διαγωνισμοί για το λογότυπο και εν τέλει έγινε η απευθείας ανάθεση του έργου στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE., με αμοιβή 30.000 ευρώ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.

Κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου

Συγκεκριμένα, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης

β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά

γ. Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβάθρων και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.

δ. Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών

ε. Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

· Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

· Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

· Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

· Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

· Χρωματική παλέτα.

· Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

· Πικτογράμματα.

Για τον σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αίγιο: Τετράδα ανηλίκων από νωρίς… στην παραβατικότητα – «Μπούκαραν» σε παντοπωλείο

Ελλάδα Χτες
Συνελήφθησαν ένας 16χρονος και ένας 17χρονος – Αναζητούνται δύο ακόμη ανήλικοι συνεργοί τους

Νέα συντριβή τουρκικού αεροσκάφους: Έπεσε πυροσβεστικό στην Κροατία ‑ Νεκρός ο πιλότος

Κόσμος Χτες
Το συμβάν έρχεται δύο μέρες μετά τη συντριβή του τουρκικού C-130 στα σύνορα Γεωργίας - Αζερμπαϊτζάν

«Συναγερμός» αστρονόμων για ασυνήθιστο μετεωρολογικό φαινόμενο το 2026

Tech + Science Χτες
Η Ισπανία ετοιμάζεται να υποδεχθεί λάτρεις της αστρονομίας από όλο τον κόσμο ενόψει ενός ιστορικού ουράνιου φαινομένου

Ο Έλον Μασκ δημοσιεύει μια φλεγόμενη ιταλική σημαία: «Η Ιταλία εξαφανίζεται»

Κόσμος Χτες
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο μεγιστάνας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη δημογραφική κρίση. Ανάλογη ανάρτηση είχε κάνει και για την Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ έσωσαν την ζωή βρέφους ‑ «Έσπασαν τα ρεκόρ»

Ελλάδα Χτες
Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ένα βρέφος μεταφέρθηκε από τις Σέρρες στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης

10 χρόνια μετά το Μπατακλάν: Η Γαλλία δεν ξεχνά τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης

Κόσμος Χτες
Στις 13 Νοεμβρίου 2015, τρεις ένοπλοι εισέβαλαν στο Μπατακλάν στη διάρκεια συναυλίας, προκαλώντας μία από τις πιο πρωτοφανείς και αιματηρές τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη

Ερντογάν: Η πιο ρεαλιστική λύση στο Κυπριακό είναι εκείνη των δύο κρατών

Κόσμος Χτες
Ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε πως η βασική αιτία για το ότι το Κυπριακό παραμένει άλυτο είναι η άρνηση, από την ελληνοκυπριακή πλευρά, «να αποδεχθεί το ισότιμο διεθνές καθεστώς των Τουρκοκυπρίων»

Τέλος στα φθηνά δέματα από Shein και Temu: Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς το 2026

Οικονομία Χτες
Πλήγμα για τις κινεζικές εταιρείες - Μέχρι σήμερα, η ΕΕ σχεδίαζε να εφαρμόσει τα μέτρα αυτά από το 2028